Curea Alternator Desirata, Iar Si Iar..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Curea Alternator Desirata, Iar Si Iar..

    Salutare,

    In speranta ca cineva isi poate da cu parerea de la ce ar fi problema, am sa va zic o poveste .

    Masina e un Logan Laureate fabricatie 2005, aprox 100.000 km, 1.4 MPI.

    Acum vreo 3 saptamani mi s-a desirat toata cureaua de la alternator, tragand firul respectiv la distributie si in final indoind supapele. Ajuns cu masina in service mecanicul mi-a dat vestea, trebuie schimbate toate fuliile, role, cureaua de distributie, supapele, pompa de apa, garnitura de chiulasa etc.

    Ma conformez si cumpar piesele, dupa cum urmeaza: fulie alternator, rola fixa, rola intinzatoare, curea alternator, pompa de apa, curea distributie, supape si garnitura de chiulasa. Merg in service, schimba mecanicul toate piesele, regleaza culbutorii, reusesc sa pornesc masina, bucurie mare.

    Plec din service, si dupa 2 zile aud un fluierat din zona curelei de la alternator doar cand motorul era rece, dupa ce se incalzea disparea. M-am uitat pe la curea si totul parea in ordine. Dupa alte 2 zile, surpriza iar incepuse sa se desire cureaua respectiva. Am oprit masina, in speranta ca nu a ajuns iar pe la distributie sa mai trec o data prin toate de mai sus, si o iau la sufa in service. Acolo mecanicul imi da alta veste ca e stramba fulia de la arborele cotit si de asta tot se desira cureaua. Ma conformez din nou si caut respectiva fulie (aflu cu surprindere ca la Fabrica Dacia nu au fulii de genul). Gasesc in cele din urma fulie, la comanda, fabricata de Renault. Astept sa vina comanda, si ieri am fost si am montat fulia + curea noua. M-am plimbat aseara un pic cu masina, ca eram dorit de mult, toate bune si frumoase. Astazi dimineata in drum spre servici am auzit iar niste pocnituri in capota. Trag pe dreapta, ridic capota si supriza, iar a inceput sa se desire cureaua.

    Sun mecanicul azi dimineata, care imi zice ca el nu a mai vazut asa ceva si sa il las sa mai intrebe in stanga si in dreapta sa vada de la ce ar mai putea fi.

    Merita mentionat ca mecanicul e o cunostinta, deci nu cred ca poate fi vorba de lucratura proasta.

    Ca sa concluzionez, toate rolele si fuliile sunt noi, cu exceptia fuliei de la pompa de servo si de la compresorul de AC. Toate curele au fost Conti-tech cu exceptia primei care a fost de origine.

    Intrebarea mea este: De ce tot se desira cureaua?

    Incep sa iau in calcul serios rezolvarea cea mai simpla, 1 litru de benzina si sa ii dau foc .

    In final, va rog, orice fel de informatie e mai mult decat binevenita.

  • #2
    esti chiar sigur de mecanic ? o data nu se pune..dar de 2 ori.. daca tot e asa bun de ce nu a verificat de la inceput si fulia pompei servo si mai ales a compresorului. in alta ordine de idei vino cu detalii. cum incarca ? cum merge a.c. ? cum mesge sarvodirectia / SA NU FIE GRIPAT VREUN rulment, bucsa ceva la una din ele . verifica daca se rotesc usor mai ales ca spui ca ai auzit niste bubuituri la motor

    Comment


    • #3
      pai, alternatorul incarca, ac-ul functioneaza normal, si servo merge perfect. a verificat daca fuliile se invart usor si totul e ok. acum am mai primit o parere de la cineva, fulia veche de la alternator avea un manson de cauciuc, ca un fel de ambreiaj, iar aceasta noua e toata din metal (aluminiu presupun) si cica din cauza ca e prea dura, ar rupe cureaua. nu m-am exprimat eu calumea, bubuiturile erau de la firul de la curea care lovea capota.

      Comment


      • #4
        eu zic ca vina e a fuliei de alternator din 2 motive , unul l-ai mentionat chiar tu , mansonul ala de cauciuc are rolul de a prelua din vibratii lucru care fulia de neorigine turnata dintr-o bucata nu poate sa-l faca. Al doilea aspect e ca trebuie tinut cont de 5pk -6pk adica de numarul de canale ale curelei si fuliei , daca cumva le-ai "combinat" intre ele si "pasul" fuliei difera de al curelei e normal ca fulia sa toace rapid cureaua. Recomand o fulie originala cu ambreiaj (modelul de pe DCI) fiindca d-alea de aluminiu cu manson de cauciuc nu se mai fabrica pe original iar ce gasesti pe la magazine.....sper ca te-ai convins pe pielea ta.
        Pain brings out the truth in us all...
        ...how much truth can you stand?

