Probleme Aer Conditionat.

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • continuare post 1103
    Dupa povestea descrisa acolo, am ajuns la concluzia ca la 1800 ron compresorul sa abordam problema cu bobina.
    Etapa 1 a fost sa puna o alta bobina din dezmembrari, care s-a comportat la fel.
    Etapa 2 a fost sa punem o bobina aftermarket (aprox 250 ron) care nu mai are protectie termica. Pe riscul meu. Am schimbat si cureaua de accesorii care nu arata foarte bine. S-a facut modificarea la mufa acesteia deoarece cea noua isi ia masa de pe carcasa compresorului, nu de la mufa de comanda.
    Apoi a mers minunat citeva ore si a inceput sa nu mai cupleze ambreiajul din nou. Sa mori nebun.
    M-am intors la service si dupa ce a facut ceva ce nu a vrut sa recunoasca a remediat problema. Mi-am dat seama ca a redus din garda ambreiajului deoarece acum la cuplare nu mai facea "clank" ci un suierat scurt. Asta s-a intimplat in iunie si de atunci a mers clima ca si la masina noua, chiar imi facea condens pe exteriorul parbrizului.

    Asta pina acum 2 zile cind dintr-odata nu a mai mers. Am verificat si nu primea compresorul comanda, deci ca si cum ar fi pierdut freonul.
    Se pare ca acea conducta reparata nu avea dimensiunile corecte la stutul care intra in compresor (facut la strung si sudat de conducta) si deoarece nu intra complet in fitting (asta stiam, observasem de atunci dar daca a tinut presiunea nu am comentat).
    Prin urmare, am cumparat una de la ASAM (150 ron, vine set de 2 conducte, adica cea de la compresor+cea pina la supapa de detensionare din continuarea ei).
    Referitor la conducta asta va pot spune ca e diferita de cea originala, are portiunea de furtun de cauciuc mai scurta, vine cu o-ringuri, iar la fittingul de la compresor are 2 o-ringuri. De asemenea avea partial alte curburi si unghiuri decit trebuie, dar am convins-o indoind-o la mina si in menghina, cu protectie, sa nu o distrug. Suplimentar, furtunul de cauciuc parea mai subtire si mai flexibil decit originalul si nu avea masa aceea pentru rezonanta pe el avea un fel de inel de cauciuc ca si cum ar fi trebuit prinsa intr-un colier.
    Dupa ce am montat-o eu, am umplut cu 150 ron instalatia si ramine de vazut cit tine.
    Costurile pina acuma se aduna la 2300 ron (4-5 umpleri, reparat conducta, demontat-remontat compresor de 3 ori, conducta noua, etc. )

    Daca vrea cineva cealalta conducta noua, pina la supapa de expansiune i-o dau cadou.

    Concluzia pina acum:
    Am asteptat ceva timp sa expun niste concluzii.

    Parerea mea, si din ce am cercetat pe net, defectul original (care probabil ca trena de la sezonul anterior si anume ca dupa un timp compresorul nu mai cupla desi primea comanda, din cauza protectiei termice a bobinei, sau ca de exemplu clima mergea doar cind era racoare afara, noaptea (aprilie)), ar fi putut fi reparat prin reducerea gardei de la ambreiajul compresorului.

    Spun asta deoarece singurele motive pentru care acea bobina s-ar fi putut incalzi sunt de la un scurt circuit sau de la patinarea efectiva a ambreiajului.

    Celalt motiv, pentru care a fost conceput sistemul ar fi uzura compresorului, pentru protectia instalatiei la implozia acestuia. Ori compresorul a fost desfacut si uleiul nu arata ca si cum ar fi o problema interna.
    Din pacate producatorii pentru propria protectie nu vind ambreiaje si bobine separat, dar noroc ca sunt ceilalti, aftermarket.

    Din pacate defectul acesta nu e recunoscut de service-uri, care nu umbla pe compresor deoarece trebuie data garantie pe lucrare si sunt prea multe necunoscute care nu pot fi evaluate la momentul respectiv, prin urmare se schimba totul la pachet.
    La logan in special nu se poate umbla la abreiaj fara a da jos compresorul de pe masina. Prin urmare trebuie golire+reumplere. Forma fuliei nu permite masurarea cu lera a gardei compresorului, si nu am gasit documentatie pentru o dimensiune optima acesteia.

    Sper ca ajuta pe cineva aceasta poveste lunga. Succes!

    Comment


    • Salutare ,

      Detin un Logan 1.4 , 2008 si de patru ani tot incarc freon in fiecare Primavara ( cam atat ma tine , un an ) . Am facut incarcarea de fiecare data la Norauto , unde mi-au spus ca daca exista o pierdere de freon , este foarte mica si nu o pot depista . De fiecare data in acesti ani compresorul numai pornea deloc ( precizez ca-n anotimpul rece nu-l foloseam mai deloc ) . Anul asta , compresorul porneste , dar fara aer rece , numai cald ( asta dupa ce l-am tot folosit atat toamna cat si iarna ) . Cred ca ar trebui sa merg intr-un service specializat in AC-uri , recomandati ceva , s-a mai lovit cineva de problema asta ?

      Comment


      • mergi la un centru unde dupa ce il completeaza sa iti mai tina instalatia sub supraveghere cam 30-60 minute sa vada daca pierde presiune. Ideal ar fi daca ar putea baga in freon si identificator pentru a vedea eventuale scurgeri. Operatiunea asta te-ar putea costa undeva la 200-300 lei. Eu am gasit la una din masini, acele supape pe unde se incarca cu freon defecte, nu tineau presiune. Am luat de la dezmembrari de la o masina italiana (sunt la fel si toate frantuzestile). Ar mai putea fi o-ring-urile de la nush ce filtru care e tot pe instalatie. Astea sunt cazuri usoare.

        Comment


        • Mersi de informatie . O sa merg zilele urmatoare si revin cu informatii .

          Comment


          • Detin un Sandero stepway 0.9 tce luat second-hand si am fost la o verificare unde mi a gasit doar 350 g de freon. A completat pana la 500 , neștiind care e valoarea exacta. Am căutat, dar nu gasesc ce cantitate ar trebui? Si mai e o problema legata de faptul ca ca ventilatorul nu pornește pe treapta a doua. S a intalnit cineva cu problema aceasta? Mulțumesc

            Comment


            • nu face figuri compresorul? cuplare-decuplare la interval de cateva zeci de secunde? sunt doua modele de instalatii, cu 350 si cu 500+ grame freon. la loganul meu din 2009 deja e varianta cu 350g, la 500 facea figuri, tot asa mi-a bagat si mie aiurea freon de-o dat afara pe esapament lipsa treptei a doua la ventilator poate insemna fir cazut sau termocupla defecta (senzorul si mufa sunt pe radiator), iti recomand sa faci verificarile cu motorul oprit (verificare si curatare contacte). apoi verificarea finala o faci cu o punte de sarma (sunt/strap). daca ventilatorul merge in tr2, temocontactul e "dus". m-as mira, avand, din nou, in vedere vechimea masinii. poate e picata mufa sau a intrat murdarie. iar cantitatea de freon trebuie s-o cauti in manual, daca nu ma insel, e dat acolo cat e nevoie. sau intreaba la un service dacia. mai mult de atat te poate ajuta colegul torquemada.
              Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

              Comment


              • Sandero(B52) stepway 0.9 TCe ...de care ph1(2012-2016) sau ph2(2017-prezent)?

                ph1 era cu R134a
                ph2 e cu 1234yf

                La X52 releele pentru treapta 1 și 2 GMV + rezistența de limitare sunt corp comun, nereparabil dar testabile via diagnoză

                pentru X52 ph1
                Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

                Comment


                • Va salut! .Am o problema si cu AC -ul . Anul trecut mi s-a rupt o conducta , am schimbat-o , incarcat cu freon , totul ok funtional. In primavara aceasta minune....la apasarea butonului de AC acesta cupla si decupla incontinuu, tacanit dupa tacanit. Am mers la service ,mi s-a verificat instalatia, mi s-a completat freon insa problema persista. Uneori are momente , cand pe loc AC-ul ramane cuplat insa daca accelerez sau plec de pe loc cupleaza si decupleaza ca nebunul . Cand cupleaza face rece e ok. Pe tester presiunea este ok insa cand accelerez putin se creaza presiune mai mare si imi opreste compresorul. Ventilatorul functioneaza ( cand se cupleaza compresorul) , am verificat senzorul de presiune de pe radiotor ac este ok. ( inlocuit cu unul nou face la fel )
                  A mai patit cineva asa?

