If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Andrei are dreptate, functionarea GMV se poate verifica foarte simplu pornind AC cu masina stationara si motorul pornit. Daca nu porneste GMV odata cu AC clar e alimentarea GMV sau GMV in sine - blocat sau ars. Vad ca unii se mira de ce nu le-a pornit GMV in "X" ani si km de rulaj...Daca nu se aude nu inseamna ca nu merge, are si el trepte de functionare si face turatie in fct de nevoie ca altfel ar fi numai plangeri ca face zgomot.
DOOH
Cum am mai spus eu am patit ceva de gen. Imi urca temperatura la 8 linii (8 nu 6). Am schimbat pe garantie sonda... Si la fel. Pana la urma am facut un test cu laptopu'ul legat si cu softul de diagnoza pornit: Surpriza, temp era ok, mv pornea cand trebuie... Apa era intre 2 si 8 linii. Concluzia: necunoscuta. Din surse neoficiale am aflat ca ar trebui trasa o masa sau dublata, cum zicea si usurelu_okok. Ramane sa ajung intr'un service si sa fac asta.
Numai de bine.
Inseamna ca si eu trebuie sa mai trag o masa? Adica de la o borna (care e aceea, plus?) direct pe caroserie?
Simptome la a mea: merg in oras cu silencerul pus, recunosc, e prima oara cand ma prind caldurile bara la bara cu silencer pus si maxim 3000 rpm. schimbat ca eram cu lume in masina, apa creste la 6 linii. Dau jos silencer, ii dau forja ca sa vad daca creste mai sus...culmea, scade la 4. Cateodata, foarte rar cand aprind faza scurta, urca de la 4 la 6 linii iar daca o sting scade la 4, iar daca ridic geamurile fata simultan, la fel urca de la 4 la 6 (cateodata, rar, nu mereu).
De ieri ma framanta ideea cu 6 linii (atunci a aparut "problema" ca mergeam cu silencer ca babele incet), GMV-ul porneste cand trebuie (adica ba se opreste, ba mai porneste), si asta fiind pe bord la 6 linii. Masina trage la fel de bine si la 6 linii, lichid este la nivelul normal, nu am scurgeri, iar daca merg fara silencer in regim 4500-6000 cum merg de obicei sta intr-o veselie la 4 linii.
Deci va cer ajutorul, GMV-ul merge, lichid este, nu-mi place sa vad 6 linii, foaaaaarte rar urca la 9 si apoi scadea la 4). Sa fie o masa?
Ca sa curat contactele de la mufa, sonda se afla aici in chiulasa (am pus poza). Trebuie sa desfac surubul acela ca sa curat contactele? Adica sa nu ma trezesc cu antigel siroaie (zic si eu, nu am umblat niciodata acolo). Sau scot mufa si curat contactele din ea? Multumesc!
As dori un raspuns la o problema cu care m-am confruntat in zilele acestea de caldura mare,am un logan 1,5dci,65cp,82000km rulati,a inceput ca temperatura lichidului de racire sa creasca vertiginos la maxim in partea dreapta atabloului de bord si sa aprins becul rosu din bord pentru 2-3secunde si am oprit motorul ,am verificat daca ventilatorul electric si surpriza nu functiona.Am lasat motorul sa se raceasca,mentionez ca masina nu este cu aer conditionat.
A doua zi am fost la un electrician auto si a verificat daca ventilatorul porneste pe direct sia pornit,a scos mufa de pe senzorul de langa termostat si am pornit motorul si ventilatorul nu a pornit,verificat releu,siguranta din compartimentul motor toate in regula nu stiu care ar fi cauza defectiuni.
Am scris acest incident crezind ca cineva a mai intimpinat aceasta problema electrica.
Mentionez ca am loganul de un an ,este fabricat in 2005,de cind il am nu am auzit sa porneasca ventilatorul, dar nici temperatura nu a crescut mai mult de maxim 4 liniute la lichidul de racire,verificat functionare termostat totul normal,lichidul de racire este antigel nu apa sau alte combinati.
Nici la al meu dci de 65cp, din 2006 pana in prezent nu am auzit sa porneasca ventilatorul. Nu stiu ce sa zic, ori nu l-am auzit eu si poate a pornit in mers, ori nu a fost cazul sa porneasca (mai mult de 4 linii la temperatura nu mi-au aparut niciodata), ori are o problema si nu porneste. AC nu am. Tind sa cred ca nu s-a incalzit destul ca sa porneasca.
As dori un raspuns la o problema cu care m-am confruntat in zilele acestea de caldura mare,am un logan 1,5dci,65cp,82000km rulati,a inceput ca temperatura lichidului de racire sa creasca vertiginos la maxim in partea dreapta atabloului de bord si sa aprins becul rosu din bord pentru 2-3secunde si am oprit motorul ,am verificat daca ventilatorul electric si surpriza nu functiona.Am lasat motorul sa se raceasca,mentionez ca masina nu este cu aer conditionat.
A doua zi am fost la un electrician auto si a verificat daca ventilatorul porneste pe direct sia pornit,a scos mufa de pe senzorul de langa termostat si am pornit motorul si ventilatorul nu a pornit,verificat releu,siguranta din compartimentul motor toate in regula nu stiu care ar fi cauza defectiuni.
