If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Modificare Pompa De Injectie Delphi 1,5 Dci Pt A Nu Mai Bloca Injectoarele!!
Stai linistit ca prin filtrul original nu trece apa. Am taiat eu un filtru, am scos elementul filtrant, l-am umplut cu apa si l-am lasat 3 zile. Nu a curs o picatura.
Si in plus filtrul are si el decantor. Intotdeauna am gasit cateva picaturi de apa in decantor(sub elementul filtrant).
@adicata2003
Pompa de injecție (înaltă presiune) utilizează pistoane radiale acționare de came pentru a comprima combustibilul. Arborele de intrare formează un corp comun cu cilindrul cu came interioare. Cilindrul conține 4 came, diametral opuse, care acționează succesiv asupra celor 2 pistoane plunjer. Acționarea pistoanelor de către came se face prin intermediul unor tacheți cu role. Rolele sunt în contact permanent cu inelul cu came și se rotesc continuu în timpul funcționarii.
Am citat din documentul pus la dispozitie chiar de tine.
Cum crezi ca intre cele 2 suprafete se produce efectul de pila, daca se rotesc, iar intre ele, cu rol de ungere, se gaseste motorina (un fel de rulment)? Pe cand in partea de joasa, neexistand rotire, camele freaca efectiv pe rotor. E mult mai probabil ca pilitura sa fie produsa de pompa de transfer, iar apoi sa ajunga in pompa de inalta, interpunandu-se intre role si rotor si ducand la distrugerea suprafetelor de contact.
P.S. Nu am sa contest pregatirea ta si experienta, nu caut sa ma contrez cu nimeni, vreau doar sa inteleg...
explicatiile in site-ul de mai sus sunt foarte bune, iar eu vreau sa insist pe parte asta:
Pompa de transfer (A) aflată în aceeași carcasă cu pompa de injecție (B) aspiră prin orificiul de admisie (2) combustibilul din rezervor (22). Combustibilul este filtrat (21) și precomprimat pentru a fi livrat pompei de injecție.
Supapa (15) limitează presiunea maximă furnizată de pompa de transfer. Regulatorul de presiune (5) controlează debitul de combustibil livrat pompei de injecție controlând astfel presiunea maximă a combustibilului. Supapa (8) limitează presiunea maximă generată de pompa de injecție.
Din pompa de injecție, prin orificiul de refulare (10), combustibilul sub presiune ajunge în rampa comună (18) de unde sunt alimentate injectoarele (20)
de fapt din textul de mai sus trebuie sa reiasa ca un traseu al motorinei este urmatorul:
rezervor-filtru-pompa de transfer(joasa)-supapa admisie(in capul hidraulic)-supapa evacuare(in capul hidraulic)-rampa comuna-injectoare.
Adica daca pompa de transfer produce pilitura, atunci acea pilitura ajunge direct la injectoare.
Pe de alta parte, motorina care asigura ungerea pompei de inalta presiune:
vine de la pompa de transfer, asigura ungerea pompei de inalta presiune si iese pe racordul de retur pompă (către filtru de motorină). Ca atare, daca pompa de transfer produce pilitura, aceasta va actiona la rindul ei asupra cilindrului cu came interioare si in acelasi timp si asupra rolelor din interiorul cilindrului, piesele acestea producind si ele la rindul lor pilitura, care odata cu motorina se va duce in filtru.
Concluzie:
1-ai pilitura la joasa, ai pilitura la injectoare.
2-ai pilitura doar de la inalta, aceasta se va opri in filtru!!! Daca ai filtru regulamentar.
3-filtru regulamentar, nu ai pilitura de la joasa niciodata(adica pe electric), nu ai pilitura la inalta, sistemul va merge prfect pina pica injectoarele de batrinete.
4-ai filtru prost, se fac praf si inalta si injectoarele, din cauza mizeriei, care exista de oriunde ai alimenta.
VARIANTA DE REMEDIERE A POMPEI DE JOASA FATA DE CUM E DIN FABRICA:
-rotorul si cele doua capace polishate pina devin "sticla", colturile de "atac" ale patratelelor din joasa, sa fie rotunjite, colturile rotorului unde intra patratelele la fel rotujite. Aceste rotunjiri sa fie destul de mici ca si raza de cerc, atit cit sa nu agate la acele mii de curse de dute-vino ale patratelelor.
O eventala mizerie nu ar face decit sa fie "incalecata" de acele rotunjiri, nu sa permita patratelelor sa se comporte ca niste cutite si sa apara pilitura.
Dar cea mai buna varianta dupa mine e modificarea pe electric.
Fara nicio intentie de polemica ... punctul 2 mi se pare a fi eronat !
Injectoarele primesc motorina (prin rampa comuna) direct de la pompa de inalta presiune. Deci, daca si/sau partea de inalta presiune genereaza pilitura aceasta va ajunge direct in injectoare ; motorina din partea de inalta presiune NU mai trece prin niciun filtru !
Injectorul , prin supapa de retur, intoarce motorina "in exces" catre filtrul de motorina ...motorina care va contine -inevitabil- pilitura produsa pe traseu.
Nu vedeti ca sunt singur cu voi toti? Chiar are rost sa ma pun cu voi? Maggeo, iti dai seama ca stiu, si ce-i cu asta. Darksid 3 daca tu crezi ca loganurile 1.5 dci de pe forum, reprezinta generealitatea, atunci chiar nu mai are rost sa discutam.
Loganurile dci de pe forum nu au cum sa reprezinte majoritatea, insa fiecare dintre noi care a avut o problema cu injectia(sau nu) a mai auzit cel putin la un amic sau cunoscut(ce nu are cont pe forum) despre problemele masinii. Du-te de curiozitate la taximetristi si din 50 cu dci ai sa vezi ca 20 cel putin au avut injectoarele reparate, asta daca vor sa recunoasca. Pai cum basca mea eu cand m-am dus sa repar injectoare erau deja 4 dci-uri taxi la rand. repara mesterul injectoare pe banda rulanta. Chiar l-am intrebat ce parere are, stii ce mi-a zis? "ma hranesc si eu" nu in sensul ca nu avea bani de mancare ci ca chiar ii crestea afacerea numai din reparat injectoare.
Last edited by lord_wader; 25 March 2013, 17:19.
Reason: orto
Fara nicio intentie de polemica ... punctul 2 mi se pare a fi eronat !
Injectoarele primesc motorina (prin rampa comuna) direct de la pompa de inalta presiune. Deci, daca si/sau partea de inalta presiune genereaza pilitura aceasta va ajunge direct in injectoare ; motorina din partea de inalta presiune NU mai trece prin niciun filtru !
Injectorul , prin supapa de retur, intoarce motorina "in exces" catre filtrul de motorina ...motorina care va contine -inevitabil- pilitura produsa pe traseu.
Nu. Te inseli.
Motorina care ajunge in injectoare are urmatorul traseu:
iesire din filtru-pompa de joasa-IMV
ACUM MARE ATENTIE!
De la IMV se imparte in doua directii:
Directia 1- intra in supapa cu pastila(supapa de admisie) din partea de inalta, este apasata de cele doua pistonase plunjeri(plunjerii negrii), trece de supapa de evacuare(cea cu bila tot din partea de inalta) si se duce direct spre rampa comuna si de acolo mai departe.
Directia 2- surplusul de motorina generat de joasa se duce spre orificiul din partea de inalta pentru a asigura ungerea tachetilor cu role si a rulmentului mare. Toata motorina din partea asta a inaltei se duce apoi spre returul pompei si mai departe in filtru. Iar daca cumva a trecut ceva mizerie atit de mare cit sa obtureze acea gaura de pe partea de inalta(de pe interiorul placii), atunci intra in functiune supapa de refulare de pe partea de joasa iar atunci motorina este invirtita in cerc inchis.
Gindeste-te ca acea presiune de 1600bari e creata intre plunjerii negrii. Dar daca te mai gindesti ca acei plunjeri ii bagi cu mina in gaurile lor, unde mai pui ca aluneca ei singuri pe acele gauri, ei atunci cind motorina de la pompa de transfer ajunge la ei, o mica parte din acea motorina, in momentul comprimarii, trece pe linga plunjeri, ajungind in zona de ungere a tacetilor cu role si a camei.
Motorina care se intoarce in filtru, e introdusa intotdeauna pe exteriorul elementului filtrant si trasa inapoi de pompa prin interiorul elementului filtrant, adica FILTRATA!
Deci, daca partea de joasa produce pilitura, aceasta se va duce la injectoare si implincit si la role, tacheti, etc, practic in toata pompa.
Dar DACA NU PRODUCE PILITURA, atuci partea de inalta poate sa produca pilitura pina o gaseste bitu. Toata pilitura asta se opreste pe peretele exterior al elementului filtrant, DACA e de calitate!
Sper ca am fost destul de explicit. Daca nu crezi desfa o pompa pina la ultima piesa si vezi daca am dreptate.
PS: am mai spus-o dar ma repet, pe masina mea am facut chestia asta cu electrica si inalta praf, de trosnea de ziceai ca se rupe motorul in nspe mii de bucati. La iesirea din pompa am pus un filtru de benzina, tip butoias, transparent sa vada si ochiu meu. S-a innegrit filtrul, trosnea partea de inalta de se uitau oamenii de pe trotuar, dar motorul mergea rotund, se accelera perfect, revenea perfect, fara oscilatii, etc. Asa cum e normal sa toarca.
Numai bine!
Salut ! Sunt curios atunci cum ajunge pilitura in rezervor? Am avut si eu necaz cu pistoane topite, am gasit "1 kil" de pilitura in rezervor. Am pastrat pompa veche, si chiar o sa o desfac si o sa pun poze detaliate aici, sa ne dam cu parerea :P
Drumuri bune
Bravo meggeo82!! Ai perfecta dreptate, motorina dintre role si cilindrul cu came interiare nu are legatura cu motorina din din partea de inalta presiune. Aia are doar rol de ungere si se intoarce pe retur, dupa cum vedem si in figura. Returul se intoarce mare parte in rezervor, si o mica parte in filtru, avand 3 conducte nu 4. La cel cu 4 conducte se poate intoarce tot returul in filtru.
Salut ! Sunt curios atunci cum ajunge pilitura in rezervor? Am avut si eu necaz cu pistoane topite, am gasit "1 kil" de pilitura in rezervor. Am pastrat pompa veche, si chiar o sa o desfac si o sa pun poze detaliate aici, sa ne dam cu parerea :P
Drumuri bune
Conducta de la returul pompei are un teu... pina la intrarea in filtru...din acel teu o conducta merge la rezervor cu surplusul de motorina,asa ajunge pilitura in rezervor.
Salut ! Sunt curios atunci cum ajunge pilitura in rezervor? Am avut si eu necaz cu pistoane topite, am gasit "1 kil" de pilitura in rezervor. Am pastrat pompa veche, si chiar o sa o desfac si o sa pun poze detaliate aici, sa ne dam cu parerea :P
Drumuri bune
Am mai intrebat odata pe undeva pe forum, cum se manifesta un logan dci cu pistoane topite dar nu am primit raspuns Acum ca te-am prins pe tine ca ai adus in discutie poate ma luminezi si pe mine, ca vreau si eu sa invat, sau poate raspund alti colegi
Salut ! Sunt curios atunci cum ajunge pilitura in rezervor?
lucrurile aici sunt foarte simple si logice. pai daca tot ce intra in pompa e tras de partea de joasa, inseamna ca toata motorina care trece prin partea de joasa va fi "contaminata". asa ca indiferent pe unde va mai trece si inclusiv pe unde si cita va mai iesi, va fi la fel de "contaminata". asa ca tot ce iese din pompa, acolo unde va ajunge, va ajunge cu chestiile respective. in rezervor sau in filtru, depine de modelul de filtru.
Cea mai buna modificare este inlocuirea pompei de injectie cu o alta pompa care suporta motorina euro 5.aceasta operatie este facuta pe masina mea si functioneaza fara probleme..aceasta pompa nu mai face pilitura pt ca este pt euro 5
Last edited by Fane; 21 April 2013, 16:35.
Reason: Pentru anunturi exista bursa
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment