Probleme Aer Conditionat.

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Mașina aia are un accident, expus pe forum(Spătaru, acostament, bla bla bla), la activ care sigur a lăsat sechele.

    Umplere cu freon + "substanță de contrast" apoi verificare instalație și reparare, singură nu se repara
    Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

    Comment


    • Logan 2007, 110 k de km. Am fost azi sa incarc instalatia pentru ca nu mai pornea a.c. . In ultimii 2 ani nu prea am folosit aerul si mai ramasese un "vant" de freon in instalatie. Momentan functioneaza , a ramas s m duc din nou cand nu mai da randament.

      Trimis de pe al meu Mi A1 folosind Tapatalk

      Comment


      • @Torquemada

        Da, asa e, a fost schimbat radiatorul de A/C acum 4 ani si au folosit o-ringuri calitative, nu cumparate din targul Vitan.
        Voi vedea maine exact ce are. Nicidecum nu am crezut ca se va repara singura!
        Eu am intrebat daca stie careva cat ar costa sudarea/sertizarea unei tevi de aluminiu.
        Last edited by MARIVS; 12 April 2018, 17:57.
        MULTA LUME, PUTINI OAMENI...

        Comment


        • se sudeaza aluminiu daca mai gasesti pe undeva un aparat WIG - se numea o data sudura cu argon - am avut un unchi (a murit saracu) la combinat care era sudor in argon, meserie nobila pe vremea ailalta -
          Last edited by george.sce; 12 April 2018, 18:31.

          Comment


          • Dacă a schimbat radiatorul sigur s-a umblat în instalație, iar cea mai ieftină soluție acum e Umplere cu freon + "substanță de contrast" apoi verificare instalație

            Sudură în argon s-ar mai găsi
            Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

            Comment


            • e plin de sudura in aluminiu pe google... se sudeaza si tevi retezate(am vazut la taxi) de logan.

              Comment


              • Salutare!

                Am ramas dator cu un update al situatiei, care a fost in felul urmator:
                - inainte de Paste am sesizat ca atunci cand vreau sa pornesc aerul conditionat, desi se aprinde ledul din bord, compresorul nu porneste (nu se auzea acel clanc metalic)
                - am reumplut cu freon, sa zicem in ziua 1 (nu mai avea nici macar 1 gram de freon in instalatie)
                - vreme de 2 zile totul a fost ok
                - in ziua a 2-a, dupa-amiaza, am pornit aerul conditionat, s-a auzit si acel clanc, insa in gurile de aerisire se auzea un suierat continuu ca si cum cineva ar sufla intr-o teava, iar cel mai important era ca nu racea deloc
                - suieratul nu s-a oprit nici dupa 30 de minute (mentionez ca daca opream AC-ul si lasam doar ventilatia, suieratul se oprea)
                - mai pe seara, in ziua a 2-a, compresorul nu a mai pornit

                Bun, acum, de curand am revenit in oras si m-am oprit la un service auto care repara si aparate de AC:
                - au reumplut instalatia (inclusiv cu inlocuire de ulei, ceea ce primul service nu a facut, primul doar a umplut cu freon si atat
                - au verificat cu substanta de contrast daca scapa pe undeva si nu scapa pe nicaieri (!)
                - au facut test de presiune si totul era ok (!)
                - au verificat ventile, pe sub bord, pe sub colierele ce strang tevile alea de aluminiu, totul era ok (!)

                Bun, de la reumplerea de la 2-lea service au trecut cam 5 zile si totul pare ok pana acum. Raceste acceptabil (au reumplut atunci doar cu 500 grame de freon, ca de atat am avut bani la mine si banuiesc ca ar trebui sa completez pana la 750, nu? Pe net gasesc informatia ca ba 750 grame de freon intra in Logan, ba doar 450 si nu stiu exact ce sa cred...)
                Totusi, se aude acel suierat la pornirea AC-ului, insa numai pentru cateva secunde, apoi se opreste suieratul si functioneaza normal.

                Pareri?

                Multumesc!
                MULTA LUME, PUTINI OAMENI...

                Comment


                • Se aude suieratul pentru ca e prea putin freon. Umple instalatia la 750g si ai sa vezi ca nu mai suiera.

                  Comment


                  • Voi incarca azi pana la 750 grame si o sa vad daca mai suiera. Am vazut, insa, pe net ca uneori este mentionat doar 450 grame...
                    Totusi, nelamurirea cea mai mare este de ce dupa prima reincarcare a pierdut tot freonul in 2,5 zile si acum nu. Nu s-au observat scurgeri pe nicaieri...
                    MULTA LUME, PUTINI OAMENI...

                    Comment


                    • Logan I ph1 750g+135ml ulei
                      Attached Files
                      Last edited by 77sky; 17 April 2018, 22:10.
                      Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

                      Comment


                      • Originally posted by t0rquemada View Post
                        Logan I ph1 750g+135ml ulei
                        Salut!

