If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Stratul de praf retine apa si mizeria in special pe cea uleioasa. Nu este bun pe elemente care necesita racire cu aer. Spalarea unui motor se face cu apa, dar nu cu presiune. Furtunul sa aiba un cap tip stropitoare de se gaseste la orice magazin de bricolaj (cu shower ca setare, jet fin de apa). Anumite parti ale motorului trebuie obligatoriu protejate. De exemplu nu recomand apa bagata in alternator peste partile ventilatorului de racire. Se vor proteja cu plastice. Initial un spray pulverizator special pentru curatarea motorului si apoi clatit cu apa. Se sterg anumite parti. Ideal ar fi ca inainte si dupa sa se foloseasca un jet cu aer comprimat in special pe bobina de inductie si pe bujii (indepartare frunze care prin spalare se pot lipi in diverse parti).
Curatenia blocului motor inseamna si o racire eficienta in special in perioadele caniculare. Am spalat motoare nenumarate cam o singura data pe an si nu au fost niciodata probleme. Singurele care pot aparea sunt pierderile de curent din cauza apei ramase pe parti care transfera energie si fac masa.
Bun...am vazut parerile si sfaturile voastre si va multumesc pentru ele.... acum pun o intrebare adresata celor cei care zic ca, niciodata nu au spalat un motor la masina lor sau a firmelor unde lucreaza....Poti suporta o masina relativ noua (2010) sa aiba praful de un deget pe motor , ca sa nu mai zic ca la interior, avea un miros insuportabil de transpiratie si alte miresme imbietoare ce te indeamna sa iti tii respiratia ca pe fundul mari ....In fine.....las discutia asta si va zic ca :
-Am lasat masina la soare 3 ore cu capota deschisa....
- Am sters si suflat totul (asta au facut si cei de la spalatorie ) si la final....dezamagire...tot la fel mergea....tot in 3 pistoane ca tractorul.
Am luat masina la alergat ...dar...mi-am dat seama ca fac o prostie daca voi continua sa fortez fara rost o masina ce se straduia din toti plamani sa merga si sa nu trepideze ....Cei drept la turatie mare nu se mai simtea trepidatia dar se simtea puterea foarte scazuta a masini....
Dezamagit m-am intors in parcarea din fata casei ...am ridicat capota si am asteptat sa se raceasca motorul...
Masina mai avea putin si se inrosea cu tot cu blocul motor....Vreau sa zic ca este o prostie fara margini sa alergi o masina in conditile astea caldura afara si mers prost al masini si desi am facut acest lucru sfatuiesc pe cei ce au aceasta problema sa se abtina sa isi chinuie masinile astfel....si sa nu de a curs sfaturilor ce indeamna la alergarea masini pe principiul ca isi revine "precum magarul ,prin bataie"
Dupa o analiza la calm si rece am ajuns la concluzia ca trebuie sa fie o bujie defecta sau in cel mai nefericit caz bobina sau fisele de la bobina....Am tras fiecare fisa de la bujie si am observat ca o bujie nu fuctioneaza.....Am schimbat fisele de la bujie intre ele pentru a verifica daca fisa sau bujia este defecta ...concluzia ....este defecta bobina....deci nasol....
Singura mea alternativa a fost sa imprumut de la un vecin cu Dacia Solenza bobina electrica pana ma intorc din delegatie....ca altfel era de rau....
De regula se zice ca unele masini fuctioneaza perfect daca ii dai talpa cat cuprinde...o lasi nespalata si sa nu i faci schimbul de ulei decat o data la 2 ani.....ma rog...in conditiile astea trebuie sa ai o inima de animal salbatic desi de multe ori si animalele salbatice acorda o sansa victimei....
"Dacă planul A nu merge, stai calm! Alfabetul mai are încă 25 de litere."
Eu sunt dintr aceia care nu intretin doar habitaclul masinii iar in compartimentul motor sa nu te intereseze in ce stare e; nu sunt samsar, pur si simplu am o obsesie pentru curatenie in general.
Niciodata n-am spalat cu apa insa, cu atat mai mult cu jet de apa; folosesc o pensula si un solvent, apoi carpa.
Total nefericite recomandarile celor care recomanda "jar" unui motor cu simptomele descrise de tine; risc deteriorare catalizator.
Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.
Masina mea are 6 ani, nu a fost spalat niciodata motorul. In schimb il sterg din cand in cand cu o carpa umeda, iar apoi cu o carpa uscata.
Baietii de la spalatorii nu isi asuma responsabilitatea in cazul in care masina nu porneste dupa ce dau cu jetul pe motor, asta e un lucru care ma face sa nu-mi doresc spalarea motorului cu jet de apa, si inca un lucru ar mai fi, linistea mea, decat sa stau sa suflu cu aer pe la bujii/relee/sigurante, ca sa fiu sigur ca porneste, mai bine nu o spal.
Si legat de schimbul de ulei, da, prefer sa-l schimb la 2 ani daca nu fac numarul de kilometrii. L-am schimbat in martie, dupa 2 ani si 12000km.
Limba noastra'i o comoara, in adancuri infundata.. My ride
Sunt persoane care se lauda cu mizeria dintr-un bloc motor. Poate este si asta un motiv de mandrie. Am avut ocazia sa traiesc mai mult in Vest si pot afirma ca motoarele nu sunt deloc imputite, oamenii le intretin. La o inspectie vizuala, pe un motor curat se pot identifica imediat sursele de pierderi fata de unul murdar. In plus racirea motorului este mult mai eficienta fata de unul murdar. Praful este moarte lenta pentru partile componente care au nevoie de racire. Si nu vorbesc numai de masini, poate ati vazut surse de alimentare la calculatoare carora le pocnesc condensatoarele din cauza prafului de-l iei cu mana din sursa.
A nu se spala niciodata masina cu motorul cald. Se spala doar cu motorul rece si apa sa fie minim la temperatura ambientala. Au fost cazuri la masini mai vechi cand apa rece pusa pe un motor incis a dus la fisuri.
O parte importanta a motorului de curatat ar fi radiatorul. Multi baga jetul de apa din fata masinii lucru total gresit. Imping mizeria in interior, mai ales cand sunt doua radiatoare (si cel de aer conditionat) Cand sunt doua radiatoare singurul mod de curatare este din spate catre in fata, eventual accesat pe jos prin mica fanta de caroserie la primul radiator. Un radiator care are fagurele obturat nu va mai raci bine lichidul de racire. O masina care nu lucreaza in parametrii va consuma mai mult.
Mie mi se pare un pic gay sa cureti motorul, personajele ca isi iau masina "vietii" curata frecvent motorul, sa fim seriosi, nu are nici pe dracu daca are praf pe el.
Nici eu nu am spalat motorul de cand am masina, doar mai sterg un pic praful cu o carpa cand fac revizia.
Cu ce ma deranjeaza praful de la motor cand ridic capota o data la trei luni?
Ca doar nu-i 1310 sa-i schimbi bujii si platini saptamanal.
Cum bine zicea un coleg, important e sa fie motorul ok inauntru, nu afara.
Cat despre racire, pana ajunge motorul sa-i fie afectata racirea de praful de pe el, trece o viata de om.
Salut,
Sunt hotarat astazi dupa schimbul de ulei sa spal si motorul
trebuie sa acopar ceva din compartiment pentru a evita vreo defectiune?este un benzinar
Multumesc de info!
Daca vrei sa-ti faci de treaba, atunci n-ai decat. NU se recomanda spalarea motorului cu jet de apa; recomand curatire, degresare din aproape in aproape cu pensula si un solvent neagresiv, apoi stergere imediata cu o laveta.
Atentie la fise bujii, mufe, senzori si conectica si asa precara in ceea ce priveste rezistenta la oxidare.
Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment