Zgomot (troncaneala) La Orice Fel De Denivelari. Este Zgomot "tehnologic"?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Zgomot (troncaneala) La Orice Fel De Denivelari. Este Zgomot "tehnologic"?

    Va salut pe toti!

    Sunt nou pe acest forum, dar ca posesor de logan am mai citit cate ceva pe ici si colo, insa apelez si direct la ajutorul vostru, poate cineva stie mai bine detalii de problema ce o voi prezenta mai jos. Si ca sa nu descriu doar in cuvinte ceea ce in esenta este un zgomot, am pregatit mai jos doua filmulete youtube de cate 12 secunde, in care am inregistrat efectiv zgomotele cu pricina.

    Zgomotele se aud la orice denivelari, in special foarte usor cand iau curba pe piatra cubica (fie la dreapta fie la stanga) la viteza redusa (unde si "frecventa" pietrelor raportata la viteza este mica). Si le aud zilnic, pt ca stau pe strada cu piatra cubica asa incat am conditii favorabile. Dar si cand trec drept transfersal peste o linie de tramvai se aude (pt scurt timp, caci chiar daca merg incet, scap repede de denivelare). Si cred ca se aude pt scurt timp (o secunda sau mai putin) chiar si cand pornesc motorul (datorita vibratiilor mari in secunda pornirii).

    L-as descrie ca "zgomot de scut slabit", se aude distinct si destul de tare, desi nu am experienta unui astfel de zgomot, dar nu este de la scut (explic mai jos). Se aude din fata, motor sau poate roti, nu-mi dau seama exact dar as zice ca se aude central (nu neaparat din stanga sau dreapta)


    Ce mai tura-vura, iata zgomotele, marcate temporal cu semnul exclamarii pe filmulete:

    exemplul 1, mai scurt, o singura vibratie, la secunda 7, dar tipic pentru cat de tare se poate aude troncaneala:


    exemplul 2, mai lung un pic, si e un exemplu tipic cand iau curba pe piatra cubica iar vibratiile se aud mai mult timp sau de mai multe ori in functie de vibratia rotilor pe piatra cubica:



    Alte detalii:
    Deci detin Logan 1.6 8V PH2 Laureate, luat de nou in mai 2009. (am inteles ca e foarte posibil sa nu existe asa numita "bara stabilizatoare" la aceste modele, si ma intreb daca poate fi asta sursa zgomotelor.... o sa revin cu o poza, am inteles ca daca rotesc rotile maxim dreapta, s-ar vedea pe la pasaj roata sofer daca e sau nu acea bara stabilizatoare)



    Tot din mai 2009 m-am transformat si eu in sofer, asa incat experienta anterioara care sa ma faca sa detectez anomalii cu usurinta nu am avut, dar e posibil ca de la inceput sa fi avut aceste zgomote. (livrate din fabrica )

    La revizia de primul an am sesizat aceasta problema la dealer, am mers si la un drive-test, doar in final unul din mecanici a spus ca asa face toate la modelele astea"..in sfarsit, ëu nu am insistat la acel moment, ideea e ca nu au gasit defectiuni la revizie (si zgomotul nu este de la scut, caci l-au demontat si indreptat (avand o mica denivelare datorita "abilitatilor" mele de incepator) si remontat, deci nu ar fi de la scut slabit, zgomotul persistand.

    Acum se apropie revizia de 2 ani, si as vrea sa stiu mai multe de la cei dintre voi care cunosc problema, ca sa ma prezint la revizie "mai infipt" daca e cazul.


    Multumesc pentru atentie.
    Last edited by crististreulea; 6 May 2011, 12:10.

