In seara acesta am masurat tensiunea pe baterie cu un multimetru digital in diverse variante cu consumatori. Am citit prin forum cum ca tensiunea la iesirea din alternator ar trebui sa fie intre 13.8V si 14.2V, la un logan 1.4, corect? Pe baterie se schimba situatia cu diversi consumatori.
In cazul meu acestea sunt valorile initiale (fara consumatori)
- Tensiune altenator: 13.92V
- Tensiune baterie (motor pornit): 13.88V
- Tensiune baterie (motor oprit): 12.97V
- Caderea de tensiune prin pornire doar 0.3V
Consumatori - tensiunea la bornele bateriei:
- Faruri (faza scurta / faza lunga): 13.71V
- Faruri + proiectoare ceata + lumini spate ceata: 13.68V
- Faruri + proiectoare ceata + lumini ceata + bricheta + dezaburire + picior pe frana + stergatoare treapta maxima: 13.52V
Cel mai mare consumator in schema ramane aerul conditionat. Cu toti consumatorii, se ajunge la valori de 13.40V. Prin accelerare se mai scot 0.05V in plus.
Cat timp tensiunea de incarcare este mai mare decat tensiunea bateriei totul este in regula spun eu. Neplacut ar fi sa ai valori de incarcare sub tensiunea bateriei ceea ce inseamna ca nu incarca si se trage din baterie.
Daca se merge doar cu faruri si AC atunci tensiunea de incarcare este in jurul valorii de 13.62V - 13.67V. GMV acela pe langa faptul ca scoate in blocul motor un aer infiorator de cald, preia si din tensiune.
Cum vi se par cifrele prezentate mai sus, normale?
In cazul meu acestea sunt valorile initiale (fara consumatori)
- Tensiune altenator: 13.92V
- Tensiune baterie (motor pornit): 13.88V
- Tensiune baterie (motor oprit): 12.97V
- Caderea de tensiune prin pornire doar 0.3V
Consumatori - tensiunea la bornele bateriei:
- Faruri (faza scurta / faza lunga): 13.71V
- Faruri + proiectoare ceata + lumini spate ceata: 13.68V
- Faruri + proiectoare ceata + lumini ceata + bricheta + dezaburire + picior pe frana + stergatoare treapta maxima: 13.52V
Cel mai mare consumator in schema ramane aerul conditionat. Cu toti consumatorii, se ajunge la valori de 13.40V. Prin accelerare se mai scot 0.05V in plus.
Cat timp tensiunea de incarcare este mai mare decat tensiunea bateriei totul este in regula spun eu. Neplacut ar fi sa ai valori de incarcare sub tensiunea bateriei ceea ce inseamna ca nu incarca si se trage din baterie.
Daca se merge doar cu faruri si AC atunci tensiunea de incarcare este in jurul valorii de 13.62V - 13.67V. GMV acela pe langa faptul ca scoate in blocul motor un aer infiorator de cald, preia si din tensiune.
Cum vi se par cifrele prezentate mai sus, normale?
Comment