Supapa? N-am nici cea mai vaga idee, poti sa-i zici Mioara din punctul meu de vedere. Caracteristici nu stiu nici din alea, desi nu stiu exact la ce ar ajuta sa le stii.
Probleme Aer Conditionat.
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Vezi ce s-a discutat pe la pagina 4. Pentru cei carora le este lene sa citeasca tot topicul nu mai stau sa explic inca odata.
6001543720 codul supapei "Mioara" care, asa ca chestie, nu este montata in compresor.[Decât mult şi fără rost mai bine puţin şi prost!
Comment
-
Hai sa lamurim problema: supapa de destindere termostatica este fix acolo unde intra tevile de a.c. din compartimentul motor in habitaclu.
Despre compresorul sanden vezi pe aici: http://worldaire.com/pdf/sanden_comp...sion_parts.pdf
(evident, tot pe la pagina 4 )[Decât mult şi fără rost mai bine puţin şi prost!
Comment
-
Termenul Mioara , probabil m-a pacalit.
De la pagina 4
" Referinta cererii de presiune este temperatura de intrare in compresor pe retur. Izoland conducta de retur (aia groasa) freonul ajunge in compresor mai rece decat a fost conceputa instalatia (proiectata fara izolatie). De aici o cerere de racire mai mica.
Daca se izoleaza conducta de retur (aia groasa) scapam de condensul din compartimentul motor si usuram sarcina compresorului (se reduce zgomotul de drujba) dar pierdem la racire.
L.E.
Si sectiunea de laminare a supapei de destindere termostatica este variabila, dar asta este alta poveste.l."
Eu inca nu inteleg , mai ales , "Referinta cererii de presiune este temperatura de intrare "
Comment
-
Uite-te la imaginile atasate. Supapa de destindere termostatica este chestia incercuita cu rosu. Sectiunea se patrundere a agentului frigorific in vaporizator este comandata de temperatura conductei de joasa presiune (constructia este oarecum asemanatoare termostatului de la frigider).
In compresor se afla piesa din a doua imagine. Aceasta este supapa de control presiune agent frigorific, care este utilizata pentru a controla fluxul de refrigerent prin camerele de cilindru cu piston si face parte din ansamblul placii supapelor de absorbtie. Controlul presiunii il face prin modificarea apasarii pe placa supapelor (in interior are o membrana a carei cursa este limitata de un bimetal)[Decât mult şi fără rost mai bine puţin şi prost!
Comment
-
Daca vrei sa diminuezi zgomotul de drujba pui mai putin freon. Si iar pierzi din capacitatea de racire. Sau compresor pentru loganul de Iran...Last edited by einstein1984; 18 June 2013, 09:08.Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.
Comment
-
OK; foarte clar . Presupun ca supapa este reglata special pentru evaporatorul folosit , adica la esire din evaporator sa fie gaz. Probabil ca inainte de pornire , ea sta inchisa .
Dupa cum arata sistemul , are un culoar in care se autoregleaza .
Aplicam transformarea izoterma la intrare in compresor ; PV=RT ; daca consideram volumul constant , P este proportional cu T ; adica daca avem un T mai mic va fi si un P mai mic ; daca P este mai mic , atunci compresorul are tendinta de a functiona cu cilindree maxima ;daca vom izola conducta , la intrare compresor T va fi mai mic ; Deci daca izolam conducta de joasa presiune , compresorul are tendinta ca la turatie mica sa impinga mai mult ! Ce este rau in asta ?
Comment
-
Dupa parerea mea , cilindreea compresorului , nu este dependeta direct de temperatura ; este dependenta de presiunea gazului , la intrare , pe conducta de joasa presiune.
De ce este bun un compresor cu cilindreee variabila la auto ?
Daca masina merge cu turatie mica , scade presiunea , si deci este necesar sa compenseze prin marire cilindree.
Daca masina merge cu turatie mare , creste presiunea si deci pentru compensare scade cilindeea .
Comment
-
Pana la urma discutam ca nu avem ce face. Daca temperatura aerului e in jurul valorilor din tabelul de la pag. 10 a topicului e OK. Ca prea multe ajustari nu sunt de facut. Prea mult "freon" in instalatie face ca instalatia sa nu lucreze fix cand e caldura cea mai mare. Eu am reglat-o asta-vara la 25bari (masurati cu ddt2000) cand erau 42 grade afara cu masina oprita si gmv pe treapta II. Sunt multumit de cum raceste si nici nu-mi decupleaza a.c la stopuri, etc.[Decât mult şi fără rost mai bine puţin şi prost!
Comment
-
Eu am gasit ca supapa are un arc , care are tendinta sa o tina pe normal inchis , in echilibru cu presiunea membranei /temperatura esire evaporator. Daca temperatura la evacuare evaporator este mare , supapa se deschide ; daca temperatura este mica , supapa se inchide .
Teoretic deci , cu motor oprit , supapa este deschisa . Dupa pornire , lasa sa treaca debit maxim ; pe masura ce se raceste , debitul se micsoreaza .
Cred ca daca teava este izolata , supapa o vede mai rece decit trebuie si inchide debitul mai repede decit trebuie .
Intrebare : cam ce temperatura trebuie sa aibe teava , chiar linga esire evaporator ?
Rasucesc acesta problema , pentru ca eu am teava izolata , cam de 3 ani si acum raceste , dar mai putin decit trebuie .
Comment
-
Originally posted by hspinache View PostDupa parerea mea , cilindreea compresorului , nu este dependeta direct de temperatura ; este dependenta de presiunea gazului , la intrare , pe conducta de joasa presiune.
De ce este bun un compresor cu cilindreee variabila la auto ?
Daca masina merge cu turatie mica , scade presiunea , si deci este necesar sa compenseze prin marire cilindree.
Daca masina merge cu turatie mare , creste presiunea si deci pentru compensare scade cilindeea .
Cilindreea variabila e buna si pentru ca nu opresti compresorul la fiecare 7 secunde .Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.
Comment
Comment