If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Daca senzorul este defect la 100 de grade fierbe , asa ca tot un scaner va spune temperatura citita de ECU si de senzor care va porni electroventilatorul.
Eu am schimbat de curand sonda de temperatura si termostatul si tot la 98 de grade porneste chiar daca am mai mult de 4 pe bord.
partial corect, pentru ca si indicatorul si ECU, au acelasi senzor de temperatura. ecu este cel cu comanda releelor.
daca senzorul este iesit din gama, categoric si indicatia din bord si ECU vor avea info eronata despre temperatura, mai departe ECU va comanda sau nu pornira GMV.
Cit o fi de corecta informatia mea,ramine de vazut,dar in acel asa zis, senzor de temperatura,exista 2 termorezistente.Prima,cu ambele terminale in cupla,comunica cu calculatorul motorului,iar cea care are un terminal in cupla si unul la masa senzorului,comunica cu instrumentele de bord.In consecinta,valorile temperaturii,vor fi citite pe doua canale separate,in ideea de a fi comparate la anumite praguri(2 linii,4 linii,6 linii,etc). GMV si becul de avarie temperatura motor,vor functiona functie de temperatura citita de termorezistenta cu 2 terminale in cupla senzorului... Scuze pentru lungimea post-ului,dar a trebuit sa corectez...,ceea ce nu gresisem!
tuca tucudum da!
tuca tucudum da!
a dat o mie de marci,
sa fie pentru toti cei care dau informatrii corecteee!
pentru toti cei care umbla cu visuu!
pentru toti cei care se simte deranjati!
pentru ECU pentru termorezistenta geamanuu!
pentru termostatu bagabont!
pentru toata lumea prezenta!
am un logan din 2006 1.4 benzinar si tot aceasta problema intampin.am schimbat termostat senzor temperatura si ventilatorul tot nu porneste.in bord apare 4 liniute si mie frica sa o las mai mult sa nu cumva sa fierb motorul.ce poate fii?
am un logan din 2006 1.4 benzinar si tot aceasta problema intampin.am schimbat termostat senzor temperatura si ventilatorul tot nu porneste.in bord apare 4 liniute si mie frica sa o las mai mult sa nu cumva sa fierb motorul.ce poate fii?
Problema asta o am si eu de cand am schimbat termostatul si antigelul. Inainte nu prea urca la 4 liniute dar pornea gmv foarte des chiar si cu 2 linii pe bord. Acum urca si sta la 4 liniute dar nu mai porneste gmv. furtunele sunt incinse de nu poti sa tii mana pe ele. N-am vazut sa fiarba apa in borcan si nici peste 4 linii n-a trecut. Daca scot mufa de la senzor cu motorul pornit, porneste si gmv.
Ieri am constatat ca GMV porneste rar si merge foarte putin. M-am trezit cu 6 linii si pana sa apuc sa trag pe dreapta a revenit la 4. Am tras pe dreapta dar gmv nu mergea. dupa ce l-am urmarit ceva timp, am observat ca porneste si merge cateva secunde. Am mai patit asta la fiat si am fiert motorul, nici atunci n-am descoperit cauza la timp (ma gandisem sa schimb termocupla dar n-am mai apucat).
Buna tuturor,
Nu ma asteptam sa vad atatia colegi cu "probleme" de temperatura dar mi-ar fi util si mie un sfat deoarece regasesc partial simptome intalnite la mai multi forumisti.
Benzinara e din 2009 (16-16v) si pana de curand nu am mai avut vre-o problema de genul asta. Temperatura era fix la 4 liniute indiferent cat trageam de masina. In Grecia cu ~160 km/h temepatura indicata era tot la 4 liniute.
Acum - m-am trezit pe drum spre Roman cu 6 linii apoi cu 9 linii si becul de temperatuira aprins. Am oprit, am stat 10 minute si am continuat drumul cu 6 linii pe bord. Apoi, schimbat termostat + senzor temperatura+antigel (rosu) = acelasi rezultat. Re-schimbat senzorul de temperatura cu o alta marca = acelasi rezultat.
Ventilatorul merge pe ambele trepte, il aud, deci nu il banui ca ar avea ceva. Pur si simplu imi da impresia ca merge degeaba la viteza maxima ca nu raceste apa...!@%@#$!
Faza e ca, daca merg cu 80-90 km/h sta in 4 linii dar cum depasesc 100 km/h sau urc vre-un deal, o ia razna, ba 6 linii ba 9 linii .. Singurul lucru bun e ca dupa ultima schimbare de senzor, nu mi se mai aprinde becul rosu.
Scuze de logoree ..
Ce ati face in locul meu? Sunt condamnat sa merg cu 90km /h ?
Am bagat in toate mufele de la ventilator si de la senzor spray pentru contacte. Parca ar merge "mai normal". N-am avut timp sa stau dupa el sa-l verific cum trebuie dar la prima vedere pare ca si-a revenit. N-a mami urcat la 6. Eu stiam ca daca ai 4 linii si stationezi 5-10 minute, la urmatoarea pornire ai doua linii. Acum am vazut ca tot 4 am. Daca motorul e incins si il opresti, porneste gmv dupa cateva secunde si il raceste. La mine am impresia ca nu mai porneste daca opresc motorul.
Daca senzorul este defect la 100 de grade fierbe , asa ca tot un scaner va spune temperatura citita de ECU si de senzor care va porni electroventilatorul.
Eu am schimbat de curand sonda de temperatura si termostatul si tot la 98 de grade porneste chiar daca am mai mult de 4 pe bord.
asta daca ai uitat sa pui dopul vasului de expansiune, ca fiind circuit sub presiune fierbe pe la vreo 109 grade la 1.4 bar.
Buna tuturor,
Nu ma asteptam sa vad atatia colegi cu "probleme" de temperatura dar mi-ar fi util si mie un sfat deoarece regasesc partial simptome intalnite la mai multi forumisti.
Benzinara e din 2009 (16-16v) si pana de curand nu am mai avut vre-o problema de genul asta. Temperatura era fix la 4 liniute indiferent cat trageam de masina. In Grecia cu ~160 km/h temepatura indicata era tot la 4 liniute.
Acum - m-am trezit pe drum spre Roman cu 6 linii apoi cu 9 linii si becul de temperatuira aprins. Am oprit, am stat 10 minute si am continuat drumul cu 6 linii pe bord. Apoi, schimbat termostat + senzor temperatura+antigel (rosu) = acelasi rezultat. Re-schimbat senzorul de temperatura cu o alta marca = acelasi rezultat.
Ventilatorul merge pe ambele trepte, il aud, deci nu il banui ca ar avea ceva. Pur si simplu imi da impresia ca merge degeaba la viteza maxima ca nu raceste apa...!@%@#$!
Faza e ca, daca merg cu 80-90 km/h sta in 4 linii dar cum depasesc 100 km/h sau urc vre-un deal, o ia razna, ba 6 linii ba 9 linii .. Singurul lucru bun e ca dupa ultima schimbare de senzor, nu mi se mai aprinde becul rosu.
Scuze de logoree ..
Ce ati face in locul meu? Sunt condamnat sa merg cu 90km /h ?
garnitura de chiualasa impuscata? supapa dusa la capacul vasului de expansiune(proba cu altul)?
Last edited by einstein1984; 4 April 2016, 15:20.
Reason: Automerged Doublepost
Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.
Ca sa fie garnitura de chiulasa ar trebui sa ai asa zisa maioneza sub capacul de umplere cu ulei + vasul de expansiune destul de murdar + fum alb la greu pe toba.
Daca ai aceste simptome atunci da garnitura e dusa daca nu incearca alt capac pentru vasul de expansiune.
sigpicLogan , from point A to anywhere in the world .....yeap , no problem!!! but hey!!! you said modern roads right ?
Ca sa fie garnitura de chiulasa ar trebui sa ai asa zisa maioneza sub capacul de umplere cu ulei + vasul de expansiune destul de murdar + fum alb la greu pe toba.
Daca ai aceste simptome atunci da garnitura e dusa daca nu incearca alt capac pentru vasul de expansiune.
Din cele expuse am avut doar vasul de expansiune maroniu murdar, ca nu a fost schimbat antigelul de 7 ani si initial am avut de antigelul culoare verde deschis, apoi am mai completat in timp cu niste antigel albastru ... samd.
Pierderi de ulei nu am vazut. pe joja, nivelul e la fel, fum alb nu ...
Mai ramane faza cu capacul .. desi, sincer e prima data cand aud de probleme din cauza capacului vasului de expansiune.
Buna tuturor,
Revin cu info... Am fost la diagnoza in Iasi la Renault:
Senzorul deschide corect, furtunele nu sunt tari sa se banuiasa o problema cu pompa de apa sau vre-o fisura in chiuloasa, nu am ulei in vasul de expansiune si nici "spuma" la joja de ulei.
Intra apa in radiator deoarece e furtunul cald ....
Mecanicii imi banuiesc radioatorul infundat pe ramurile subtiri si mi-au propus o curatare sau inlocuiere a acestuia, inclusiv a radiatorului de AC.
M-au intrebat daca masina a umblat preponderent pe la tara sau in medii murdare ... in cazulmeu e evident ca nu !
Faza e ca am abia 60.000 km (facuti 70% doar in oras)
Ati mai avut asemenea cazuri de radiator infundat? Sunt tare curios cum se poate infunda un radiator asa de repede.
Mai mult, au vazut antigelul rosu care l-am schimbat acum 3 saptamani si mi-au spus ca e bai ... renault/logan cica are doar verde sau albastru iar rosu e dedicat pe gama vag.
Cum adica senzorul deschide corect ? Poate termostatul...au facut loguri cu testerul sa vada cum si unde deschide ? Au urmărit fluctuatiile de temperatura in mers si pe loc ?
.......am avut doar vasul de expansiune maroniu murdar, ca nu a fost schimbat antigelul de 7 ani si initial am avut de antigelul culoare verde deschis, apoi am mai completat in timp cu niste antigel albastru ... samd.
Daca nu folosesti antigel cu norma recomandata, nu-l schimbi cel putin la timp sistemul poate coroda in timp....deasemenea se poate sa se infunde sau pur si simplu sa nu mai disipe caldura fara sa fie infundat efectiv din cauza trecerii timpului....am mai gasit radiatoare care nu erau infundate si nici murdare dar efectiv nu disipau caldura din cauza ca erau ff vechi
Curios la tine, eu am de 10x mai multi km (2005) si la mine merge bine
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment