Va salut! Am o Dacia Sandero 2,cu scuzele de rigoare ca nu e Logan 1.2 benzina 2015, 31.000 km. Cu o baterie Rombat (cea originala) de 40Ah.
Pe scurt problema: alternatorul incarca doar 13,4V. In loc de idealul 14,5-14,6V. Cu toate astea nu am avut niciodata probleme de pornire, masina porneste la sfert de cheie, chiar si dupa ce sta mai bine de o sapt parcata.
Si acum pe larg: in urma cu un an aveam oarece probleme, masina vibra destul de puternic la relanti, mai ales cand tineam piciorul pe frana. Vibratiile dispareau imediat ce.i dadeam putin gaz. Am descoperit la un service cu ocazia reviziei, rugandu.i sa verifice incarcarea, ca alternatorul nu incarca suficient. Ulterior aceste simptome s.au si diminuat, si m.am mai si impacat eu cu ele.
Trebuie sa precizez ca e masina personala si o scot o data la 7-10 zile (nu mai rar) la un drum de minim 20km. In rest folosesc masina de firma. Simptomele acestea au aparut inca de pe vremea cand o foloseam ca masina principala.
Mi.am luat propriul multimetru si am masurat masina de firma (Focus), motocicleta si Dacia personala. Cu motorul oprit (respectiv bateria scoasa la moto), 12.4 V la toate. In sarcina: 14,6 la moto si la Focus (75Ah), tot 13,4 V la Dacie. Indiferent de consumatori nu variaza, fie ca.i dau gaz, pornesc aerul, volum la muzica, nimic. Aceeasi incarcare ca la relanti fara consumatori. Farurile nu licare, stergatoarele nu merg sacadat, nici o problema de genul.
Mi s.a spus ca zvon, dar n.am reusit sa gasesc vreo sursa, cum ca tehnologia avanseaza si pentru o baterie mica alternatorul e reglat sa incarce mai putin. Dubios, dar pentru linistea mea, am ales sa cred. O perioada. Eu locuiesc in Germania, masina am venit cu ea din Romania. Recent am avut ocazia sa.mi pun multimetrul pe un Sandero 1.0 Sce 2020, fabricat in DE pentru DE. Surpriza! Tot 14.6! Bateria, in schimb, e de 65Ah. Deci nu mi s.a confirmat si infirmat nimic pana la urma... Adica n.au putut aplica tehnologia asta eco minune 5 ani mai tarziu pe aceeasi masina si in DE?
Si pentru ca o sa ma intrebati ''pana la urma ce te deranjeaza si ce problema ai?''. O sa urmeze inevitabil schimbul bateriei, ca a implinit deja 6 ani. Pana acum au ajutat.o kilometrii, dar vreau sa fiu pregatit. Eu am o problema cu alternatorul sau nu? Cand voi schimba bateria ar trebui sa verifice un electrician si alternatorul? Schimbul sau, mai ales aici, e un cost pe care nu mi l.as asuma gratuit, mai ales ca nu am nici o siguranta ca are vreo problema.
Deci v.am dat tema de dezbatere... multumesc anticipat pentru orice idee
Pe scurt problema: alternatorul incarca doar 13,4V. In loc de idealul 14,5-14,6V. Cu toate astea nu am avut niciodata probleme de pornire, masina porneste la sfert de cheie, chiar si dupa ce sta mai bine de o sapt parcata.
Si acum pe larg: in urma cu un an aveam oarece probleme, masina vibra destul de puternic la relanti, mai ales cand tineam piciorul pe frana. Vibratiile dispareau imediat ce.i dadeam putin gaz. Am descoperit la un service cu ocazia reviziei, rugandu.i sa verifice incarcarea, ca alternatorul nu incarca suficient. Ulterior aceste simptome s.au si diminuat, si m.am mai si impacat eu cu ele.
Trebuie sa precizez ca e masina personala si o scot o data la 7-10 zile (nu mai rar) la un drum de minim 20km. In rest folosesc masina de firma. Simptomele acestea au aparut inca de pe vremea cand o foloseam ca masina principala.
Mi.am luat propriul multimetru si am masurat masina de firma (Focus), motocicleta si Dacia personala. Cu motorul oprit (respectiv bateria scoasa la moto), 12.4 V la toate. In sarcina: 14,6 la moto si la Focus (75Ah), tot 13,4 V la Dacie. Indiferent de consumatori nu variaza, fie ca.i dau gaz, pornesc aerul, volum la muzica, nimic. Aceeasi incarcare ca la relanti fara consumatori. Farurile nu licare, stergatoarele nu merg sacadat, nici o problema de genul.
Mi s.a spus ca zvon, dar n.am reusit sa gasesc vreo sursa, cum ca tehnologia avanseaza si pentru o baterie mica alternatorul e reglat sa incarce mai putin. Dubios, dar pentru linistea mea, am ales sa cred. O perioada. Eu locuiesc in Germania, masina am venit cu ea din Romania. Recent am avut ocazia sa.mi pun multimetrul pe un Sandero 1.0 Sce 2020, fabricat in DE pentru DE. Surpriza! Tot 14.6! Bateria, in schimb, e de 65Ah. Deci nu mi s.a confirmat si infirmat nimic pana la urma... Adica n.au putut aplica tehnologia asta eco minune 5 ani mai tarziu pe aceeasi masina si in DE?
Si pentru ca o sa ma intrebati ''pana la urma ce te deranjeaza si ce problema ai?''. O sa urmeze inevitabil schimbul bateriei, ca a implinit deja 6 ani. Pana acum au ajutat.o kilometrii, dar vreau sa fiu pregatit. Eu am o problema cu alternatorul sau nu? Cand voi schimba bateria ar trebui sa verifice un electrician si alternatorul? Schimbul sau, mai ales aici, e un cost pe care nu mi l.as asuma gratuit, mai ales ca nu am nici o siguranta ca are vreo problema.
Deci v.am dat tema de dezbatere... multumesc anticipat pentru orice idee
Comment