continuare post 1103
Dupa povestea descrisa acolo, am ajuns la concluzia ca la 1800 ron compresorul sa abordam problema cu bobina.
Etapa 1 a fost sa puna o alta bobina din dezmembrari, care s-a comportat la fel.
Etapa 2 a fost sa punem o bobina aftermarket (aprox 250 ron) care nu mai are protectie termica. Pe riscul meu. Am schimbat si cureaua de accesorii care nu arata foarte bine. S-a facut modificarea la mufa acesteia deoarece cea noua isi ia masa de pe carcasa compresorului, nu de la mufa de comanda.
Apoi a mers minunat citeva ore si a inceput sa nu mai cupleze ambreiajul din nou. Sa mori nebun.
M-am intors la service si dupa ce a facut ceva ce nu a vrut sa recunoasca a remediat problema. Mi-am dat seama ca a redus din garda ambreiajului deoarece acum la cuplare nu mai facea "clank" ci un suierat scurt. Asta s-a intimplat in iunie si de atunci a mers clima ca si la masina noua, chiar imi facea condens pe exteriorul parbrizului.
Asta pina acum 2 zile cind dintr-odata nu a mai mers. Am verificat si nu primea compresorul comanda, deci ca si cum ar fi pierdut freonul.
Se pare ca acea conducta reparata nu avea dimensiunile corecte la stutul care intra in compresor (facut la strung si sudat de conducta) si deoarece nu intra complet in fitting (asta stiam, observasem de atunci dar daca a tinut presiunea nu am comentat).
Prin urmare, am cumparat una de la ASAM (150 ron, vine set de 2 conducte, adica cea de la compresor+cea pina la supapa de detensionare din continuarea ei).
Referitor la conducta asta va pot spune ca e diferita de cea originala, are portiunea de furtun de cauciuc mai scurta, vine cu o-ringuri, iar la fittingul de la compresor are 2 o-ringuri. De asemenea avea partial alte curburi si unghiuri decit trebuie, dar am convins-o indoind-o la mina si in menghina, cu protectie, sa nu o distrug. Suplimentar, furtunul de cauciuc parea mai subtire si mai flexibil decit originalul si nu avea masa aceea pentru rezonanta pe el avea un fel de inel de cauciuc ca si cum ar fi trebuit prinsa intr-un colier.
Dupa ce am montat-o eu, am umplut cu 150 ron instalatia si ramine de vazut cit tine.
Costurile pina acuma se aduna la 2300 ron (4-5 umpleri, reparat conducta, demontat-remontat compresor de 3 ori, conducta noua, etc. )
Daca vrea cineva cealalta conducta noua, pina la supapa de expansiune i-o dau cadou.
Concluzia pina acum:
Am asteptat ceva timp sa expun niste concluzii.
Parerea mea, si din ce am cercetat pe net, defectul original (care probabil ca trena de la sezonul anterior si anume ca dupa un timp compresorul nu mai cupla desi primea comanda, din cauza protectiei termice a bobinei, sau ca de exemplu clima mergea doar cind era racoare afara, noaptea (aprilie)), ar fi putut fi reparat prin reducerea gardei de la ambreiajul compresorului.
Spun asta deoarece singurele motive pentru care acea bobina s-ar fi putut incalzi sunt de la un scurt circuit sau de la patinarea efectiva a ambreiajului.
Celalt motiv, pentru care a fost conceput sistemul ar fi uzura compresorului, pentru protectia instalatiei la implozia acestuia. Ori compresorul a fost desfacut si uleiul nu arata ca si cum ar fi o problema interna.
Din pacate producatorii pentru propria protectie nu vind ambreiaje si bobine separat, dar noroc ca sunt ceilalti, aftermarket.
Din pacate defectul acesta nu e recunoscut de service-uri, care nu umbla pe compresor deoarece trebuie data garantie pe lucrare si sunt prea multe necunoscute care nu pot fi evaluate la momentul respectiv, prin urmare se schimba totul la pachet.
La logan in special nu se poate umbla la abreiaj fara a da jos compresorul de pe masina. Prin urmare trebuie golire+reumplere. Forma fuliei nu permite masurarea cu lera a gardei compresorului, si nu am gasit documentatie pentru o dimensiune optima acesteia.
Sper ca ajuta pe cineva aceasta poveste lunga. Succes!
Dupa povestea descrisa acolo, am ajuns la concluzia ca la 1800 ron compresorul sa abordam problema cu bobina.
Etapa 1 a fost sa puna o alta bobina din dezmembrari, care s-a comportat la fel.
Etapa 2 a fost sa punem o bobina aftermarket (aprox 250 ron) care nu mai are protectie termica. Pe riscul meu. Am schimbat si cureaua de accesorii care nu arata foarte bine. S-a facut modificarea la mufa acesteia deoarece cea noua isi ia masa de pe carcasa compresorului, nu de la mufa de comanda.
Apoi a mers minunat citeva ore si a inceput sa nu mai cupleze ambreiajul din nou. Sa mori nebun.
M-am intors la service si dupa ce a facut ceva ce nu a vrut sa recunoasca a remediat problema. Mi-am dat seama ca a redus din garda ambreiajului deoarece acum la cuplare nu mai facea "clank" ci un suierat scurt. Asta s-a intimplat in iunie si de atunci a mers clima ca si la masina noua, chiar imi facea condens pe exteriorul parbrizului.
Asta pina acum 2 zile cind dintr-odata nu a mai mers. Am verificat si nu primea compresorul comanda, deci ca si cum ar fi pierdut freonul.
Se pare ca acea conducta reparata nu avea dimensiunile corecte la stutul care intra in compresor (facut la strung si sudat de conducta) si deoarece nu intra complet in fitting (asta stiam, observasem de atunci dar daca a tinut presiunea nu am comentat).
Prin urmare, am cumparat una de la ASAM (150 ron, vine set de 2 conducte, adica cea de la compresor+cea pina la supapa de detensionare din continuarea ei).
Referitor la conducta asta va pot spune ca e diferita de cea originala, are portiunea de furtun de cauciuc mai scurta, vine cu o-ringuri, iar la fittingul de la compresor are 2 o-ringuri. De asemenea avea partial alte curburi si unghiuri decit trebuie, dar am convins-o indoind-o la mina si in menghina, cu protectie, sa nu o distrug. Suplimentar, furtunul de cauciuc parea mai subtire si mai flexibil decit originalul si nu avea masa aceea pentru rezonanta pe el avea un fel de inel de cauciuc ca si cum ar fi trebuit prinsa intr-un colier.
Dupa ce am montat-o eu, am umplut cu 150 ron instalatia si ramine de vazut cit tine.
Costurile pina acuma se aduna la 2300 ron (4-5 umpleri, reparat conducta, demontat-remontat compresor de 3 ori, conducta noua, etc. )
Daca vrea cineva cealalta conducta noua, pina la supapa de expansiune i-o dau cadou.
Concluzia pina acum:
Am asteptat ceva timp sa expun niste concluzii.
Parerea mea, si din ce am cercetat pe net, defectul original (care probabil ca trena de la sezonul anterior si anume ca dupa un timp compresorul nu mai cupla desi primea comanda, din cauza protectiei termice a bobinei, sau ca de exemplu clima mergea doar cind era racoare afara, noaptea (aprilie)), ar fi putut fi reparat prin reducerea gardei de la ambreiajul compresorului.
Spun asta deoarece singurele motive pentru care acea bobina s-ar fi putut incalzi sunt de la un scurt circuit sau de la patinarea efectiva a ambreiajului.
Celalt motiv, pentru care a fost conceput sistemul ar fi uzura compresorului, pentru protectia instalatiei la implozia acestuia. Ori compresorul a fost desfacut si uleiul nu arata ca si cum ar fi o problema interna.
Din pacate producatorii pentru propria protectie nu vind ambreiaje si bobine separat, dar noroc ca sunt ceilalti, aftermarket.
Din pacate defectul acesta nu e recunoscut de service-uri, care nu umbla pe compresor deoarece trebuie data garantie pe lucrare si sunt prea multe necunoscute care nu pot fi evaluate la momentul respectiv, prin urmare se schimba totul la pachet.
La logan in special nu se poate umbla la abreiaj fara a da jos compresorul de pe masina. Prin urmare trebuie golire+reumplere. Forma fuliei nu permite masurarea cu lera a gardei compresorului, si nu am gasit documentatie pentru o dimensiune optima acesteia.
Sper ca ajuta pe cineva aceasta poveste lunga. Succes!
Comment