Probleme Aer Conditionat.

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Foarte bun sfatul, dar acum este tardiv.
    Este bine de ştiut însă pentru iarna viitoare.

    Comment


    • Corect, e bine de stiut pentru iarna viitoare. Astept sa vad daca trece lasandu-l sa functioneze mai mult, daca nu, voi merge la service.

      Comment


      • De ieri am început şi eu să folosesc aerul condiţionat în maşină, niciun fel de probleme după revizia efectuată în primăvara anului trecut.

        Comment


        • Azi am băgat 700 de freon, e nebunie! Super răcoare!
          sigpic

          Comment


          • @bGy: Tot nu ai rezolvat cu pierderile de freon?

            Comment


            • Nu mai îmi amintesc sa fi avut pierderi, poate am avut alta problema atunci. Pur și simplu am fost sa bag freon, nu mai băgasem de 2 ani... Deci era timpul
              sigpic

              Comment


              • Atit o fi valabil freonul,in cazul tau...,iar la 2 ani, se incarca instalatia. Am glumit,e recomandata o verificare a etanseitatii instalatiei,cind vei ramine fara presiune de freon...

                Comment


                • Originally posted by Dan Eugen View Post
                  Salutare, zilele astea am pornit pentru prima oara ac-ul dupa 2-3 luni de iarna si m-a traznit un miros ingrozitor. L-am lasat sa mearga avand geamul deschis si parea ca disparuse mirosul dar dupa 6 ore in care masina a stat oprita, cand i-am dat drumul iar, am simtit din nou mirosul acela. Ce credeti ca ar putea fi?
                  Originally posted by Dan Eugen View Post
                  Corect, e bine de stiut pentru iarna viitoare. Astept sa vad daca trece lasandu-l sa functioneze mai mult, daca nu, voi merge la service.
                  De trecut, cu siguranta ca n-o sa treaca...ca nu e durere de cap, dincontra in timp va mirosi si mai rau.

                  Sunt 2 lucruri distincte la care facre referire colegul @mr.K.

                  1. Functionarea periodica pe timp rece a AC, recomandata la cca. 10min. o data la 2-4 sapt. Atentie, doar la temp. exterioaa pozitiva.
                  E benefica functionarea asta ptr. garnituri (o-ring-uri), cu alte cuvinte, agentul frigorific (freonul) are in compozitie si ulei din compresor cand circula prin instalatie, deci motivul e lesne de inteles.

                  2. mirosul care pute a balta (de obicei) in special cand oprim AC si ramane doar ventilatia pe rece.
                  putoarea aia de garla puturoasa vine de la bacteriile care traiesc si se inmultesc fain frumos pe tubulatura si in zona care ramane de obicei umeda cand se opreste AC. Intunerci + umezeala + caldurica (cel mai rau se simte acel miros la temp ext. de 20-25gr) = love ptr. microorganisme / bacterii.

                  Solutia? Sunt destule, io prefer o solutie aproape necostisitoare si satisfactia de a rezolva singur, anual, problema fara sa apelez la service-uri ptr. asa ceva.
                  Solutia (la propriu, de data asta) se numeste Bionet A15. Un bidon de 1L costa 40-50lei si se foloseste, atentie, o proportie de 0.3-0.6% in amestec cu apa, procentul maximal avand si spectrul cel mai larg de curatire.
                  Cu alte cuvinte, la un recipient de-ala de fas-fas de geamuri de 500ml, se toarna cu seringa 3ml de solutie.
                  Se pulverizeza atat in fata pe gura de aspirare a aerului din ext cat si jos in habitaclu, pe vaporizator (bineinteles, cu filtrul scos).
                  Cu siguranta expira bidonul (de obocei are 5 ani garantie) pana se consuma toata solutia.
                  Eu am dat si la prieteni, de 2 ori pe an igienizez atat masina cat si AC-rile casnice si to mai ama aproape juma de litru.