                        Te vad mai cunoscator, asa ca te intreb direct pe tine. De ce la prima reumplere s-a pierdut complet freonul in 2,5 zile, iar acum a trecut aproape o saptamana si totul functioneaza ok?
                        Prima data doar au pus freon, cel de al doilea service a facut si reciclare/completare de ulei.

                        Inca nu am ajuns la un service sa completez cu 250 grame de freon si sa observ daca cele 3-4 secunde de suierat (ce se aude in gurile de aerisire) la pornirea compresorului se vor mai manifesta sau nu.
                        MULTA LUME, PUTINI OAMENI...

                        Comment


                        • reparare conducta AC

                          Salutare! Am reparat conducta AC de joasa presiune (groasa) care intra in compresor, saptamina asta. Se pare ca e o problema tipica la Logan (eu am MCV 2011, 1.5dci). Defectul e fisurare imediat linga flansa de prindere cu surub in compresor.
                          Cum conducta de noua are un pret prohibitiv, am gasit in Timisoara un atelier care a taiat "bercluirea" de sub flansa cu canal de o-ring si a facut la strung un tronson nou si l-a sudat de conducta veche (aprox 50mm).
                          Estimez ca daca as fi luat conducta noua defectul ar fi reaparut fiind o defectiune de proiectare.
                          Costul a fost de 120 RON+10 RON 2 o-ring-uri, termen de pe o zi pe alta. Am demontat eu conducta(10 min de lucru), si am dus-o la reparat (cu alta masina).
                          Defectul a fost diagnosticat in service-ul unde am umplut instalatia cu freon si substanta de contrast. Se vedea si fara substanta de contrast ca facea bulbuci in zona.
                          La reumplere au completat cu 15 grame de ulei deoarece asa lucra masina automata de umplut. Nu imi dau seama cit ulei a pierdut pe acolo in timp, si nici nu cred ca se poate diagnostica exact. Acum e sub observatie si merg saptamina viitoare sa se uite cu lampa cu UV sa vedem daca mai scapa pe undeva.
                          Nu imi dau seama daca Dacia a incercat remedierea defectului deoarece acum citiva ani cind aveam masina in garantie am mers in service sa reclam un "clopotel" sub capota pe care eu l-am descoperit ca e un colier de conducta rupt din prinderea de caroserie si care clantanea pe conducta de inalta presiune, cea subtire care e chiar in zona de 20cm inainte de intrare in compresor a conductei groase si unde ambele conducte merg in paralel, cea subtire coboara mai jos si intra in radiator(condensor). Maimutele de la Dacia au demontat conductele cred deoarece au lucrat 1,5 ore si au golit instalatia de AC (ei au declarat) ca sa demonteze colierul pe care nu l-au mai inlocuit cu nimic. Pozitia acestui colier este undeva in spatele radiatorului de racire. Nu e acces bun acolo.
                          Acum ramine de vazut daca conducta fabricata la strung care e mai groasa decit originalul va rezista mai bine vibratiilor. Din nefericire nu am poze ca ma grabeam sa montez conducta intre 2 service-uri si m-am zapacit.

                          Comment


                          • Cine stie sa-mi recomande un service bun in Bucuresti unde se poate repara o pierdere de freon? Pana acum am fost in 3 locuri si nu au aflat pe unde pierde...
                            Prima data a pierdut freonul in 2-3 zile, a doua oara in aproximativ 2 saptamani...
                            De fiecare data, cu aprox o zi inainte de a ramane complet fara freon, s-a auzit un suierat continuu in gurile de aerisire, care se oprea daca lasam doar ventilatia sa functioneze.
                            MULTA LUME, PUTINI OAMENI...

                            Comment


                            • Si eu interesat de un service bun in Bucuresti.

                              Trimis de pe al meu SM-G955F folosind Tapatalk

                              Comment


                              • Deja "in mod traditional", am efectuat revizia la instaltia de AC.
                                Parametrii de functionare ai instalatiei sunt ok, s-au recuperat 680gr (dupa 1 an si 1 luna) si s-au adaugat 800gr in instalatie (la fel ca si anul trecut). Temp. la aeratoarele centrale dupa 5 min. de functionare, este de 5grC, la o temp. exterioara de 25grC.

                                Anul asta, tariful standard ptr. golire, vidare, reumplere si masurare temp este de 100lei.

                                In continuare, recomand cu cea mai mare incredere intretinerea sau remedierea AC, la acest atelier (frigoservice.ro).

                                Imediat dupa, am schimbat (DYS) filtrul de polen si am igienizat instalatia cu solutie speciala de dezinfectat blocurile operatoare (nu de la hexifarma ).

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google