Probleme Aer Conditionat.

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Pentru ca s-a cerut
    … poți să mă ajuți cu schema electrică pentru partea de AC (comandă ambreiaj compresor și cele 2 trepte la electroventilator + circuit senzor presiune) la mașina asta (Logan 2008 1.5 dci 85 CP) …
    atasez aici schema electrica, panoul sigurante habitaclu si motor plus cateva locatii, poate sunt de folos si altor colegi.
    Attached Files

    Comment


    • Presiune prea mare (HP) si compresor care cupleaza si decupleaza continuu.
      Merg sa fac revizia la ac dupa 4 ani (cu toate ca era functional). Imi baga 500 ml freon (era setata alta masina in setarile aparatului), fata de 475g +/- si imi spune ca e presiunea inalta prea mare. 15.000 fata de 7.000. Zice ca e infundat radiatorul de ac. Da jos bara, ma duc la spalatoria auto, da cu jetul acolo. Ma intorc, bagam iar instalatia la aparat, baga 475g freon, presiune inalta 7.000, deci problema rezolvata.
      Numai ca nu e asa! Intr-o zi de canicula, pornesc motorul, pornesc aerul conditionat, dau pe 4 ca sa fac racoare in masina. Dupa vreo 5 minute incepe sa cupleze si sa decupleze continuu.
      Mi se spune sa inlocuiesc radiatorul aerului conditionat.
      Nu ma pricep, dar nu mi se pare logic. Daca radiatorul e infundat sau murdar, atunci optureaza circulatia aerului, deci ventilatorul n-are de unde sa traga aer pentru radiatorul motorului si ar trebui sa se incalzeasca si motorul. Am fost atent la lucrul asta si nu se intampla. Am mers la drum lung, aerul conditionat oarecum functioneaza la viteze de deplasare mari, dar daca stau pe loc, la fel, cuplari si decuplari continuu.
      Am mers pe solutia de compromis de a reduce cantitatea de freon. Azi ploua, deci nu pot testa daca am scapat de problema. La mine filtrul uscator nu e pe radiator ci e pe conducta, deasupra rotii dreapta fata.
      Aveti idee de la ce ar putea fi? Nu imi place abordarea de a schimba piese pana se rezolva... (schimba radiatorul, daca tot asa face, schimba si filtrul uscator...)

      Comment


      • Va salut, azi dau sa plec la drum și pornesc aerul condiționat....totul funcționa...în afara de aerul rece ..Deschid capota sa fac sibeu cel mai simplu lucru pun mana pe ambele țevi ....scot filtrul de jos ca zic poate lo opri ala sa nu vina rece zic....nimic și cu ala scos tot nimic ,în schimb umblând la filtru aud un fasait anormal care cred eu ca nu lam mai auzit pana acum .....eu bănui o conducta sau un orig ca nu mai etanșeitate sau sa fie altceva ?ultima oara am umplut instalația acum 2 ani și a funcționat ok cu toate ca mai avea semne de scurgere pe la oringuri, ..... acum am văzut ca lam postat la logan 2 .....eu am logan 1 ...1.6 8v 2006...dacă se poate muta
        Salut Valentin 1989 , vezi doar ca exemplu si atasat pentru un Logan L90 cu AC normal, poate sunt de folos si altor colegi de forum:
        Attached Files

        Comment


        • Bună ziua. Știe cineva dacă ventilele de la aer conditionat de pe Logan ph 1 (R 134) sunt identice cu cele de pe Logan ph2 (1234yf) ?

          Comment


          • Buna ziua, am o Dacia 1.5 dci 85PS delphi dcm1.2 2010. aerul conditionat nu porneste, ventilatorul functioneaza. In Ddt2000 am 8 bari de presiune. După aplicarea 12V, aerul condiționat se pornește și se răcește. Toți pinii releului ambreiajului aerului condiționat sunt OK și au tensiuni conform diagramei, cu excepția pinului B2 de la ECU.
            Ce să fac? Bănuiesc că ECU este deteriorat - poate un tranzistor?​

            Comment


            • C1 Pin - A/c clutch relay
              You do not have permission to view this gallery.
              This gallery has 1 photos.

