If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Dai jos tamburii sii cureti(degresezi)inclusiv sabotii - poti sa dai si discurile jos de pe spate daca le gasesti eventual sa aerisesti etrierele spate daca le mai ai(vezi sa nu-ti curga antigelul pe acolo)
Am un ambition de 2 ani si 3luni, de cate ori am incercat a tinut frana de mana. Daca vrei sa blocheze rotile in mers, trebuie sa dai tamburii jos, ii cureti frumos, cureti sabotii (daca mai ai ce, daca nu altii ), si reglezi distanta dintre saboti si tambur ,folosind reglajul din interior (intre saboti are o tija cu o rotita de reglaj), daca reglezi din cablu ,nu faci decat sa micsorezi distanta de deplasare a manetei, nu amplifici forta de franare,distanta dintre saboti si tambur ramane aceeasi (mare) si nu faci nimic!
Chiar astazi mi-am facut revizia la masina, ocazie cu care am operat si pe spate la saboti, tamburi, reglat frana de mana. Reglajul te ajuta si la franare de picior , devine un pic mai (mult) eficienta, iar daca aveti un scartait dupa ce ridicati piciorul de pe frana, de la saboti vine.
Ieri am fost la spalat cu masina si in dimineata asta am vrut sa plec cu masina da nu am putut ca o inghetat frana de mana si numa dupa ce am incalzit tamburi cu uscatorul de par am putut misca masina de pe loc vi ati mai patit asa ceva?
Va salut! am tot auzit pe aici ca ar exista discuri pe spate!?,poate tamburi/ , etriere !? poate cilindri/ca ar pierde antigel daca aerisesti!?,poate lichid de frina/dar de... toti se pricep la masini.....in loc sa-l lamureasca pe om ,il baga in toate boalele.Frina de mina nu e pentru a opri masina in mers la viteze > 25 km /h nu are cum in primul rind actioneaza pe 2 roti (punte spate) si ar aparea un dezechilibru si te-ai rasturna cu masina cu tot,daca ramii fara frina si te pricepi si nu te pierzi (depinde de imprejurari) se face frina de motor trecind din treapta superioara intro treapta inferioara ridicind amb. lejer 1-2 ori in aceeasi viteza ,si tot asa pina cind aduci masina in pragul vit de 25 km /h dupa care poti trage frina de mina dar,dar in suturi fara sa o blochezi daca nu s-a oprit total masina. In privinta reglajului,nu va asteptati sa tina frina de mina asa cum tinea cin ati cumparat masina si mai ales dupa ce ati facut cu ea..... inca 3-4 ani de aici incolo! mai trebuie reglata ,asa cum au spus si alti mai sus , reglarea se face la saboti sa aiba jocul (toleranta ) cit mai mica intre sabot si tambut. Frina de mina se regleaza ulterior sabotilor si in general sa fie strinsa la cca5-7 dinti nu la 3 cum am citit (nu e normal sa ma chinui sa o las jos intro cursa de 2 cm), va doresc drum bun,aveti grija de voi!
@radu2008: Multora li se intampla asta. Normal iarna nu e prea indicat sa fie trasa frana de mana chiar si in regim normal, dar dupa spalare nici nu mai zic...
Asa am patit si eu anul trecut, am venit de la spalatorie seara si am uitat frana de mana trasa. Peste noapte au fost cam -15 grade. Ce frumos a fost a doua zi ....
e normal ca ingheata.eu am patit-o mai rau,am trecut un raulet pe la noi pe aici,si mi-au inghetat si franele de la pedala(nu stiu daca m-am exprimat bine)afara erau minus 10 grade,dar problema se rezolva simplu.asa cum am facut si eu,am aruncat apa calda pe roti si inspre placute si tamburi si si-au dat drumul imediat.vor zice unii ca apa aia calda se va raci si va ingheta din nou,ei bine nu e asa pt ca dupa ce isi dau drumul o actionezi progresiv de cateva ori si apoi merge.eu asa am facut
Asta daca ai de unde aer cald
Aceasi problema o aveam si eu nu se blocau rotile in mers(stiu ca nu asa e normal da uni asa vor) si am luat o tubulara de 10cred si sub frana de mana e o piulita am strans frumusel piulita si sa vezi ce tine acuma la 3 dinti sau blocat rotile(si nu merge infranat am verificat).....
Am facut o inspectie vizuala a masini si am observat ca imbtacamintea de la frana de mana freaca pe un fier de langa unde este prinsa puntea spate la roata din stanga unde cei din fabrica au pus un cauciuc care s-a uzat in partea din dreapta nu sunt probleme ca este distanta si nu freaca?
Am facut programare la service dacia pe joi dimineata sa vad care este problema de freaca imbracamintea de la frana de mana pe un fier de langa unde este prinsa puntea spate voi ce credeti ca poate fi motivul de freaca voi ati mai avut asa ceva la masina cei din fabrica au pus un cauciuc care s-a uzat?
Last edited by radu2008; 18 April 2009, 19:03.
Reason: Automerged Doublepost
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment