Furtunul Supapei De Aerisire Cutie De Viteze

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Furtunul Supapei De Aerisire Cutie De Viteze

    In urma cu ceva vreme tot uitandu-ma prin compartimentul motorului am observat o pata fina de ulei, cu praf pe ea (cantitatea de ulei este foarte mica, ulei nears!)
    Vazand-o, mi-am zis ca nu este vreo problema deosebita, am ignorat-o.
    Totusi, am fost curios sa stiu ce era furtunul acela cu o protectie de insertie metalica si cu un dispozitiv de plastic la capatul opus cutiei de viteze.
    Cautand, am aflat ca ce am vazut este un sistem de aerisire a cutiei de viteze.

    Intrebarile mele sunt:
    1. Cum functioneaza aceasta aerisire (mai precis, in ce conditii?)
    2. E normala, totusi, prezenta acelei pete de ulei, in jurul furtunului, pe cutia de viteze?
    3. Cum o pot elimina (sa nu mai apara pe viitor, nu sa o sterg )
    Anticipate multumiri!

    P.S. Voi face si poze de vor fi cerute
    Logan Ambition-dCi, 70 CP (+25); C.V.-JR5, A.H.; barza sosita in 2007, iulie

  • #2
    Sincer cred ca e ceva normal,de remediat nu recomand alceva decit sa stergi cu o cirpa.Fiind un tub de aerisire a CV dac il vei infunda sau obtura poti avea surprize ceva de genul scurgeri la simeringul planetarei stinga sau la carterele cutiei.Ce poti face pentru linistea ta poti sa verifici nivelul de ulei.
    Traiesc in ROMANIA SI ASTA IMI OCUPA TOT TIMPUL !

    Comment


    • #3
      Si,,,pozele

      Asa cum am spus mai sus, aveti si pozele, care indica unde anume este acest furtun, cum arata el detaliat, locul unde si-a "facut de cap" uleiul...

      Am zambit (prieteneste, biensure!) de cele scrise de Meseriasul (merci de ajutor!); faza asta imi aduce aminte de cum procedam la babustele de Dacii, cand era dus motorul incat ajunsese sa consume uleiul en-gros. Acel furtun de recirculare a vaporilor (care contineau mult ulei), il scoteam din carburator si il inlocuiam cu unul lung, care atarna pe sub masina.
      De aceea ma intreb,,,care mai este rolul supapei daca uleiul scapa pe la baza si nu se duce unde a vrut Nenea Fabricantul?
      Sau poate judec eu gresit
      Prima poza din stanga arata supapa in detaliu, secunda-imagine de ansamblu si ultimele doua, locul "pangarit" de nesimtitul de ulei...

      P.S. Poate unii stiau despre ce am scris mai sus, dar am dorit ca totul sa fie limpede_cristal; uleiul din C,V, mi-a fost verificat (la service, a se vedea celelalte posturi ale mele legate de C.V.)
      Attached Files
      Logan Ambition-dCi, 70 CP (+25); C.V.-JR5, A.H.; barza sosita in 2007, iulie

      Comment


      • #4
        Daca in poze e situtia reala,fara sa fi sters capatul furtunului poti sa fi pe pace, am intilnit cazuri mult mai "imbicsite" si nu era nici o PB.Chiar daca voi reusi o sa verific si la mine!!
        Traiesc in ROMANIA SI ASTA IMI OCUPA TOT TIMPUL !

        Comment


        • #5
          Eu nu vad unde e problema! Unde-i scurgerea de ulei?

          Comment


          • #6
            Atentia

            Originally posted by Omega View Post
            Eu nu vad unde e problema! Unde-i scurgerea de ulei?
            Daca te uiti in detaliu, se distinge culoarea carcasei C.V.; analiza comparativa (curat-murdar! )
            Si nu cred ca e (tehnic vorbind,,,) scurgere de ulei cat pulverizare de vapori de ulei
            Logan Ambition-dCi, 70 CP (+25); C.V.-JR5, A.H.; barza sosita in 2007, iulie

            Comment


            • #7
              Sa va zic care e treaba cu acea aerisitor cv

              functia este pe cat de simpa pe atat de importanta. Cutia de viteze se incalzeste si se raceste- deci au loc dilatati in cutie deci modificari de volum. Daca nu ar exista asa ceva in cv sar crea o presiune destul de mare care si duce de la iesirea uleiului prin diferite orifici pana la spargerea carterului cv. Functia de baza este de a elimina aceastra problema. Din cate stiu de la cutie vine un furtunel pan la nivelul bateriei si in cap are ca un capacel, acest lucru este facut pentru a elimina posibilitatea intrarii de apa si praf in cv.
              deci asta este funtia ei ca sa elibereze aerul- care paote avea si abur de ulei sau chair picaturi mici de ueli mai ales daca ai mers cu viteza mare si un timp destul de indelungat.

              CONCLUZIE- NU este nici o problema, NU este nici o defectiune, este perfect normal. Nu trebuie infundat nu trebuie scos, nu trebuie bagat nimic pe teava aia.
              1.5 dc

              Comment


              • #8
                Stiti daca si la mpi-uri este furtunul asta?Eu nu l-am vazut,nici nu m-am uitat cu atentie.
                Forum neinteresant. Delogat definitiv.

                Comment


                • #9
                  Pai daca are cutie de viteze are si asa ceva garantat.


                  are sigur. Uitate mai atent daca esti curios. Nu e chiar asa sa il vezi din prima.

                  nu sunt acasa ca sa pun o poza. Dar e langa baterie daca nu m a insel cum e asezata bareria ajunge undeva in fata bateriei. Urca direct de la cutie.
                  1.5 dc

                  Comment


                  • #10
                    D-fens, cred ca avem si noi la benzinare. L-am vazut la a mea, inainte sa....
                    Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                    Comment


                    • #11
                      Unii "meseriasi" pe acolo pun ulei in cutie...
                      Cel mai nou proiect auto din România!
                      Foarte curând şi teste cu modele Dacia.

                      Comment


                      • #12
                        E cam gre sa bagi ulei pe acolo desi tind sa cred ca aia resesc pt ca sunt romani si atunci au gasit ei metoda.

                        ideea e ca in cutie nu e asa direct. Are niste bucle si niste coturi . Ori sta 2 ore sa bage un litru ori nu stiu ce sa zic.
                        1.5 dc

                        Comment


                        • #13
                          Acea piesa poarta denumirea de "reniflard".Ungerea cutiei se realizeaza prin barbotare,iar presiunea creata se elimina prin acest reniflard.Unsoarea care se gaseste pe cutie,la baza acelui furtun,se datoreaza eliminarii vaporilor de ulei din cutie.Poate fi si un indicator ca acea aerisire nu este infundata si presiunea se elimina pe unde trebuie.

                          Comment


                          • #14
                            Ce vedeti voi acolo e usoarea topita de pe racordul reniflard - unsoare ce se foloseste la montaj reniflard pentru usurinta montajului si evitarea deplasarii inelului de etansare de cauciuc de pe carter cutie viteze - nu este nicio problema - e OK

                            Comment


                            • #15
                              Am un dci de 70 cp si aceiasi problema o am si eu, vad ca acea supapa e cu ulei, e normal asa ceva?

                              furtunul ala de unde anume vine?si ce rol are supapa aia, e normal sa fie plina de ulei?
                              Last edited by valli; 9 March 2010, 16:33. Reason: Automerged Doublepost

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google