Ai verificat daca iti pleaca GMV pe treapta 2 cand pornesti AC?
Probleme Aer Conditionat.
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Adi, revin cu completari.
Am gresit eu: AC -ul / compresorul cupleaza si decupleaza doar dupa ce se incalzeste motorul (ajunge la 4 linii).
Ideea este ca vara trecuta am mers cu AC - ul, apoi prin toamna am avut masina in service sa schimbe fulia de la alternator, prilej cu care mecanicii au umblat la conductele de la AC ca nu aveau loc de ele, asa ca au scos freonul.
Am luat masina de la service si am constatat ca nu mergea deloc AC - ul, i-am sunat pe cei de la service si au comunicat ce am scris mai sus.
Am mers sa reincarc cu freon si, asa cum am mentionat, a aparut problema asta cu cuplarea si decuplarea.
Am avut probleme in urma cu 3 saptamani ca a cam fiert lichidul de racire, a ajuns la 6 linii si am schimbat termostatul.
Cu toate acestea, acum porneste GMV - ul daca merg prin oras chiar si dimineata cand e racoare.
Am facut un drum mai lung si s-a incalzit apa ajungand la 6 linii (dupa ce am montat termostatul si cu aerul conditionat deschis - incercand cumva sa deschid sa primesc un pic de aer rece).
Multumesc mult pentru informatii.
Comment
-
Ok, deci nebunia cu oprirea/pornirea AC e declansata numai dupa ce motorul ajunge la o temperatura mai ridicata.
Termostatul l-a schimbat deja, GMV-ul porneste. Verifica daca sensul de ventilatie a aerului la GMV e dinspre exterior spre motor si nu invers, in mod normal asa ar trebui sa fie daca nu cumva e inversata polaritatea ventilatorului din fire.
Daca e ok, ar fi de verificat radiatorul de racire sa nu fie infundat.
Cantitatea de freon din instalatie e cat trebuie?
Comment
-
Salut, am si eu o problema.
Uneori cand pornesc AC, compresorul se aude cum cupleaza si decupleaza de 2-3 ori pana ramane cuplat. Asta se intampla indiferent ca pornesc Ac-ul pe treapta 1, 2, 3 sau 4. Baga aer destul de rece.
Mai aud acel zgomot de cuplare si in mers. Ex: Cand sunt bara la bara si inaintez foarte incet, il tot aud.
Logan 2009 facelift. Masina e cumparata recent.
Comment
-
compresorul se decupleaza la presiune insuficienta, suprapresiune, supraincalzire, in functie de indicele de sarcina al motorului, sunt mai multe variabile de luat in calcul. eu am patit asa dupa ce m-am dus la un service sa-mi completez cu freon pt ca aveam impresia ca nu baga destul de rece. mi-a bagat ala 700ml si trebuia 480. cuplari-decuplari non-stop, tot meseriasul mi-a zis ca asa face cand e compresorul "dus". bah esti prost, e masina noua? nu, ca e dus. bun, merg la dacia service, scot aia freonul, baga altul, cat trebuie, merge masina de 10 ani si baga rece fara sa mai umblu la instalatie. tot logan 2009, facelift. acu 2 sapt am obs ca la renault, la ralanti nu prea tine cuplat, cum s-ar zice. ma duc sa verifica freon, bag cat trebuie, tot rateu la cuplarea compresorului. din nou, alt mester, compresorul pe duca. a stropit radiatorul cu apa, subit a pornit clima. cica imi face diagnoza si-mi salveaza compresorul. n-am mai calcat pe-acolo ca merge bine acum, nu stiu daca am mai observat sa-mi fi facut o data figura. poate e radiatorul infundat cu musculite, sau aripioarele alea blocheaza fluxul de aer, indoite fiind de jeturile de apa de la spalatorie...nu stiu ce sa zic, verifica bine sa nu fie radiatorul obturat, fa o verificare de lichid si mai vedemDemocratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.
- Likes 2
Comment
-
Originally posted by Seba View Postcompresorul se decupleaza la presiune insuficienta, suprapresiune, supraincalzire, in functie de indicele de sarcina al motorului, sunt mai multe variabile de luat in calcul. eu am patit asa dupa ce m-am dus la un service sa-mi completez cu freon pt ca aveam impresia ca nu baga destul de rece. mi-a bagat ala 700ml si trebuia 480. cuplari-decuplari non-stop, tot meseriasul mi-a zis ca asa face cand e compresorul "dus". bah esti prost, e masina noua? nu, ca e dus. bun, merg la dacia service, scot aia freonul, baga altul, cat trebuie, merge masina de 10 ani si baga rece fara sa mai umblu la instalatie. tot logan 2009, facelift. acu 2 sapt am obs ca la renault, la ralanti nu prea tine cuplat, cum s-ar zice. ma duc sa verifica freon, bag cat trebuie, tot rateu la cuplarea compresorului. din nou, alt mester, compresorul pe duca. a stropit radiatorul cu apa, subit a pornit clima. cica imi face diagnoza si-mi salveaza compresorul. n-am mai calcat pe-acolo ca merge bine acum, nu stiu daca am mai observat sa-mi fi facut o data figura. poate e radiatorul infundat cu musculite, sau aripioarele alea blocheaza fluxul de aer, indoite fiind de jeturile de apa de la spalatorie...nu stiu ce sa zic, verifica bine sa nu fie radiatorul obturat, fa o verificare de lichid si mai vedem
Comment
-
Am si eu o problema cu ac-ul, de curand observat ca nu mai porneste tot timpul compresorul cand este foarte cald afara, inca un lucru ciudat am vazut ca in momentul pornirii motorului imi porneste si ventilatorul ( ceea ce la un logan dci din 2008 se intampla cand sunt minim 4 linii la temperatura), in cazul in care la pornirea motorului nu porneste automat si ventilatorul atunci compresorul cupleaza si functioneaza normal ac-ul. Aveti idee ce poate fi? Pana acum nu am mai remarcat sa-mi porneasca ventilatorul automat la pornirea motorului indiferent cat de cald ar fi fost afara. Aveti idee ceea ce poate fi? A mai patit cineva asa ceva ?
Comment
-
Salutare, am o problema legata de a/c ul meu.
De cand au inceput caldurile la mine, am folosit a/c-ul de fiecare data cand mergeam cu masina ( maxim de 2 ori pe saptamana), functiona in parametrii lui normali, compresorul se auzea mergand, totul era OK. Ieri, pe A4 cand am incercat sa pun aerul in functiune, nu mi-a cuplat acel compresor, si aerul pe care il baga in salon era cel de afara. Cand am oprit in parcare sa constat problema (Ma gandeam sa fi fost o siguranta arsa, desi nu era niciuna) am gasit niste scurgeri pe anumite componente ale motorului, inclusiv pe una dintre conductele a/c-ului. Aveti idee ce ar fi? I s-a mai intamplat cuiva asa ceva?
Atasez si 2 poze, sa va dati cu parerea.
Comment
-
Salut! Am logan 1.5 dci 90cp facelift 2012. AC ul functioneaza 15-20 de minute dupa care baga aer cald. Daca merg la drum lung si il las sa mearga 3 minute si il opresc 1 minut si tot asa, functioneaza. In Bucuresti nu mai este valabil. Merge 2 minute ac ul dupa care pa. Mentionez ca am reumplut instalatia, am schimbat radiator ac si apa, am inlocuit sonda din habitaclu si captorul de presiune/presostat. Cand pornesc ac ul si daca baga rece sau nu GMV functioneaza. Nu s-a ameliorat nimic.
Aveti idee de la ce ar putea fi? Mulțumesc anticipat!
Comment
-
Dileme...
Am cu auto din semnatura cca 184 kkm
Prima revizie AC, 2011, 47 kkm, in reprezentanta (nu am notate alte detalii) 141 lei
Secunda, la 119 kkm, 2016 - 475 gr agent frigo', 35 ml ulei 150 lei
In urma cu cca 3 ani am fost la un atelier frigo', eram destul de in graba si imi serveste un text: atat timp cat aveti conducta x rece, este totul ok.
Am termometru cu 2 senzori, corpul principal plasat in zona scrumierei si senzorul secund la cca 10 cm in aerator central.
Compresorul functiona foarte ok, declansa la actionarea butonului, racea bine in interior si totusi, cand erau temperaturi ridicate nu eram chiar multumit, poate ca in timp m-am obisnuit...
Acum am zis sa rup pisica, m-am dus la un service auto, care realizeaza si operatii complexe de reparatii AC, dar si diverse auto.
Evident, robot, seteaza diversi parametri, se uita cu atentie si la compartimentul motor (foarte probabil dupa filtrul uscator, acasa am studiat elementele) si...ii da start, evident toate ciclurile cu absorbtie, vacuumare, teste presiune, etanseitate reumplere etc etc.
Extrase 450 gr agent frigorific (foarte OK!, tinand cont de cei 6 ani!)
Si acum dilema: s-a umplut cu...750 gr si 7 ml ulei (probabil ca este de completare pentru nivelul setat de 135 ml).
Motorul a mers acolo cca 5-7 minute, a trecut GMV in tr II, temperatura ambianta cca 28-29 de grade, in interior a scazut undeva la cca 8 gr. - aerator. Foarte ok! A verificat cu un termometru special cu o sonda flexibila de cca 35 cm temperatura, probabil in zona conductelor compresorului. Din pacate, era extrem de ocupat si cu o alta masina, as fi vrut sa-mi zica mai multe informatii
Am mers in trafic cca 30 de minute, compresorul rula ok, fluent, fara ON-OFF, temperaturi cool! Foarte multumit! Voi cauta sa verific si presiunea in instalatie
Caut iar date si nu inteleg...Multumita lui T0rquemada avem postul cu detalii succint in atasament.
Asadar: corect era 475 gr cum a fost in 2011, sau 750 gr, precum acum? Am verificat, exista un recipient in stanga radiatorului, presupun ca este filtrul uscator.
Sfaturi, idei, va rog? Precis, corect 475 gr (am mers atatia km cu instalatie care nu functiona in parametrii? Sau 750 gr precum avem acum?
Attached FilesLogan Ambition-dCi, 70 CP (+25); C.V.-JR5, A.H.; barza sosita in 2007, iulie
Comment
-
Dileme...
Am cu auto din semnatura cca 184 kkm
Prima revizie AC, 2011, 47 kkm, in reprezentanta (nu am notate alte detalii) 141 lei
Secunda, la 119 kkm, 2016 - 475 gr agent frigo', 35 ml ulei 150 lei
In urma cu cca 3 ani am fost la un atelier frigo', eram destul de in graba si imi serveste un text: atat timp cat aveti conducta x rece, este totul ok.
Am termometru cu 2 senzori, corpul principal plasat in zona scrumierei si senzorul secund la cca 10 cm in aerator central.
Compresorul functiona foarte ok, declansa la actionarea butonului, racea bine in interior si totusi, cand erau temperaturi ridicate nu eram chiar multumit, poate ca in timp m-am obisnuit...
Acum am zis sa rup pisica, m-am dus la un service auto, care realizeaza si operatii complexe de reparatii AC, dar si diverse auto.
Evident, robot, seteaza diversi parametri, se uita cu atentie si la compartimentul motor (foarte probabil dupa filtrul uscator, acasa am studiat elementele) si...ii da start, evident toate ciclurile cu absorbtie, vacuumare, teste presiune, etanseitate reumplere etc etc.
Extrase 450 gr agent frigorific (foarte OK!, tinand cont de cei 6 ani!)
Si acum dilema: s-a umplut cu...750 gr si 7 ml ulei (probabil ca este de completare pentru nivelul setat de 135 ml).
Motorul a mers acolo cca 5-7 minute, a trecut GMV in tr II, temperatura ambianta cca 28-29 de grade, in interior a scazut undeva la cca 8 gr. - aerator. Foarte ok! A verificat cu un termometru special cu o sonda flexibila de cca 35 cm temperatura, probabil in zona conductelor compresorului. Din pacate, era extrem de ocupat si cu o alta masina, as fi vrut sa-mi zica mai multe informatii
Am mers in trafic cca 30 de minute, compresorul rula ok, fluent, fara ON-OFF, temperaturi cool! Foarte multumit! Voi cauta sa verific si presiunea in instalatie
Caut iar date si nu inteleg...Multumita lui T0rquemada avem postul cu detalii succint in atasament.
Asadar: corect era 475 gr cum a fost in 2011, sau 750 gr, precum acum? Am verificat, exista un recipient in stanga radiatorului, presupun ca este filtrul uscator.
Sfaturi, idei, va rog? Precis, corect 475 gr (am mers atatia km cu instalatie care nu functiona in parametrii corecti?)
Sau 750 gr precum avem acum?
Care este presiunea corecta (sau intervalul de referinta)?Attached FilesLast edited by 77sky; 1 August 2022, 21:35.Logan Ambition-dCi, 70 CP (+25); C.V.-JR5, A.H.; barza sosita in 2007, iulie
Comment
Comment