Butelie De Dezhidratare Infundata

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Butelie De Dezhidratare Infundata

    Povestea mea pe scurt:

    Vin caldurile, pornesc aerul conditionat, nu raceste de loc.
    Ajung cu masina la service, constata ca nu am freon. Ma umple cu lichid din ala de se vede la lampa daca am pierderi, circul cu masina o saptamana cu masina "sa curga lichidul peste tot", ajung inapoi la service.

    Se constata ca am pirderi masive de lichid de urmarire, se ajunge la demontarea completa a instalatiei de aer conditionat, se gaseste vinovatul, una bucata vaporizator spart.

    Dau un car de bani pe reparatii, aerul conditionat "pare" functional.

    Program incarcat la servici, vin dimineata, ajung acasa seara, vreme rece, nu dau mare importanta aerului conditionat.

    Zilele astea canicula, dau drumul la aer, merge rece 10-20 de secunde dupa care incepe sa sufle cald.

    Inapoi la service, butelie de dezhidratare infundata.

    Nelamurire:
    Cum se poate infunda butelia respectiva din moment ce acolo circula freon nu apa de canal cu impuritati. Pot fi cei de la service de vina pentru asa ceva?

  • #2
    Butelia este in mare parte un rezervor avand in partea superioara un compartiment cu granule de silicat. Acestea sunt prinse intre doua discuri de pasla mentinute de niste discuri metalice perforate. Din fundul rezervorului pleaca o teava care duce la valva de destindere. Asta e tot.
    Daca e ceva care sa se infunde, pot fi discurile de pasla (poate de la uleiul transportat odata cu freonul prin instalatie). Numai ca nu are cum sa o faca dintr-o data, probabil ca fenomenul apare treptat.
    [Decât mult şi fără rost mai bine puţin şi prost!

    Comment


    • #3
      Traiasca google

      Nu stiu cat de adevarate sunt informatiile pe care le am gasit dar "cotrobaind" pe Google am aflat ca butelia respectiva trebuia schimbata in momentul in care mi-au constatat ca e vaporizatorul spart si mi-ai facut reparatiile.

      Vaporizator spart = aer+umezeala care intra in instalatie = bilutele din filtrul de deshidratare absorb umezeala si probabil se deterioreaza, crapa, fragmentele astupa butelia.

      Comment


      • #4
        Eu am o problema mai ciudata cu ac-ul: dupa ce este pornit vre-o jumatate de ora, scade debitul de aer care intra in masina. Daca opresc ac-ul, si las doar ventialtia, in 2-3 minute debitul revine la normal. De asemenea, dupa ce opresc ac-ul, curge mult condens sub masina. Adica cand dau cu spate imediat dupa ce opresc ac-ul las o dara continua de apa. Intrebarea de 10 puncte: care-i hiba?

        Comment


        • #5
          Este normal sa curga sub masina (umezeala din aer condenseaza in contact cu vaporizatorul rece si de aici apa care curge, ca la orice instalatie de ac).
          O explicatie ar putea fi formarea de gheata pe vaporizator care sa-l optureze partial cand este umiditate excesiva.
          Pentru debitul de aer verifica ventilatorul din aeroterma, debitul ar trebui sa fie acelasi cu sau fara ac. Ai consumatori mari de curent pe masina?
          [Decât mult şi fără rost mai bine puţin şi prost!

          Comment


          • #6
            Si daca se formeaza gheata pe vaporizator ? Crezi ca nu mai are loc aerul sa treaca ?
            Subliniez faptul ca autorul nu s-a plans ca nu-i merge AC-ul sau ca nu-i baga rece, ci doar de debitul de aer cu AC cuplat.

            Comment


            • #7
              Originally posted by cristi_p View Post
              Eu am o problema mai ciudata cu ac-ul: dupa ce este pornit vre-o jumatate de ora, scade debitul de aer care intra in masina. Daca opresc ac-ul, si las doar ventialtia, in 2-3 minute debitul revine la normal. De asemenea, dupa ce opresc ac-ul, curge mult condens sub masina. Adica cand dau cu spate imediat dupa ce opresc ac-ul las o dara continua de apa. Intrebarea de 10 puncte: care-i hiba?
              aceeasi problema o am si eu , daca opresc pana in 10 min isi revine si baga foarte rece .La drumuri lungi de multe ori pun ventilatia pe 4 si abia se simte racoare, de obicei la ceva viteza si pe treapta 2a iimi ingheata mainile pe volan . Mai aud un zgomot ciudat in aeroterma si cred ca probabil e vreo legatura intre .
              Nu i-am dat inca de cap ce si cum .
              Pentru a evita imposibilitatea resetarii parolei pe forum, userii cu adresa de @yahoo.com sunt rugati sa activeze o alta adresa de mail, diferita de @yahoo.com.

              Comment


              • #8
                Inca o data: cristi_p spune ca SCADE DEBITUL DE AER.

                Comment


                • #9
                  aia spun si eu ca parca nu mai baga ca lumea aeroterma .Daca pun mana pe aerator este aer rece da parca nu il imprastie ca lumea.
                  Pentru a evita imposibilitatea resetarii parolei pe forum, userii cu adresa de @yahoo.com sunt rugati sa activeze o alta adresa de mail, diferita de @yahoo.com.

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Cristi_Xp View Post
                    aceeasi problema o am si eu , daca opresc pana in 10 min isi revine si baga foarte rece .La drumuri lungi de multe ori pun ventilatia pe 4 si abia se simte racoare, de obicei la ceva viteza si pe treapta 2a iimi ingheata mainile pe volan . Mai aud un zgomot ciudat in aeroterma si cred ca probabil e vreo legatura intre .
                    Nu i-am dat inca de cap ce si cum .
                    Si la mine se manifesta asemanator, porneam A/C, sufla rece, maxim 10-20 de secunde dupa care scadea din "racoare" si aerul devenea din ce in ce mai cald. Daca opream si porneam iar incepea cu aer rece care se incalzea treptat.

                    La mine problema e cica butelia(filtrul) de dezhidatare. Astept sa vina piesa sa o schimbe sa vad.

                    Revin cu intrebarea de mai sus:

                    Daca mi-a fost spart vaporizatorul si teoretic a intrat umiditate in filtrul de dezhidratare, nu trebuia schimbat odata cu vaporizatorul? Ca mie mi se pare ca o sa platesc o manopera in plus pentru faza asta.

                    Comment


                    • #11
                      cum arata ala si cat costa ?
                      faza e ca eu aud un zgomot in aeroterma care nu e tot timpu acolo .
                      Pentru a evita imposibilitatea resetarii parolei pe forum, userii cu adresa de @yahoo.com sunt rugati sa activeze o alta adresa de mail, diferita de @yahoo.com.

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Cristi_Xp View Post
                        cum arata ala si cat costa ?
                        faza e ca eu aud un zgomot in aeroterma care nu e tot timpu acolo .
                        Vezi postul lui "vi_escu" pentru o descriere.

                        Pe mine la asa zisa reprezentanta o sa ma coste 350 RON, cam mult, dar asta e.

                        Comment


                        • #13
                          Daca e cu manopera si freon e mai mult decat ok. O Valeo 509 404 este 170 de lei. 261 286 tot cam pe acolo se invarte.
                          [Decât mult şi fără rost mai bine puţin şi prost!

                          Comment


                          • #14
                            eu inca am problema cu debitul de aer, dar revin cu o intrebare: compresorul de ac merge permanent atata timp cat e pornit din buton? sau mai face si pauze si se decupleaza cate un pic (sa zicem un minut)? Ca la mine merge continuu, si nu mai tin minte daca asa facea si cand nu aveam probleme. Ideea e ca la alte masini (in alte loganuri nu am avut ocazia sa verific) compresorul se mai decupleaza in mers. Si ma gandeam ca daca ar trebui sa se decupleze si la dacie, de aici ar fi problema la mine: merge permanent, raceste prea tare vaporizatorul, se formeaza gheata pe el, si se obstructioneaza debitul de aer.
                            Una peste alta, ce mamaliga lui are ac-ul meu?

                            Comment


                            • #15
                              merge permanent .Se opreste doar cand turatia depaseste 4500 parca sau ceva de genul.
                              eu daca merg pe oras nu am nicio problema cu clima .Problema apare cand merg in afara multi km .
                              Last edited by Cristi_Xp; 23 July 2011, 18:59.
                              Pentru a evita imposibilitatea resetarii parolei pe forum, userii cu adresa de @yahoo.com sunt rugati sa activeze o alta adresa de mail, diferita de @yahoo.com.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google