                  Alta solutie, curatarea cu ozon. Asta e mai new entry si se realizeaza la mester ptr. ca trebuie un dispozitiv special, Principiul e la fel ca si la spray-urile gasite in comert. Dai drumu la AC pe recirculare si golesti tubul de spray in masina, timp de 15-20min.

                  Niste informatii despre Bionet A15:


                  Vad ca aici sunt date usor diferite procentele, 0,25%, respectiv 0.5%. Oricum, diferentele sunt mici, se poate merge pe 0.6% fara probleme.

                  Si cate ceva despre "terapia" cu ozon:

                  The Purifier™ Fresh Air Ozone Machine kills bacteria, viruses, odors, and mold spores. The Purifier™ Fresh Air Ozone Machine, the complete solution to clean and healthy air.


                  Un aparat de genul asta s-a folosit si la AC-ul meu de pe masina, saptamana trecuta.
                  Last edited by Kojak; 19 April 2015, 23:53. Reason: Automerged Doublepost

                  Comment


                  • Multumesc Kojak, exact problema numarul 2 o am, mirosul de balta in special dupa ce opresc aerul si ramane doar ventilatorul. Caut Bionet si ramane sa rezolv sambata.

                    Comment


                    • Atentie!
                      Daca "la prima mana" tratamentul n-are efect in totalitate, repeti operatia si a 2-a zi.
                      Cu siguranta o sa scapi de miros.
                      Ptr. maximum de eficienta, incepi si stropesti cu bionet a15 "la rece", adica fara sa dai drumul la AC sau ventilatie. Dai prin grila de sus si jos pe la vaporizator (bineinteles cu filtrul de polen scos). Poti da linistit cca 200ml, dupa care astepti cca. 15min fara sa pornesti AC, sa-si faca efect solutia.
                      Dupa aia, dai drumul la AC (nu pe recirculare la inceput, ulterior poti alterna) si continui sa stropesti alternativ vaporizatorul din locasul filtrului de polen si pe sus pe la admisia de aer, sub stergatoare pana golesti tot continutul (5-600ml).
                      Functionand in tot timpul asta AC (usile si geamurile inchise la masina), vei observa sub masina ca se scurge fara probleme toata solutia (pe unde se scurge condenssul), semn ca trece prin tot circuitul. La final, inchizi AC si comuti pe maxim caldura inca cca. 10-15min. ca sa se usuce toata tubulatura.
                      Timp de lucru, maxim 45min. daca esti f. scrufulos .
                      Cum spuneam, daca nu esti multumit de rezultat, a 2-a zi repeti identic operatiunea.

                      Bafta, ca succesu-i asigurat!
                      Last edited by Kojak; 20 April 2015, 16:49.

                      Comment


                      • Bine, multumesc inca o data de precizari.

                        Comment


                        • Ptr. putin si spor la treaba!

                          Comment


                          • Buna ziua.citesc forumul de mult timp insa nu am avut probleme cu masina pt a posta ceva Insa a aparut si la mine o problema cu ac ul.de o bucata de vreme nu mai functioneza corespunzator.am fost la service am bagat freon ca la carte.problema consta in faptul ca in momentul cand pornesc ac ul compresorul cupleaza insa aer rece nu baga decat cand vrea.conducta nu se raceste mereu electroventilatorul cupleaza, totul pare ok ...nu stiu ce poate avea .cei de la service au spus sa schimb filtrul dezumificator.poate fi asta problema?pierderi de freon nu are ...Loganul e varianta van 1.5dci 2009
                            Last edited by alexs1988; 23 April 2015, 17:35.

                            Comment


                            • Dupa simptome, sunt sanse mari sa aiba dreptate cei din service.
                              Acel filtru se numeste generic filtru uscator si contine granule de silicagel, cu rol de preluare a umiditatii din instalatia de AC.
                              Si din pacate, da, singura solutie e schimbarea lui, nu se curata sau altceva.
                              Acum...cum ti-e norocul, unii recomanda inlocuirea lui la 3-4 ani (presonal, in 9 ani de zile n-am avut probleme si nu m-am legat de el) chiar daca nu da semne.

                              Comment


                              • Asa arata:
                                Attached Files

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google