                  Comment


                  • Salut! Am un Logan MCV 1.5 din 2014 și am o problema la AC și încerc să aflu daca cineva a mai pățit așa ceva și cum a rezolvat. Am observat , uneori, la relanti că atunci când e pornit AC-ul se aude un fel de duduiala care ține mai mult sau mai puțin, după care își revine. Se întâmplă că în unele zile sa se audă mai des alteori foarte rar și nu știu ce ar putea fi. De răcit răcește dar nu așa tare cum țin minte că răcea la început. Cineva mi-a spus că ar face zgomotul ăla că nu ar fi suficient freon in in instalatie.

                    Comment


                    • Salut! Am un Logan MCV 1.5 din 2014 și am o problema la AC și încerc să aflu daca cineva a mai pățit așa ceva și cum a rezolvat. Am observat , uneori, la relanti că atunci când e pornit AC-ul se aude un fel de duduiala care ține mai mult sau mai puțin, după care își revine. Se întâmplă că în unele zile sa se audă mai des alteori foarte rar și nu știu ce ar putea fi. De răcit răcește dar nu așa tare cum țin minte că răcea la început. Cineva mi-a spus că ar face zgomotul ăla că nu ar fi suficient freon in in instalatie.

                      Comment


                      • Asa facea si la mine cand un prieten frigotehnist a completat cu freon, cand am fost pentru zgomot la un service avea prea mult freon

                        Comment


                        • Va salut!
                          Logan PH2, 1.4 mpi, 2008
                          Situatie de fapt: in toamna anului trecut in urma unei interventii mecanice, a trebuit sa se faca loc prin compartimentul motor si au fost desfacute conductele AC si s-a pierdut freonul.
                          Am reumplut instalatia si cu aceasta ocazie am constatat alta problema:
                          Compresorul porneste si se opreste de unul singur, dandu-mi "suturi - pierderi de putere" puternice in motor. Am mai observat ca acest lucru se intampla cand e foarte cald afara. Daca e noapte sau dimineata, AC ul functioneaza normal. Cand e cald afara, cuplez AC - ul, incepe sa produca aer rece si incepe nebunia "decuplare - cuplare compresor". Aceasta joaca e un chin pentru motor deoarece il incalzeste, nivelul apei ridicandu-se la 6 linii. Daca decuplez AC ul de la butonul de pe consola... merg putin... si scade apa la 4 linii.
                          S-a mai confruntat cineva cu aceasta situatie? Pareri?
                          Multumesc frumos pentru orice opinie!
                          Va salut!

                          Comment


                          • Cuplarea si decuplarea compresorului e produsa de protectia ce taie functionarea AC-ului in cazul in care temperatura motorului depaseste un anumit prag, in cazul tau la 6 linii ai peste 105 grd.
                            Problema a aparut dupa interventia mecanica de care zici?
                            O idee pentru supraincalzire ar fi radiatorul colmatat, dar pot fi si alte cauze.

                            Comment


                            • Adi90, pai nu e chiar asa. Cuplarea / decuplarea are loc si cand e motorul "rece", adica la pornire.

                              Comment


                              • Pai compresorul porneste numai dupa pornirea motorului dar mai sus spune ca i se decupleaza/cupleaza in mers. Mai e si cazul cand se opreste compresorul daca scade turatia sub un anumit prag (gen daca incerci sa pleci de pe loc numai din ambreiaj).
                                Mai e cazul la Logan 2 care are compresor cu geometrie fixa si e normal sa cupleze/decupleze la anumite intervale de timp dar aici e vorba de Logan 1.
                                Last edited by adi90; 10 June 2020, 08:12.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google