Va salut!
Se da masina in cauza: Dacia Sandero 1.2 benzina, 2015, 23.000 km, revizii complete anuale, benzina in tara doar de la OMV, momentan de la Shell.
Simptom: dupa plecarea de pe loc, dupa primul semafor, cand intru in linie dreapta si ii ``dau gaz``, aud o trosnitura ca un click (sau similar), cu feedback fizic si in pedala de acceleratie (nu o impinge, doar simt odata cu zgomotul si o usoara impunsatura in talpa). Nu tare, se aude si cu radio pornit, dar pasagerul nu o aude pentru ca nu e suficient de tare cat sa.i trezeasca atentia (altuia decat soferului). Se intampla de regula in viteza a treia, undeva intre 2000 si 2500 rot. De-asta am zis ``dupa demaraj``.
Si se intampla o singura data. Nu se repeta decat cand pornesc din nou masina. Nu fac drumuri intrerupte de regula, o singura data in ultima luna m.am oprit 10 minute la un magazin, cand m.am urcat, motorul cald fireste, dupa ce am pornit, am auzit din nou zgomotul, dar parca mai stins.
Masina folosita in general de 2-3 ori pe sapt, in regim semi-urban, adica drumuri expres (Germania), unde merg cu 80-100 si suficient de turata. In Romania a fost folosita 90% in extraurban, pt plimbari in afara orasului etc, si la fel, pornita de 2 ori pe saptamana. Deci dpv meu atat cat ma pricep, nu se pune problema de infundari conducte, injectoare sau similar datorita nefolosirii sau mersului subturat. Este exclus. Plus ca zgomotul se ``reseteaza`` dupa fiecare oprire de motor, in aparenta.
Clapeta de acceleratie (daca are vreo legatura) a fost curatata in urma cu un an, datorita unor usoare probleme cu pornirea la rece, de atunci nu am mai avut nici o problema, si in continuare nu are alte simptome. In rest, si cu motorul oprit si pornit are cursa lina, continuu fara nici un zgomot, nimic anormal.
Am fost la un service aici, dat o tura cu seful de service cu el la volan. La prima trecere in a 3-a eu am auzit zgomotul de care ziceam, el nu. A mai oprit.o si pornit.o de 2 ori, nici eu nu am mai auzit din dreapta. Concluzia lor: problema nu se confirma. Pe loc si la inspectie vizuala nimic anormal.
Acceleratia este electrica, nu pe cablu, deci ar putea fi intr-adevar o problema fizica a pedalei, un arc sau ceva, au zis ca o pot schimba cu totul, dar este o solutie prin eliminare si nu garanteaza ca ar elimina simptomul raportat de mine. Au recomandat sa revin sau sa inlocuiesc pedala daca se acutizeaza simptomele, acum nimic nu e in neregula din punctul lor de vedere...
Are cumva cineva si o alta idee? Pentru ca din experienta, nu vreau sa ma incred orbeste in spusele celor de la service, eu nu reusesc sa inteleg o corelare intre o eventual problema fizica a pedalei de acceleratie si faptul ca se manifesta o singura data dupa pornire, indiferent ce fac...
Multumesc anticipat!
PS: angajatii service.ului sunt romani, polonezi, rusi... Nu e cazul sa mergem pe principiul ca neamtul shurubar stie cel mai bine doar dand o tura
Se da masina in cauza: Dacia Sandero 1.2 benzina, 2015, 23.000 km, revizii complete anuale, benzina in tara doar de la OMV, momentan de la Shell.
Simptom: dupa plecarea de pe loc, dupa primul semafor, cand intru in linie dreapta si ii ``dau gaz``, aud o trosnitura ca un click (sau similar), cu feedback fizic si in pedala de acceleratie (nu o impinge, doar simt odata cu zgomotul si o usoara impunsatura in talpa). Nu tare, se aude si cu radio pornit, dar pasagerul nu o aude pentru ca nu e suficient de tare cat sa.i trezeasca atentia (altuia decat soferului). Se intampla de regula in viteza a treia, undeva intre 2000 si 2500 rot. De-asta am zis ``dupa demaraj``.
Si se intampla o singura data. Nu se repeta decat cand pornesc din nou masina. Nu fac drumuri intrerupte de regula, o singura data in ultima luna m.am oprit 10 minute la un magazin, cand m.am urcat, motorul cald fireste, dupa ce am pornit, am auzit din nou zgomotul, dar parca mai stins.
Masina folosita in general de 2-3 ori pe sapt, in regim semi-urban, adica drumuri expres (Germania), unde merg cu 80-100 si suficient de turata. In Romania a fost folosita 90% in extraurban, pt plimbari in afara orasului etc, si la fel, pornita de 2 ori pe saptamana. Deci dpv meu atat cat ma pricep, nu se pune problema de infundari conducte, injectoare sau similar datorita nefolosirii sau mersului subturat. Este exclus. Plus ca zgomotul se ``reseteaza`` dupa fiecare oprire de motor, in aparenta.
Clapeta de acceleratie (daca are vreo legatura) a fost curatata in urma cu un an, datorita unor usoare probleme cu pornirea la rece, de atunci nu am mai avut nici o problema, si in continuare nu are alte simptome. In rest, si cu motorul oprit si pornit are cursa lina, continuu fara nici un zgomot, nimic anormal.
Am fost la un service aici, dat o tura cu seful de service cu el la volan. La prima trecere in a 3-a eu am auzit zgomotul de care ziceam, el nu. A mai oprit.o si pornit.o de 2 ori, nici eu nu am mai auzit din dreapta. Concluzia lor: problema nu se confirma. Pe loc si la inspectie vizuala nimic anormal.
Acceleratia este electrica, nu pe cablu, deci ar putea fi intr-adevar o problema fizica a pedalei, un arc sau ceva, au zis ca o pot schimba cu totul, dar este o solutie prin eliminare si nu garanteaza ca ar elimina simptomul raportat de mine. Au recomandat sa revin sau sa inlocuiesc pedala daca se acutizeaza simptomele, acum nimic nu e in neregula din punctul lor de vedere...
Are cumva cineva si o alta idee? Pentru ca din experienta, nu vreau sa ma incred orbeste in spusele celor de la service, eu nu reusesc sa inteleg o corelare intre o eventual problema fizica a pedalei de acceleratie si faptul ca se manifesta o singura data dupa pornire, indiferent ce fac...
Multumesc anticipat!
PS: angajatii service.ului sunt romani, polonezi, rusi... Nu e cazul sa mergem pe principiul ca neamtul shurubar stie cel mai bine doar dand o tura
Comment