Masurare Curent Pornire Baterie AUTO

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Masurare Curent Pornire Baterie AUTO

    Am si eu o curiozitate...si mai ales o nevoie.

    Vreau sa masor curentul maxim instantaneu ce-l poate debita Bateria masinii...ma refer la 520 Ah, de ex. la o baterie de 55 Ah nominal.

    Sunt aparate specializate la service-urile unde monteaza baterii, care iti calculeaza parametrii bateriei...eu vreau sa masor si calculez cu multimetru si pixu...Teoretic, prin masurarea rezistentei interne se poate calcula...dar ei folosesc, din cate stiu...doar un aparat conectat la borne, nu si o rezistenta de sarcina suplimentara...mai ales, masurarea se face cu bateria conectata la circuit...

    Este cineva care ma poate ajuta?...

    P.S.: Nu am nevoie de replici gen... du-te la service...da-i un ban lu' nenea sa-ti masoare...e greu...sau alte alea care nu ma ajuta.
    e-mail: office@stickere.info

  • #2
    pai pui un ampermetru industrial in serie cu bateria si pui pe careva sa dea la cheie. citesti cat indica si ai rezolvat problema.

    p.s. mai sunt niste clesti ampermetru care masoara, CRED ca prin metoda inductiei cat curent iti trece printr-un fir.
    Last edited by NerviiMei; 13 September 2011, 21:25. Reason: Automerged Doublepost
    Fuarte Nervos !!!

    Comment


    • #3
      Originally posted by alexyno View Post
      Am si eu o curiozitate...si mai ales o nevoie.

      Vreau sa masor curentul maxim instantaneu ce-l poate debita Bateria masinii...ma refer la 520 Ah, de ex. la o baterie de 55 Ah nominal.
      Ai scris gresit 520Ah, corect era 520A. Este vorba de un curent foarte mare, instantaneu, iar in cele cateva secunde nu apuci sa vezi mare lucru pe instrument chiar daca ai unul potrivit (numai daca nu e unul care retine un maxim). Teoretic poti sa masori cu un instrument obisnuit daca ai un sunt potrivit. Eu unu' nu recomand un astfel de experiment.
      sigpic

      Comment


      • #4
        Da, este greseala mea...erau Amperi nu amperi ora...

        M-am gandit sa masor cu un Clampetru, dar nu am in dotare...si mi-ar trebui unul pana la 1000A.

        Alta varianta ar fi calcularea prin diferenta de tensiune, alaturi de rezistenta interna...adica...calculezi rezistenta interna, masori tensiunea inainte sa "dai la cheie" si in timp ce "dai la cheie"

        Din diferenta, se poate face un calcul...

        Nu e un experiment...ci o necesitate. O baterie se poate diagnostica prin curentul maxim instantaneu...Sa zicem...ea are de noua 520A...la un moment dat...300A...deci e praf :-))
        e-mail: office@stickere.info

        Comment


        • #5
          Ia si citeste, ca asta face treaba mai buna decat analiza curentului de pornire.

          Multimetrul obisnuit poate sa verifice starea de incarcare insa nu mai mult.
          Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.

          Comment


          • #6
            M-ati facut curios o sa masor si eu luni dimineata cand ma duc la servici.
            O sa scot valoarea de varf.
            Sper sa mearga deoarece am cleste ampermetru separat care se conecteaza la multimetru de laboralor scoate cativa miliVolti/A teoretic ar trebui sa mearga si pe curent continuu .
            Mai exista varianta cu shunt http://en.wikipedia.org/wiki/Shunt_(electrical).Dar unul de 600A e cam 75 euro si ajunte la 125 euro unul de 1000A.

            Comment


            • #7
              teoria cu masurarea tensiuni si impartire al rezistenta e buna, dar din pacate e valabila in regim stationar, la curenti mici, nu la regimuri tranzitorii si puteri mari, unde rezistenta se modifica prin incalzire semnificativ si-ti distruge calculele. un datalogger cuplat cu un clampmetru si iaca vezi ca pe osciloscop cum urca si apoi cade si se stabilizeaza curentul de pornire.
              Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

              Comment


              • #8
                OK am masurat azi, Subiectul testului DCI-ul de 90 CP E5 11000 km fabricatie mai 2011.
                Deoarece pe baterie sunt doua cabluri pe + am masurat pe fiecare separat.
                1. Cablul care duce la electromotor : 100A valoare maxima la pornire.
                2. Cablul care duce inspre habitaclu: 20A valoare maxima la pornire
                TOTAL: 120A val maxima la pornire (rezultata din adunarea celor doua).
                Masuratorile efectuate cu cleste ampermetric curent continuu, verificat metrologic.

                P.S. aparatul afiseaza val maxima a masuratorii, altfel nu prea poti sa-ti dai seama ca dureaza foarte putin momentul de varf.
                Last edited by proteinman; 21 September 2011, 09:38.

                Comment


                • #9
                  Cred ca este mai mare valoarea curentului, mai ales la dci. Daca aparatul nu este specializat pt astfel de masuratori apar erori, depinde cat de "rapid" este aparatul.
                  sigpic

                  Comment


                  • #10
                    Deci electromotorul de DCI are puterea de pornire 1,4 kW(1400W). Legea lu' Ohm spune ca P[W]=U[V] * I[A]
                    1400=13,5 * aproximativ 100

                    Problema rezolvata.daca a fost un varf a fost sub 250 microsecunde ceea ce nu conteaza din punctul meu de vedere.

                    http://www.fluke.com/Fluke/usen/Digital-Multimeters/Fluke-289.htm?PID=56061
                    http://www.fluke.com/Fluke/usen/Accessories/Current-Clamps/i1010.htm?PID=56281

                    Comment


                    • #11
                      eu tare cred ca aia e puterea nominala, nu instantul la pornire.
                      Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                      Comment


                      • #12
                        Aha, interesante valori obtinute...

                        Da, Seba are dreptate, acela este curentul nominal al motorului electric, nu instantul, care poate fi de cateva ori mai mare.


                        M-am referit initial la masurarea capacitatii unei baterii de a sustine un curent de X A, instantaneu...adica o baterie noua are sa zicem 550 A, curent nominal de soc si dupa o X perioada...ajunge sa poate sustine un curent de soc de 450 A, cu cca 20% mai putin decat initial. Aceasta masuratoare se face automat de testerele de acumulatori din service-urile specializate... Teoretic, se poate si calcula...dar nu-mi iese socoteala...pe hartie.

                        Aaaa...vezi ca legea lui ohm spune asa: R(ohm)=U(V) / I (A).

                        Puterea electrica se calculeaza conform legii lui Joule si este egala cu:

                        P[W]=U[V] x I[A] in C.C.;

                        iar in C.A. mai intervine un (fi) (defazajul dintre curent si tensiune)-->

                        P[W]=U[V]xI[A]xcos(fi) (putere reala)
                        Q[VAr}=U[V]xI[A]xsin(fi) (putere reactiva)
                        P[VA]=U[V]xI[A] (putere aparenta)

                        P[VA] la patrat = P[W] la patrat + Q[VAr] la patrat; de aici triunghiul puterilor :-)

                        P.S.: Stiu ca nu are legatura directa cu subiectul, dar mi-am dat seama doar la sfarsit si imi este nush cum sa sterg...asa ca va rog sa ma scuzati ptr lectia de fizica :-)
                        Last edited by alexyno; 21 September 2011, 23:49.
                        e-mail: office@stickere.info

                        Comment


                        • #13
                          Daca vrei pui tu bateria si pun eu aparatul si un cablu gros sa facem scurt pe borne ca sa masuram.

                          Comment


                          • #14
                            Nu e nevoie.... se calculeaza rezistenta interna a bateriei si pe hartie, se calculeaza curentul maxim... Se presupune ca exteriorul e in scurt si se calculeaza curentul ce trece prin rezistenta interna, la tensiunea maxima... O sa pun pe hartie problema si o sa o postez.. cu algoritmul de rigoare.

                            Desigur, mai e si varianta barbara...aia cu scurtul :-))
                            e-mail: office@stickere.info

                            Comment


                            • #15
                              Eu zic ca rezistenta interna masurata cu un Midtronic e mai precisa decat ce calculezi tu.
                              Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google