  • #2
    Din cat am ascultat,ca si parere daca vrei e caseta de directie. Troncane la viteze mici la viraje stanga sau daca te invarti in cerc. Eu schimb saptamana viitoare a treia caseta de directie,Loganul meu e tot din 2009,iulie. Mergi la service,discuta cu ei, it vor schimba caseta cu o panarama cum mi-au schimbat-o si mie,JTEKT si iti va crapa dupa 200-300 de km.......telefoane la vocea clientului......drumuri,timp pierdut....va veni daca ii ameninti un ingirer de la fabrica care nici macar nu te baga in seama,el nu vorbeste cu clientul..........ce sa-ti spun,bafta si nervi de otel. Poti incerca sa-i reclami la OPC Arges,cei de la Dacia sustin ca sunt putine caseta care crapa ,ca suntem doi,trei........
    Lipsa barii stabilizatoare nu are nimic de-a face cu zgomotul asta,ar tine poate trenul fata putin mai legat si n-ar mai incasa caseta socul direct dar nu-i lipsa ei cauza zgomotului.
    Last edited by doru_2; 6 May 2011, 18:50.

    Comment


    • #3
      mda si unii colegi de la clubsandero au aceeasi problema cu caseta..la fel schimbat drumuri multe.. pe la service..degeaba...zgomotul persista.

      acelasi zgmot l-am auzit la daniel.dinutoiu cand m-am intalnit cu el acum 1 an in piata constitutiei si la el la fel s-au schimbat casete....degeaba...
      Last edited by chitziman; 6 May 2011, 19:31.
      sandero 1.4 owner

      Comment


      • #4
        Si la mine este acelasi zgomot, cand trec peste denivelari, cand iau o curba nu se aude. Am fost cu ea in service si acelasi raspuns l-am primit si eu - nu au bara stabilizatoare - eu am crezut ca este de la tamponul motorului si l-am schimbat(degeaba). Mi-au ridicat masina si s-au uitat la caseta si nu are nimic. Verdict - habar nu am nici eu
        House is in the house

        Comment


        • #5
          Costa mult o caseta s-o schimbi cand masina iese din garantie. Cei de la service-uri sunt "mana in mana" cu cei de la fabrica. Reclamatie la OPC si la Vocea Clientului,altfel te poarta cu vorba pana iese din garantie si........in jur de 2800,poate mai mult costa o caseta .Eu ma gandesc serios sa vand Loganul meu,merge bine si consuma rezonabil,dar sa incep sa schimb casetele ca pe sosete.............

          Comment


          • #6
            Aha, merci de raspunsuri.
            Deci ar putea fi de la caseta de directie. Ceea ce nu inteleg, troncaneala asta a cutiei de directie e semn de defectiune (sau motiv de uzura mai rapida)? Sau e doar zgomot ce zgarie urechile si atat?


            @doru_2 ""Troncane la viteze mici la viraje stanga sau daca te invarti in cerc""

            la mine troncane si la stanga si la dreapta, egal (s-a nimerit ca alea 2 exemple audio postate mai sus sa le am la vriaj la stanga), dar pe piatra cubica normala la viraj, dar si pe drum drept de piatra cubica cand sunt denivelari (gropite) dese mai mari. Pe asfalt neted, drept, sau la viraj pe asfalt neted, nu troncane deloc (de-aia probabil merge bine loganu' la nemti, cu tot cu cutia ei de directie nasparlie, daca ea o fi, ca ei au numai drumuri drepte ). Mai troncane la fel si cand merg drept pe la denivelari/gropi mai mari sau linia de tramvai mai denivelata (desi foarte scurt). Si, important, mi se pare ca troncane identic, dar foarte scurt, un sfert de secunda sau asa, si cand pornesc motorul, si aici nu prea vad legatura cu caseta de directie in logica mea de afon...
            Concluzionasem ca "niste chestii" metalice se ating una de alta la vibratii/socuri ceva mai mari, si cu mai mare usurinta la viraj, numai ca ma roade sa stiu daca e defectat ceva deja, sau anomalie care duce la defectiune, sau doar zgomot inestetic la urechi.


            @doru_2: ""Eu schimb saptamana viitoare a treia caseta de directie,""
            scuze dar n-am inteles..le schimbi tot din cauza doar de zgomot sau chiar "au crapat"?