              Comment


              • Salut.
                Cu patru posturi mai inainte (postul 1156) am atasat schema electrica si alte detalii pentru un AC Logan 2008 1.5 dCi 85CP (ex motor K9K796 \794). Nu stiu si nu am inteles cand ai monitorizat presiunea fluidului refrigerant cu DDT2000 (valoarea de 8 bar) dar mai ales ce ai masurat pe “pinii releului ambreiajului aerului condiționat” si nici cum ai facut asta sau carei diagrame “au tensiuni conform diagramei”, …
                Dar vezi totusi ca pe acolo mai este si releul de alimentare, dioda AC, etc. iar pe pinul B2 -38K (fir de culoare probabil alb) ce merge in pinul C1 din mufa gri a calculatorului injectie este comanda de intrerupere AC, comanda de ambreiere este pe pinul B5 -38R al releului (fir de culoare probabil maro) , atasat si schema electrica putin mai clara plus mufa din injectie, a releului de comanda si a celui de alimentare (cu descrierea pinilor) plus dioda AC, poate te ajuta, sau pe alti colegi de forum.

                PS: dar da, lipiturile reci din calculatorul de injectie cu problemele aferente sunt destul de des intalnite la Logan L90 si cunoscute, informatii, detalii si experiente se gasesc destule pe acest forum (iar pentru rezolvarea lor a trebuit un electronist bun sau cineva atat cu “unelte” cat si cu cunostinte adecvate).
                Attached Files
                Last edited by Gil26; 4 days ago.

                Comment


                • deci ambreiajul compresorului este controlat de masa de la ECU?
                  Dacă nu există masă pe b2 al releului, se oprește ambreiajul?​

                  Comment


                  • Informatii sunt\ai destule dar tinand cont de aceste doua intrebari plus
                    Originally posted by carlo80 View Post
                    ... Toți pinii releului ambreiajului aerului condiționat sunt OK și au tensiuni conform diagramei, cu excepția pinului B2 de la ECU. ... ​
                    cred ca este destul de clar, mai bine apelezi la (alt)cineva care poate\stie sa faca verificarile necesare in mod conform si sa rezolve problema.

                    Comment


                    • Probabil m-a incurcat diagrama de iesire Delphi dcm1.2, pentru ca acolo pentru C1 era controlul ambreiajului (+12V), iar aici diagramele si releul arata ca trebuie sa fie masa De fapt, probabil ca e vina mea si eu. Probabil că o voi verifica, atunci releele sunt bune pentru radiator și ambreiajul aerului condiționat.

                      Comment


                      • Am verificat releele, sunt bune. Bobinele au aproximativ 110 ohmi și se comută în timpul testului. Problema este lipsa de masă de la ECU - pinul C1. În aplicația ddt2000, cererea AC este permisă și pare a fi activată. Afișează aproximativ 8 bari de presiune AC la turația de ralanti. În plus, ventilatorul pornește. Cred că circuitul de pe placă este de fapt ars, sau poate sunt îmbinări de lipit la rece... Alte idei nu am. Am verificat si izolarea si continuitatea intre pinul C1 si releu.

                        Comment


                        • Intreb doar (subliniez asta) din curiozitate daca dioda comanda + ambreiere AC (pozitia 322 subliniata in capturi) este OK?

                          Comment


                          • Da, dioda este buna. Am verificat ca merge intr-o singura directie.

                            Când ventilatorul începe să se rotească după apăsarea butonului AC, este un semnal că ar trebui să fie cuplat și ambreiajul compresorului?

                            Comment


                            • Crezi că ar putea fi februri reci aici? Cealaltă parte a ECU este foarte greu de deschis, dar cred că o pot deschide cumva.
                              Attached Files

                              Comment


                              • Am scris \sugerat doar sa se faca toate verificarile in mod conform pentru a elemina variabilele mai simplu inainte de a trece la “analiza” calculatorului de injectie care cred ca necesita mai mult timp, efort, cunostinte, etc… iar detalii despre problemele cu ECU, desfacere, lipituri reci, etc. la Logan L90 (chiar si 1.5 dCi), informatii si experiente se gasesc destule pe forum, doar ca ex aici (mai ales posturile lui 77sky dar si celelalte): https://www.loganclub.ro/forum/forum...cte-imperfecte
                                sau aici: https://www.loganclub.ro/forum/forum...38#post2515438
                                inclusiv in acest topic dar si in multe altele, trebuie doar cautat, insa toate acestea (plus rezolvarea problemelor) mai depind si de fiecare.

                                Iar pentru ca tot am oferit informatiile si detaliile anterioare mai adaug cateva, poate sunt de folos si altor colegi de forum sau cine doreste \are nevoie:
                                Attached Files

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google