If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Pai si Midtronicul cum crezi ca o calculeaza...Tot simuland o sarcina si din valori calculeaza... e fix acelasi lucru, doar ca e automatizat. Alta treaba este cu precizia aparatelor....midtronicul poate are un voltmetru de precizie mai mare...
O sa fac un test... Acum caut o rezistenta de putere, sa o pun pe post de sarcina :-), valoare de cca 10 ohm
poti lua o rezistenta ca cea de resou (sa zicem de 3 KW) si masori cu un instrument bucati de 10 ohmi pe care le vei lega in paralel pe niste sarma groasa de cupru, vei obtine o rezistenta de 10 ohmi/3KW
Eu zic sa nu va chinuiti cu masuratul. Curentul de pornire variaza ca la orice pornire a unui motor electric. (2 varfuri succesive - corespunzatoare regimului de scurtcircuit dupa care curentul incepe sa scada)
In cazul electromotoarelor auto unde pornirea se face direct in sarcina regimul de pornire este destul de dur.
Acuma depinde ce vrei sa masori... Varfurile de curent, valoare de dupa varfuri... In general valorile nominale indicate de aparate nu surprind fidel varfurile de curent. Una peste alta - nu te chinuii sa faci masuratorile astea, fiindca --- fie ai niste scule "clasice" si rezistente aditionale pe care stii sa le folosesti, fie ai niste scule destepte care fac totul singure - gen Midtonic.
Masurarea curentul la pornire nu te-ar ajuta la diagnosticarea bateriei ( care poate fi diagnosticata foarte simplu cu Midtronic) ci mai degraba la un defect electric al electromotorului sau al circuitelor electrice ale masinii (defecte de izolatie, contacte imperfecte, perii uzate, colector defect sau chiar blocaje/frecari mecanice)
La ceea ce zicea 1.6 MPI, m-am gandit aseara, si am folosit o rezistenta de fier de calcat...si am facut niste masuratori...mi-a reiesit o valoare a rezistentei interne de cca 0,28 ohmi, care este foarte mare...
@ion_R5: Calculul rezistentei interne a unui acumulator este o modalitate foarte usoara de a diagnostica o baterie... Din valoarea aflata se poate calcula curentul maxim instantaneu in regim de soc (curentul max. de pornire).
De ex: O baterie de acumulatori ce are rezistenta interna de 2 ohmi, la o tensiune de 12.5 V, poate debita max 6.25 A (Presupunand ca are terminalele in scurt).
In cazul meu, rezistenta interna calculata a fost de 0,28 ohm, ceea ce inseamna ca la 12.5 V, curentul max. debitat in regim de soc este de cca 45 A....Foarte putin ptr o pornire, unde se trag in medie cca 100 A (multumesc proteinman)
Toata treaba asta o face automat un Midtronic...dar, ce facem noi care nu avem asa un aparat... Ptr mine, Minitehnicusul a iesit la iveala si a gasit o solutie... Pana sa apara aparate gen Midtronic, cum crezi ca se masurau parametrii....?
Totodata, o baterie cu rezistenta interna mare, chiar daca porneste un motor, nu poate sustine un curent mare in timpul functionarii...Sa zicem ca mergi cu muzica blana, turata la 5000 rpm, faza lunga pornita si nush ce alti consumatori si cu AC pornit...Alternatorul nu poate suporta prea mult si restul iese din baterie, care saraca e cam obosita :-)
Zilele astea vreau sa imprumut un aparat de masura profi, cu clasa de precizie mai buna sa pot avea un calcul mai precis...
Desigur, ceea ce fac eu este o dambla, pana la urma....pot sa ma duc la un centru de baterii si acolo cu un midtronic sa aflu ce ma intereseaza....:-))
"@ion_R5: Calculul rezistentei interne a unui acumulator este o modalitate foarte usoara de a diagnostica o baterie... Din valoarea aflata se poate calcula curentul maxim instantaneu in regim de soc (curentul max. de pornire).
---------------------------------
Zilele astea vreau sa imprumut un aparat de masura profi, cu clasa de precizie mai buna sa pot avea un calcul mai precis...
Desigur, ceea ce fac eu este o dambla, pana la urma....pot sa ma duc la un centru de baterii si acolo cu un midtronic sa aflu ce ma intereseaza....:-))"
Asta am spus si eu, ca poti aplica metode clasice, dar iti trebuie aparat cu clasa de precizie si rezistente etalonate si sa te pricepi la astfel de masuratori --- sau sa folosesti Midtronics.
Apropos, la 5000 rpm nu o sa ai probleme, fiindca alternatorul debiteaza suficient curent. Probleme mai degraba o sa ai in regim de relanti, cu multi consumatori porniti.
520 cred ca e curentul de scurt suportat de majoritatea acumulatorilor, iar 100A sau ceva mai mult e curentul consumat la pornire de catre demaror. nu tre' sa fii doctor in fizica nucleara sa te uiti la ce sarme duc de la baterie la demaror ca sa-ti faci o idee cam ce curenti zboara pe-acolo. in principiu lucrurile stau destul de simplu: demarorul are mai multe infasurari din sarma groasa sau chiar platbanda de cupru de cativa mm grosime, puse in paralel. rezistenta echivalenta e sub zecime de ohm. cand imparti 12V la 0.1ohm ies 120A la prima strigare. mai pui un varf de 150-200% in primele nanosecunde de la inchiderea circuitului si uite cum se ajunge la sute de amperi. gandeste-te ca doar becurile consuma 10A, iar puterea lor e suficienta cat sa anclaseze contactorul demarorului, nu sa intoarca motorul peste cap, sa faca compresie, la cca 200-300rpm.
Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.
exista si pentru curent continuu , dar sunt mai rare si mai scumpe. Cat despre curentul de pornire poate varia de la 200A pana la 500-600A in functie de masina si motor !
faptul ca nu poti fi de acord nu inseamna ca nu-i adevarata; uita-te pe bateria de la masina, o sa fii de acord eu am vazut baterii pe care scrie 55Ah, 550A. la altiii scrie 450, 500...ce sa insemne oare acei 500? kilograme, newtoni? eu as zice ca-s amperi, caz in care nu pot sa reprezinte decat un singur lucru.
Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.
faptul ca nu poti fi de acord nu inseamna ca nu-i adevarata; uita-te pe bateria de la masina, o sa fii de acord eu am vazut baterii pe care scrie 55Ah, 550A. la altiii scrie 450, 500...ce sa insemne oare acei 500? kilograme, newtoni? eu as zice ca-s amperi, caz in care nu pot sa reprezinte decat un singur lucru.
Eu am crezut ca poti "retusa",o "perala".Daca tu perseverezi in...,chiar te las in pace.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment