Un Sfat: Volan Stramb Vs Directie Impecabila

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Un Sfat: Volan Stramb Vs Directie Impecabila

    Am o problema cu volanul, este stramb vreo 10 grade catre dreapta. Pe drum drept, fara denivelari, daca tin volanul corect in pozitie egal stanga - dreapta, masina o ia la stanga (cele 10 grade invers). Mentionez ca daca las masina pe pozitia 10 grade dreapta merge perfect drept (nu trage).

    Si acum incercarea de rezolvare si nevoia unei pareri avizate in aceasta situatie:

    1) Am fost ieri la Autosoft in Bucuresti, au echipament corespunzator. A montat cele pe roti. Surpriza directia masinii este impecabila, nu necesita niciun fel de reglaj. Cel care a verificat-o mi-a spus conform calculatorului, volanul este in pozitie corecta. I-am spus ca avand in vedere valorile corecte totusi as vrea sa reglam volanul pe pozitia normala, corecta. Pe vremuri la Oltcit, Volvo, desfaceam piulita volan si-l mutam cu unul sau mai multi dinti pana il faceam brici. Cu Loganul nu merge, volanul intra intr-o singura pozitie. Bun, omul a mers dedesubt a mai desfacut putin si stanga si dreapta, se uita la valori, a strans si m-a trimis la un test. De data asta volanul s-a mutat invers catre stanga mult. Mi-a confirmat ca nu umbla la directie ci la reglajul de volan. Am bagat masina iar in service, iar niste chei pe dedesubt si test, s-a mutat catre dreapta dar nu atat de rau. Intrebarea mea: cel care facea reglajul proceda corect? Reglajul acesta chiar este pe incercatelea, din aproape in aproape? Nu exista o metoda prin care volanul sa fie pus drept doar din diferente si scaderi de valori afisate de computer? El mi-a spus ca nu se poate pentru ca el pune volanul pe drept, computerul da valori cum ca este pe drept. Si totusi in trafic volanul nu sta drept ...

    2) Din cate am mai citit, pe volan ar trebui pus un dispozitiv care sa marcheze pozitia egala a volanului (un soi de bula din constructii), si cu un alt dispozitiv care sa blocheze volanul pe pozitie. In cazul meu nu au existat aceste dispozitiv. Este corect?

    3) Aceasta problema cu volanul ma enerveaza la drum lung si drept, in special Bucuresti - Pitesti. Sunt dispus sa merg la un alt service, la cel mai bun service de directie din Bucuresti, cu conditia sa se faca treaba pe valori si nu pe desfacut piulite si test de teren. Cunoasteti vreunul?

    Daca omul din service a procedat corect o sa merg la el si o luam din aproape in aproape, dar totusi in era computerizata nu putem face si volanul sa fie pozitionat corect?

    Mersi

  • #2
    Am schimbat in fata blocului ambele capete de bara si dupa aceasta operatune imi statea volanul cu 15 grade intr-o parte cum ai patit tu ,in cazul meu am numarat filetele dar tot degeaba in fine ,am mers in service si am facut geometria (unghi de fuga) inainte sa intru pe rampa le-am spus mecanicilor de volan si l-a pus pe pozitie .

    Comment


    • #3
      Si eu i-am spus de volan, dar nu a iesit din prima. In cazul meu a urmat o procedura pe bajbaitelea, d-asta si am postat. Poate este cineva in forum-ul asta care sa-mi dea o parere avizata la intrebarile mele.

      Comment


      • #4
        si eu am avut volanul spre dreapta. cand am schimbat capetele de bara (35 000km-pe garantie) mi-au refacut si unghiul si am sesizat problema. au un dispozitiv de blocat volanul. m-a rugat sa pun eu volanul in pozitia in care consider ca e drept. acel dispozitiv se monteaza intre canapea si volan. bineinteles mi-au refacut unghiul iar volanul a ramas in pozitia pusa de mine. in cazul tau iti recomand sa schimbi service-ul daca mecanicul respectiv e incompetent.

        Comment


        • #5
          Am schimbat capetele de bara, la masina tatalui, pe "genunchi", fara a efectua geometria (numarat filetele).
          Nu s-a modificat comportamentul masinii.
          In schimb, acum, pentru ca are o pasa proasta cu banii, are niste opinshi pi fata. Volanul sta ca dreak', ca sa mergi drept il tii cu ceva grade stramb, de iei mana dupa el, pleaca in sub 10 m in sant. Ferm!
          Intrebarea mea: aici e regula cauzei si efectului, nu a aparut din senin fenomenul!