            @chitziman ""mda si unii colegi de la clubsandero au aceeasi problema cu caseta..la fel schimbat drumuri multe.. pe la service..degeaba...zgomotul persista.
            acelasi zgmot l-am auzit la daniel.dinutoiu cand m-am intalnit cu el acum 1 an in piata constitutiei si la el la fel s-au schimbat casete....degeaba...""

            Pai nu pricep..daca au schimbat caseta dar zgomotul tot persista..pai e de la caseta zgomotul sau de la altceva? sau toate casetele fac asa, si atunci e ceva "normal?! sau sunt aia ghinionisti ca le nimeresc numai pe alea zgomotoase? (o sa incerc sa caut si eu topicurile alea)
            Last edited by dof; 6 May 2011, 22:43.

            Comment


            • #7
              Au ceva in ele care nu rezista,o bucsa probabil,nu stiu sa-ti explic. Zgomotul nu-i normal sa apara,mai ales la putini km. La 100.000 o fi normal sa troncane,sunt totusi multi km,dar dupa un an de functionare.......... La mine troncane si pe drum drept daca e putin denivelat,la viteza mica,la viteza mai mare jocul se pierde si nu se mai aude atata de pronuntat. Sunt la a treia caseta si nu-i deloc in regula......daca fiecare din noi,cei care avem o astfel de problema ne-am implica serios in rezolvarea ei cu siguranta cei de la fabrica s-ar pune in miscare......da,lanemti probabil soselelebune nu-i fac sa simta troncanitul. In Brazilia,prin 2007 au rechemat zeci de mii de Loganuri pt defectiuni la caseta de directie,la noi trebuei sa-si rupa cineva gatul intai si mai apoi sa faca ceva. Desigur,fiecare alege ce crede de cuviinta,s-o schimbe,sa ignore troncaneala,sau sa accepte explicatia ca toate fac asa.........dar nu fac toate. Cel mai mic zgomot la trenul fata,din cauza slabei antifonari,rasuna prin toata masina si te deruteaza uneori.
              Zgomotul persista dupa schimbarea casetei pentru ca sunt proaste,a mea a troncanit dupa nici 200 km de la schimbare. La mine a venit un inginer de la uzina sa se convinga ca troncane caseta si n-a avut bunul simt sa-mi vorbeasca. Mi-au comunicat de la service sa astept sa fiu contactat pentru schimbarea ei. Concluzia e ca de la caseta provine troncaneala daca marele inginer a constatat chiar el ca de-acolo vine. Au gresit astia de la Dacia cand au angajat ingineri din vechea garda care au construit mareata 1310,au mentalitatea si apucaturile vechi in sensul ca la noi merge si asa.....ca p.....dau banii pe ele doar ca-s ieftine........
              Last edited by doru_2; 7 May 2011, 14:33.

              Comment


              • #8
                SA zicem ca aceeasi problema o am si eu....acel zgomot la mici denivelari, gropi, indiferent de roata (chiar si pe spate), la treceride nivel cu cale ferata......am masina din 2007 august...am schimbat capele de bara pe la 70.000.....si acum am 97.si ceva. Nu troncane a capat de bara, ci exact cum sunt specificate mai sus zgomotele. Dar de ce si atunci cand dau cu roata spate??...la cocoasele de la pietoni, nu prea se aude, ci la denivelarile de drum.....Ce ar putea fi?...tot caseta de directie?....nu am joc, bataie sau altceva in volan...lichid destul...deci?
                Eu nu sufar de nebunie....ma bucur de ea in fiecare minut.

                Comment


                • #9
                  Aceiasi problema am avut si eu ca si Cristi , am schimbat capetele de bara si bieletele de directie si tot imi facea urat .. apoi am fost la Dacia si au vazut ca s-au dus basculele .. de fapt bucsele de la bascule ..

