Probleme Schimbare Viteza

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Probleme Schimbare Viteza

    Salutare tuturor loganistilor!
    Am cautat pe forum, dar nu am gasit nimic ce ar putea sa ma lamureasca.

    Am un Logan 1.5 dci (85 CP) cu aproximativ 120.000 km si astazi am observat ca in momentul in care trec din treapta 1 in a 2-a la o turatie mai mare de 2000 de ture schimbarea treptei de viteza se face foarte greu, in sensul ca trebuie sa trag foarte tare de levierul cutiei de viteze(parca l-ar tine ceva). Daca schimbarea se face mai jos de 2000 de ture levierul merge perfect normal.
    Precizez ca in celelalte trepte de viteza merge perfect normal, chiar daca urc in treptele de viteza sau cobor.
    Aveti idee ce ar putea fi?
    Va multumesc!

  • #2
    cred ca ceva pe la sincroanele din cutie, daca zici ca face figuri in functie de turatie, insa nu sunt 100% sigur
    sigpic

    Comment


    • #3
      sincronul dus,sau crabotii,sa spun si furca(din cutie si nu cea de ambreiaj),dar nu cred,trebuie dusa la medic,sa nu ai alte necazuri si sa te coste mai mult decit iti permite bugetul...sa revii sa ne spui de la ce a fost
      sigpic
      Poate pentru lume ești o singură personă,dar
      pentru o anumită persoană, ești întreaga lume!

      Comment


      • #4
        adi_77 din treapta 2 la teapta 1 e normal sa intre greu la turatia aia,2000 rpm, treapta 1 este numai pentru plecarea de pe loc,daca cutia nu face galagie in viteze sau pe liber este ok
        daca nu crezi mergi si cu alta masina si incearca sa vezi ca nu vrea sa intre decat foarte greu

        Comment


        • #5
          Am fost astazi la service si mi-au spus ca este aproape sigur din cauza uleiului din cutie care pana acum (120.000 km) nu a fost schimbat niciodata si spre rusinea mea nici nu m-am uitat sa vad daca mai trebuie completat.
          Ieri am forjat putin masina, facand depasiri repetate si foarte dese la regimuri de turatie de 3000-3500 de ture si mergand pe alocuri si cu 130 km/h (precizez ca a fost si cam cald la Targoviste).
          Astazi am mers la serviciu si in momentul in care m-am dus am mers intr-un ritm mai alert si la un moment dat a inceput parca sa faca aceleasi figuri, cand m-am intors si am mers intr-un regim normal pentru un diesel nu a mai facut cutia nimic.
          Precizez ca anomalia se producea la un sprint la o intersectie sau un semafor, sa zic, in momentul in care treceam din treapta 1 in 2 la o turatie de peste 2000. In restul treptelor mergea normal.

          Comment


          • #6
            Originally posted by nikuniku View Post
            adi_77 din treapta 2 la teapta 1 e normal sa intre greu la turatia aia,2000 rpm, treapta 1 este numai pentru plecarea de pe loc,daca cutia nu face galagie in viteze sau pe liber este ok
            daca nu crezi mergi si cu alta masina si incearca sa vezi ca nu vrea sa intre decat foarte greu
            El a zis din 1 in 2 ,nu invers

            Sper sa nu sariti in capul meu,dar am si eu o intrebare...de ce treapta 1 doar la plecarea dupa loc?
            Asa se invata acum 20 de ani la scolile de soferi?

            Comment


            • #7
              Pentru ca pinionul de treapta 1 este calculat sa miste masina din loc fara sa rupa cutia sau ambreiajul.
              Mai mult de a misca masina 10 metrii nu ai ce face cu viteza 1, poate decat sa iesi din mocirle.

              Comment


              • #8
                Sincer,dar sincer nu am vazut nicio cutie/ambreiaj rupte din cauza mersului in prima treapta de viteza.