          Ce ai modificat astfel incat, dupa operatie, sa observi pozitia eronata a volanului?
          Logan Ambition-dCi, 70 CP (+25); C.V.-JR5, A.H.; barza sosita in 2007, iulie

          Comment


          • #6
            stai calm..... unele vin din fabrica avand volanul stramb ;)

            Comment


            • #7
              Sunt calm, chiar foarte calm, cu o bere rrrece langa
              Aici vorbim de masini folosite.
              Nu apare un asemenea fenomen din senin, fara nici o interventie, la directie, ori schimb de roti, cauciucuri etc
              Logan Ambition-dCi, 70 CP (+25); C.V.-JR5, A.H.; barza sosita in 2007, iulie

              Comment


              • #8
                @77sky acum cativa ani cand ne-am cunoscut aveai alt teperament sau acum am devenit eu mai calm si te-ai schimbat tu ,in fine sa revenit la colegul nostru ,a uitat sa scrie ca avut interventi la sistemul de directie ca altfel dupa cum ai spus si tu nu avea cum sa se strambe volanul in parcare peste noapte sa vanda gogosi in alta parte nu aici la profesorii,cat despre acei mecanici ori sant cei mai prosti de pe planeta ori a facut misto de el cu ture prin curte si revenire pe rampa.

                Comment


                • #9
                  Eu am refacut geometria la Serus in Militari de doua ori si in ambele cazuri impecabil, asa ca poti sa mergi acolo cu incredere. Este un baiat foarte priceput si sociabil la geometrie. Intr-adevar iti blocheaza volanul si inainte de a incepe selecteaza tipul si varianta vehiculului in calculator, verifica anumite defecte mecanice (jocuri, uzuri) si abia dupa aceea se apuca de reglaje.

                  Comment


                  • #10
                    prieteni, masina mea este impecabila, volanul asa a venit de la mama lui. masina nu a avut incidente. zilele trecute am fost sa o verifice la bucsarie, pivoti, capete de bara pusa pe mecanism, toate in regula. dovada ca masina diagnosticata nu a avut nicio problema cu directia, ci doar cu volanul stramb. pe garantie nu mi-au facut-o la vremea ei. a fost ori platesc, ori nu. m-am ferit sa o fac la ei pentru ca aveau aparatura medievala.

                    deci rugamintea mea, am creat acest thread special pentru raspunsuri la intrebarile 1, 2 si 3.
                    Last edited by Winnie; 23 June 2012, 22:41.

                    Comment


                    • #11
                      Stai sa ma dumiresc: tu asa ai ridicat masina, cu volanul stramb? Cati km ai cu ea si cum este posibil sa te puna sa platesti tu interventia? Tu nu ai reclamat aceasta deficienta la momentul receptiei ei?
                      Nu cred ca volanul este problema, ci directia.
                      Cred ca cel mai bine este sa gasesti in Bucuresti un service bun in asa ceva.

                      Te rog ca, dupa interventia in service bun, sa postezi aici rezultatul. Multumesc!
                      Logan Ambition-dCi, 70 CP (+25); C.V.-JR5, A.H.; barza sosita in 2007, iulie

                      Comment


                      • #12
                        exact aceeasi problema o am si eu, tot stramb pe dreapta , la mine treaba sta in urmatorul fel : am avut capul de bara praf , si atunci statea drept volanul, iar dupa ce l-am schimbat acasa si dupa aceea am facut geometrie, nu imi mai sta drept volanul... nu mai inteleg nimic, dar oricum, nu ma deranjeaza prea tare.
                        Pe luneta mea sta semnu de la ''naic'' bine lipit

                        Comment


                        • #13
                          @77sky: masina am luat-o cu volanul stramb, 10 grade dreapta. nu am sesizat-o la acel moment al receptiei, ci dupa si atunci nu m-a deranjat. 28.000 km/4 ani, masina de firma, rulata doar de mine, n-a pupat decat drumuri fara gropi, am fost un masochist in ce ma priveste cu acesta masina. in schimb de tavaleala mai exista la firma si alte masini tot dacia si un sandero. Are carte service, i-am schimbat ca la carte anul asta tot ce tine de revizie. Directia a iesit impecabila, omul din service a refuzat sa umble la ea, a desfacut in alta parte ca sa regleze volanul. Vezi ca am descris cum s-au petrecut lucrurile. Sunt inginer de electronica, dar nu sunt specialist in autovehicule directii, d-asta am si cerut explicatii pertinente ce pot face in cazul asta. Sa pot intelege daca treaba a fost facuta ca la carte sau am picat de closca.

                          @enervantul: iti multumesc, cred ca o sa merg pe recomandarea ta. in cazul meu banii nu sunt o problema, conteaza doar sa-mi rezolv problema.
                          Last edited by Winnie; 23 June 2012, 22:56.

                          Comment


                          • #14
                            @kubala7 cand ai fost sa faci geometria trebuia sa le spui mecanicilor ca nu ai volanul pe pozitie (drept ) si atunci poate interveneau asa nu ia interesat tia facut geometria tia dat garantie la geometrie si doar atat restul te priveste.

                            Comment


                            • #15
                              Deci, care este acel service bun in Bucuresti? Pana acum o singura parere Serus Militari.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google