Salutare,
In speranta ca cineva isi poate da cu parerea de la ce ar fi problema, am sa va zic o poveste
.
Masina e un Logan Laureate fabricatie 2005, aprox 100.000 km, 1.4 MPI.
Acum vreo 3 saptamani mi s-a desirat toata cureaua de la alternator, tragand firul respectiv la distributie si in final indoind supapele. Ajuns cu masina in service mecanicul mi-a dat vestea, trebuie schimbate toate fuliile, role, cureaua de distributie, supapele, pompa de apa, garnitura de chiulasa etc.
Ma conformez si cumpar piesele, dupa cum urmeaza: fulie alternator, rola fixa, rola intinzatoare, curea alternator, pompa de apa, curea distributie, supape si garnitura de chiulasa. Merg in service, schimba mecanicul toate piesele, regleaza culbutorii, reusesc sa pornesc masina, bucurie mare.
Plec din service, si dupa 2 zile aud un fluierat din zona curelei de la alternator doar cand motorul era rece, dupa ce se incalzea disparea. M-am uitat pe la curea si totul parea in ordine. Dupa alte 2 zile, surpriza iar incepuse sa se desire cureaua respectiva. Am oprit masina, in speranta ca nu a ajuns iar pe la distributie sa mai trec o data prin toate de mai sus, si o iau la sufa in service. Acolo mecanicul imi da alta veste ca e stramba fulia de la arborele cotit si de asta tot se desira cureaua. Ma conformez din nou si caut respectiva fulie (aflu cu surprindere ca la Fabrica Dacia nu au fulii de genul). Gasesc in cele din urma fulie, la comanda, fabricata de Renault. Astept sa vina comanda, si ieri am fost si am montat fulia + curea noua. M-am plimbat aseara un pic cu masina, ca eram dorit de mult, toate bune si frumoase. Astazi dimineata in drum spre servici am auzit iar niste pocnituri in capota. Trag pe dreapta, ridic capota si supriza, iar a inceput sa se desire cureaua.
Sun mecanicul azi dimineata, care imi zice ca el nu a mai vazut asa ceva si sa il las sa mai intrebe in stanga si in dreapta sa vada de la ce ar mai putea fi.
Merita mentionat ca mecanicul e o cunostinta, deci nu cred ca poate fi vorba de lucratura proasta.
Ca sa concluzionez, toate rolele si fuliile sunt noi, cu exceptia fuliei de la pompa de servo si de la compresorul de AC. Toate curele au fost Conti-tech cu exceptia primei care a fost de origine.
Intrebarea mea este: De ce tot se desira cureaua?
Incep sa iau in calcul serios rezolvarea cea mai simpla, 1 litru de benzina si sa ii dau foc
.
In final, va rog, orice fel de informatie e mai mult decat binevenita.
In speranta ca cineva isi poate da cu parerea de la ce ar fi problema, am sa va zic o poveste

Masina e un Logan Laureate fabricatie 2005, aprox 100.000 km, 1.4 MPI.
Acum vreo 3 saptamani mi s-a desirat toata cureaua de la alternator, tragand firul respectiv la distributie si in final indoind supapele. Ajuns cu masina in service mecanicul mi-a dat vestea, trebuie schimbate toate fuliile, role, cureaua de distributie, supapele, pompa de apa, garnitura de chiulasa etc.
Ma conformez si cumpar piesele, dupa cum urmeaza: fulie alternator, rola fixa, rola intinzatoare, curea alternator, pompa de apa, curea distributie, supape si garnitura de chiulasa. Merg in service, schimba mecanicul toate piesele, regleaza culbutorii, reusesc sa pornesc masina, bucurie mare.
Plec din service, si dupa 2 zile aud un fluierat din zona curelei de la alternator doar cand motorul era rece, dupa ce se incalzea disparea. M-am uitat pe la curea si totul parea in ordine. Dupa alte 2 zile, surpriza iar incepuse sa se desire cureaua respectiva. Am oprit masina, in speranta ca nu a ajuns iar pe la distributie sa mai trec o data prin toate de mai sus, si o iau la sufa in service. Acolo mecanicul imi da alta veste ca e stramba fulia de la arborele cotit si de asta tot se desira cureaua. Ma conformez din nou si caut respectiva fulie (aflu cu surprindere ca la Fabrica Dacia nu au fulii de genul). Gasesc in cele din urma fulie, la comanda, fabricata de Renault. Astept sa vina comanda, si ieri am fost si am montat fulia + curea noua. M-am plimbat aseara un pic cu masina, ca eram dorit de mult, toate bune si frumoase. Astazi dimineata in drum spre servici am auzit iar niste pocnituri in capota. Trag pe dreapta, ridic capota si supriza, iar a inceput sa se desire cureaua.
Sun mecanicul azi dimineata, care imi zice ca el nu a mai vazut asa ceva si sa il las sa mai intrebe in stanga si in dreapta sa vada de la ce ar mai putea fi.
Merita mentionat ca mecanicul e o cunostinta, deci nu cred ca poate fi vorba de lucratura proasta.
Ca sa concluzionez, toate rolele si fuliile sunt noi, cu exceptia fuliei de la pompa de servo si de la compresorul de AC. Toate curele au fost Conti-tech cu exceptia primei care a fost de origine.
Intrebarea mea este: De ce tot se desira cureaua?
Incep sa iau in calcul serios rezolvarea cea mai simpla, 1 litru de benzina si sa ii dau foc

In final, va rog, orice fel de informatie e mai mult decat binevenita.
Comment