Daca vrei, poti pune ca nu dauneaza, sa fie acolo, just in case.
Probleme Aer Conditionat.
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Din ce a expus @dr_mke , eu trag 2 concluzii :
1.ca instalatia are o potenta inca neexploatata ; nu se stie de ce
2.ca tabelul la care facem des referire , nu se potriveste cu realitatea .
Daca se poate , sa ne spuna cu ce este dotata instalatia.
Comment
-
Originally posted by dr_mke View PostDaca vrei, poti pune ca nu dauneaza, sa fie acolo, just in case.
Originally posted by hspinache View PostDin ce a expus @dr_mke , eu trag 2 concluzii :
1.ca instalatia are o potenta inca neexploatata ; nu se stie de ce
2.ca tabelul la care facem des referire , nu se potriveste cu realitatea .
Daca se poate , sa ne spuna cu ce este dotata instalatia.Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.
Comment
-
Plus ca mai are prin el muste, partea de jos se degradeaza de la pietricelele care lovesc aripioarele de racire si le indoaie, iar capacitatea scade cu timpul (a condensorului).
Solutia pentru evitat pe cat posibil haraielile este recircularea cateva minute, cu ventilatia la maxim, pentru racirea rapida a aerului interior, dupa care instalatia nu mai are de lucru atat de mult cand este comuntat pe aer de afara.
Alta solutie ar fi spray cu apa, precum la intercoolerele masinilor turbo. De cate ori ies din spalatorie, cu radiatoarele ude bine, cel putin 10-15 minute nu zice nimic, pana se usucaLast edited by dr_mke; 24 June 2013, 10:31.sigpic
Comment
-
Eu cred ca daca nu vom masura conform cu tabelul 62A-12 , rezultatul fuctionarii AC , ne vom forma idei gresite . Dupa ce am mai analizat pagina , am constatat :
-partea stinga a tabelului "temperatura ambiant " se refera la temperatura aerului ambiant , conform cu gindirea renault , adica acolo unde uzual se masoara temperatra exterioara , adica la umbra la 150mm de masina , la 1.5m , adica cam unde este oglinda retrovizoare drepta .
Concluzia am gasit-o , tot in tabel , in fraza "Controlati temperatura aerului suflat in aeratoare , cu ajutorul unui termometru : -temperatura trebuie sa fie identica cu temperatura aerului ambiant +/- 5gr C " . Deci , clar , temperatura aer insuflat prin aerator cu AC oprit , nu se poate identifica ca temperatura ambiant .
Masurarea se face cu recirculare pe normal [aer din exterior] ; conditiile de masura le gasim tot in tabel .
Temperatura aer insuflat , fara AC , este dependenta de incalzire motor ; se pare ca in interior aeroterma , cind clapeta de aer cald/rece este pe aer rece , totusi sint ceva scapari de aer cald , care fabricantul le stie , si le accepta ca normale in limita a 5 grade ; eu am masurat la mine si am o diferenta de 4.5 grade ; am desfacut cablul de la blocul de reglaj , am incercat sa misc cu mina sirma si acelasi rezultat ; problema este in interior aeroterma ; de ce , nu stiu .
Deci , la clasamentul adevarului , ar trebui mereu adaugat la informatia de temperatura din tabel si cit pierde prin trecere prin aeroterma .
Eu am masurat la mine , dupa ce s-a introdus 650 gr de freon :
-temp ambiant =26 gr
-temp aer insuflat fara AC =30.5 gr
-temp aer insuflat cu AC= 10 gr
Deci AC raceste cam 20.5 gr
Cei ce au pus 720 gr sau 840 gr de freon , sa se exprime in aceleasi cifre , ca sa se poata intelege ceva.
Comment
-
Vin si eu cu ceva cifre:
Logan Ph1, 2006, 1.4 - compresor Sanden cu geometrie variabila.
Dupa 2 ani de nefolosire (lipsa freon) s-a facut proba de presiune si s-a umplut anul trecu in luna mai.
Am fost la un frigotehnist recomandat de toti mecanicii din Galati.
Pe eticheta lipita a trecut urmatoarele date: freon - 650 gr, UV - 5 gr, ulei fr. 10 gr.
Raceste perfect chiar si pe temperaturile de 45 - 48 de grade la soare, in masina aveam 24-26 grade (cu 5 persoane).
Personal cred ca din ratiuni economice au renuntat la compresoarele cu cilindree variabila pentru cele fixe.
Comment
-
Comment