                Comment


                • #9
                  nu este o problema, va face asa cam 5000 km dupa care isi revine. la mine a inceput sa faca asa pe la 32.000km, am un coleg cu MCV la care a facut pe la 25.000 km dupa care s-a linistit singura, fara sa schimbam uleiul din cutie sau altceva. se pare ca la sincronul pentru treapta II face un grad pe care il rupe treptat. vestea buna este ca pilitura de bronz rezultata se duce pe suprafata de contact a pinioanelor si reduce frecarea.
                  vestea proasta este ca urmatorii 5000 km o sa o "carai" de fiecare data cand insisti sa schimbi. eu personal m-am obisnuit cu ideea de "agatat" relativ repede si ori schimbam sub 2000 rpm ori peste 3000 rpm ca sa nu mai agate
                  sigpic
                  Ambition 1.5 dc

                  Comment


                  • #10
                    Multumesc pentru sugestii!
                    Oricum, cand se mai incalzeste vremea, cred ca ii schimb uleiul din cutie.
                    Astazi, fiind mai rece, nu a mai facut nimic. Este un mare mister!!!!

                    Comment


                    • #11
                      @CataLiNNN si pe tine cum te-a invatat la scoala de soferi? Mergi cu trI pana te plictisesti si dupa aia bagi a 2 a daca ai chef? Majoritatea masinilor nu intra in mers in tr I decat la viteze ce tind spre zero.
                      sigpic

                      Comment


                      • #12
                        Treapta I o folosesti deobicei doar pt 10-15m cat sa te pui in miscare, ori cand esti nevoit sa mergi "la pas". La un mers normal nu vad rostul sa stai mai mult de atat in prima treapta. Desigur, daca ai nevoie de demaraj puternic, ti se pune pata pe masina si vrei s-o arzi reising sau alte situatii de genul asta poti s-o duci si pana in limitare fara probleme . Cat despre treapta 2-a, si la benzinare si la diesel am observat ca intra putin mai greu decat celelalte trepte(3-4-5) indiferent de regimul de turatie... dandu-ti acea senzatie de agatat. La fel si cu I-a, chiar si cand masina e aproape oprita, trebuie sa impingi putin mai tare de maneta ca s-o convingi sa intre.

                        Comment


                        • #13
                          Mie mi se ridica parul in cap cand aud ca treapta 1 e doar pentru plecarea dupa loc.
                          Cand se merge bara la bara,cu o viteza mica unde relantiul de la tr.2 produce o viteza mult prea mare decat cea necesara ce facem?Omoram ambreiajul? - Situatia prezentata si de Nepotu123,"mersul la pas".
                          Deci este pe departe impropriu spus ca treapta 1 este doar pentru plecarea dupa loc.

                          Comment


                          • #14
                            Vad ca am dat nastere la polemici.
                            M-am mai linistit cand am vazut ca si la alte masini se intampla acelasi lucru ca si la a mea.
                            Referitor la sprinturi: nu sunt un adept al acestora, dar sunt situatii in nebunia din Targoviste cand chiar trebuie sa o "zbughesti", pentru ca altfel, daca ai ratat momentul, rist sa stai intr-o intersectie mult si bine. Intr-o astfel de situatie am observat acest lucru la cutie. In rest, v-am spus, merg cat de cat normal (zic eu), fara excese prea mari ale vitezei.
                            De asemenea, sunt posesor de diesel de un timp relativ mic (pana acum am condus un 1.4 benzina) si toti cei care au diesel mi-au spus sa merg putin mai turat cu masina pentru a evita depunerea de funingine pe palele turbinei. Iar viteza 1-a o schimb, asa cum am mai spus, pana in 2000 de ture (de cele mai multe ori).

                            Comment


                            • #15
                              Aceeasi problema o am si eu si sper sa se rezolve de la sine. A avut cineva nevoie de inteventie la cutie in astfel de cazuri, adica se poate agrava si sa se strice cutia de viteze?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google