                  Comment


                  • #10
                    OPC-ul nu te ajuta. Am apelat eu la ei dupa ce mi s-a refuzat schimbarea celei de-a doua casete care a inceput sa troncane dupa 1000 de km. Mi-au transmis ca ei nu au experti auto si datorita faptului ca cei de la Dacia au declarat sub semnatura ca zgomotele sunt normale ,inseamna ca asa este.

                    Comment


                    • #11
                      Din moment ce au schimbat o caseta asta inseamna ca accepta ca au o problema. Discutiile de la vocea clientului sunt inregistrate cred si de-acolo se poate proba faptul ca au o problema........OPC-ul nu trebuie sa verifice ei masina ci sa constate doar ca Dacia are o problema la nivel de reclamatii cu privire la o componenta si ca au recunoscut asta. In lege scrie clar ca sunt obligati sa ceara fabricii sa rezolve problema in caz contrar sa opreasca comercializarea produselor cu defect.
                      ART. 7
                      Agentii economici sint obligati:
                      a) sa comercializeze numai produse si servicii testate si certificate conform normelor legale si care respecta conditiile calitative prevazute in con tracte, astfel incit acestea sa nu afecteze viata, sanatatea sau securitatea consumatorilor;
                      b) sa opreasca livrarilor, respectiv sa retraga de pe piata sau de la benefi ciari produsele la care organismele abilitate de lege sau specialistii proprii au constatat neindeplinirea caracterisicilor calitative prescrise sau care ar putea afecta viata, sanatatea ori securitatea consumatorilor;

                      Asta trebuie sa faca OPC-ul

                      Comment


                      • #12
                        clar dacia cu OPC is mana in mana..la cate reclamatii au avut numai eu cunosc personal 3 persoane...cate or fi..ar trebui facut un topic special..pe tema asta cati au probleme cu caseta mai exact la cati s-au schimbat casetele...
                        sandero 1.4 owner

                        Comment


                        • #13
                          Normal ca sunt mana in mana unii cu altii. Dacia,daca recunoaste oficial ca are aceasta problema la caseta de directie automat trebuie sa recheme mai toate masinile vandute in 2008-2009........cheltuiala mare......In brazilia, Renault a recehemat zeci de mii de loganuri vandute pentru probleme la caseta de directie, probabil le-au montat o caseta care sa reziste la drumurile grele. In Romania, Renault echipeaza modelele vandute cu "pachet drumuri grele", ma intreb si eu asa.....de ce n-ar monta si pe Logan acelasi pachet? Cine are probleme la casete, ar trebui sa mearga sa rezolve, la iesirea din garantie,nu stiu exact,dar cred ca o schimbare de caseta ajunge lejer 3000 ron.
                          Eu am facut o sesizare la OPC Arges si n-am primit pana acum niciun raspuns,astept 30 de zile si reclam OPC Arges la OPC.......
                          Last edited by doru_2; 9 May 2011, 11:01.

                          Comment


                          • #14
                            si daca totusi e zgomot tehnologic? Adica daca era o problema seriosa rau banuiesc ca-si rupeau cativa gatul pana acum . Si banuiesc ca nu se risca nimeni sa raspunda de asa ceva , le-ar fi chemat inapoi si le-ar fi schimbat rapid. Doar au fost chemate inapoi loganuri si pentru probleme mult mai minore .
                            Pain brings out the truth in us all...
                            ...how much truth can you stand?

                            Comment


                            • #15
                              Tocmai asta e problema !
                              Dacia una-doua o baga p'aia cu zgomot tehnologic si e "normal" sa faca toate asa, desi la cumparare, cand te duci cu basculanta de bani la ei, nu iti spune nimeni ba, vezi ca tu ti-ai luat masina noua cica, da' dupa ce iesi pe poarta si mergi nitel cu ea, o sa inceapa sa troncaneasca si sa se dezmembreze...sa nu te panichezi si sa nu-i dai foc, ca e "normal" sa faca asa...
                              Keyboard error or no keyboard present.
                              Press F1 to continue or DEL to enter setup...

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google