        Comment


        • #5
          mersi mult, cred ca urmeaza iar schimbarea fuliei de la alternator. sa vad acum ce gasesc. am inteles tot de la persoana respectiva ca fuliile de dci nu prea se potrivesc pe mpi, si asta ar deteriora cureaua, cred ca ma apuc de cautat fulie, poate mai are cineva pe stoc. nu cred ca numarul de canale e o problema, cureaua se aseaza perfect pe fulii, in schimb ramane pe toate fuliile un canal liber, cel de langa blocul motor, asa era si inainte, cum era din fabrica.

          Comment


          • #6
            Cureaua de accesorii se monteaza pe anumite caneluri de pe fulie. Mai exact pe cele exterioare. Daca se monteaza pe interior sunt mari sanse sa frece. Cum s-a desirat cureaua ta? Pe ce parte? Inspre motor sau spre roata?
            sigpic

            Comment


            • #7
              s-a desirat dinspre roata. canalul liber a ramas cel dinspre blocul motor. pe partea respectiva e intacta.

              Comment


              • #8
                Tie nu cumva iti freaca cureaua aia in ceva? Ia verifica pe acolo daca vezi urma de frecat pe caroserie. Sa nu fie suportul motor slabit ceva si sa se fii deplasat un pic motorul. Locul e foarte ingust acolo.
                sigpic

                Comment


                • #9
                  hmm. nu m-am gandit la asta, merita incercat, voi arunca o privire pe acolo, cand ajung la ea.

                  Comment


                  • #10
                    pai asta trebuia sa faca mecanicul care ti-a facut lucrarea, mai ales ca dupa cite am citit esti la a treia curea rupta, sa verifice daca este aliniata, daca nu freaca, daca toate rolele merg usor, daca nu este vre-o rola stramba, eu am patit-o cu intinzatorul, rola de la intinzator era foarte putin intr-o parte si cureaua mergea exact pe muche, mi-a rupt 2 curele intr-o saptamana.

                    Comment


                    • #11
                      Fulie DCI si MPI

                      Atentie mare la fuliile de aluminiu cu cuplaj de cauciuc.La DCI E3,primele modele erau tot fulii de aluminiu,dupa care au trecut la cele INA cu rulment unisens.Diferenta intre cele de DCI si MPI este mare si cureaua nu se mai aseaza la locul ei...nu mai sta aliniata si se sfisie.
                      Diferenta se vede cel mai bine in locul marcat cu sageti.
                      Attached Files
                      Programari chei Logan - Resoftare Logan 1.4-1.6 si Solenza 1.4http://www.loganclub.ro/forum/showpo...&postcount=300

                      Comment


                      • #12
                        Si mie mi s-a intamplat la fel s-a rupt fulia de la alternator in mers, am dus masina la reprezentanta au facut reparatie (schimbat fulie, curea,rola) am luat masina si in 2 km s-a infasurat pe distributie, nu s-a intamplat nimic doar semeringul de la arbore sau care o fi ala de arunca ulei .
                        Adus masina inapoi, si in doua ore era gata cu piese si de la ei curele accesorii si distributie, role, semering. Si masina a mai facut mai facut 100.000 km dupa aia.
                        Last edited by proteinman; 4 November 2011, 17:30.

                        Comment


                        • #13
                          Ai fost baftos.La marea majoritate,sare cureaua de distributie de la punct si face o tocanita de supape.
                          E posibil ca la montaj sa fi pus curea cu 6 canale in loc de 5,sau daca ai avut fulie de aluminiu,poate au pus fulie de benzinar,ca sint foarte usor de confundat daca nu esti atent.Bine ca ai scapat fara distributie bulita.
                          Programari chei Logan - Resoftare Logan 1.4-1.6 si Solenza 1.4http://www.loganclub.ro/forum/showpo...&postcount=300

                          Comment


                          • #14
                            Salut. Ce va pot zice si eu in urma cu vreo 2-3 ani aveam aceeasi problema cu cureaua care se disira, ca sa constat dupa un timp( dupa ce am schimbat vreo 3 curele) ca am pierderi fffff mici de ulei pe la semeringul de jos. Uleiul se scurgea pe fulie si era aruncat pe cureaua de accesorii si in timp uleiul ataca materialul(cauciucul curelei) si incepea sa se faca fire firicele cureaua. Verifica si treaba asta in partea din interior a fuliei dinspre motor sa nu fie unsuroasa.

                            Comment


                            • #15
                              Pai daca pierde ulei pe acolo,cureaua de accesorii e ultima grija.Uleiul acela ajunge prima data pe cureaua de distributie dupa aceea pe cea de accesorii.La faze de genul asta,obligatoriu se inlocuieste semeringul vinovat,curea distributie,curea accesorii si eventual rolele.
                              Programari chei Logan - Resoftare Logan 1.4-1.6 si Solenza 1.4http://www.loganclub.ro/forum/showpo...&postcount=300

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google