Am scris acest incident crezind ca cineva a mai intimpinat aceasta problema electrica.
Mentionez ca am loganul de un an ,este fabricat in 2005,de cind il am nu am auzit sa porneasca ventilatorul, dar nici temperatura nu a crescut mai mult de maxim 4 liniute la lichidul de racire,verificat functionare termostat totul normal,lichidul de racire este antigel nu apa sau alte combinati.
Cauta pe cineva cu DDT sau Clip sa ii dea un test de actuatori si se rezolva problema.
Cauta pe cineva cu DDT sau Clip sa ii dea un test de actuatori si se rezolva problema.
Oare chiar se rezolva...? Posibil sa functioneze la test si intr-un caz real,nu.Daca calculatorul motorului nu "vede" temperarura motorului,cum credeti ca va putea comanda pornirea ventilatorului? Am dat doar o situatie posibila ,dar pot fi mai multe.Verificarile se fac intr-o succesiune logica,ce scurteaza timpul de rezolvare.Testerul...ajuta,dar nu face treaba!
Oare chiar se rezolva...? Posibil sa functioneze la test si intr-un caz real,nu.Daca calculatorul motorului nu "vede" temperarura motorului,cum credeti ca va putea comanda pornirea ventilatorului? Am dat doar o situatie posibila ,dar pot fi mai multe.Verificarile se fac intr-o succesiune logica,ce scurteaza timpul de rezolvare.Testerul...ajuta,dar nu face treaba!
ajuta si sa stii cum functioneaza niste chestii pe masina,nu doar sa iti pui niste probleme care nu au nicio treaba.Inginerii aia de la Dacia/Renault mai si gandesc.Daca calculatorul nu vede temperatura deloc,automat cupleaza GMVul,sau cel putin da comanda de pornire,faptul ca atunci nu porneste,limiteaza doar la 1-2 defecte posibile.
As dori un raspuns la o problema cu care m-am confruntat in zilele acestea de caldura mare,am un logan 1,5dci,65cp,82000km rulati,a inceput ca temperatura lichidului de racire sa creasca vertiginos la maxim in partea dreapta atabloului de bord si sa aprins becul rosu din bord pentru 2-3secunde si am oprit motorul ,am verificat daca ventilatorul electric si surpriza nu functiona.Am lasat motorul sa se raceasca,mentionez ca masina nu este cu aer conditionat.
A doua zi am fost la un electrician auto si a verificat daca ventilatorul porneste pe direct sia pornit,a scos mufa de pe senzorul de langa termostat si am pornit motorul si ventilatorul nu a pornit,verificat releu,siguranta din compartimentul motor toate in regula nu stiu care ar fi cauza defectiuni.
Am scris acest incident crezind ca cineva a mai intimpinat aceasta problema electrica.
Mentionez ca am loganul de un an ,este fabricat in 2005,de cind il am nu am auzit sa porneasca ventilatorul, dar nici temperatura nu a crescut mai mult de maxim 4 liniute la lichidul de racire,verificat functionare termostat totul normal,lichidul de racire este antigel nu apa sau alte combinati.
o cunostiinta a intalnit o problema asemanatoare la o solenza,concluzia lui era ca problema e din calculator...nu si a mea,ca nu am vazut despre ce era vorba.
Daca a scos mufa de la sonda si cu motorul pornit nu a plecat si GMV ul e clar. Schimba sonda
Sent from my XT311 using Forum Runner
sa-mi bag picioarele daca inteleg logica ta...
Daca scoti mufa de la sonda,neaparat trebuie sa porneasca GMVul,deci daca GMVul nu pleaca cu mufa de la sonda scoasa,cum poti recomanda schimbarea sondei ?
Last edited by Cristi_Xp; 6 May 2012, 09:44.
Reason: Automerged Doublepost
Pentru a evita imposibilitatea resetarii parolei pe forum, userii cu adresa de @yahoo.com sunt rugati sa activeze o alta adresa de mail, diferita de @yahoo.com.
Pe radiatorul de racire la loganul pe care il am nu exista termocupla gmv,nu exista sigurante care se pot scurcircuita si care sa se poata inlocui,mentionez ca are radiator simplu fara locas de termocupla gmv.
Sonda de temperatura indica dupa parerea mea corect temperatura lichidului de racire,daca sonda nu ar indica corect pe tabloul de bord ar aparea sau nu temperatura.
S-ar putea sa fie defect calculatorul motorului si daca da se poate remedia defectul.
MULTUMESC ANTICIPAT DE RASPUNS
Cineva ma lamurea ca exista nustiu ce sigurante linga motorul electric,dar nu exista asa ceva,s-ar putea sa fie la cel cu AC,termocupla GMV nici asa in partea dreapta jos sau sus nu exista de nici o culoare LOGANUL ESTE DIN 2005 LUNA OCTOMBRIE fiind ca am cartea de garantie in care exista cuponul de pregatire de vanzare a masini.
La probele anterioare mufa de la sonda de temperatura a fost scoasa cu motorul pornit si cu motorul nepornit GMV nu avrut sa porneasca,sonda de temperatura din locasul unde este fixat si termostatul are PATRU PINI.
Last edited by s.sorinemil; 6 May 2012, 14:00.
Reason: Automerged Doublepost
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment