Originally posted by Gozmin
View Post
Tensiune Incarcare Baterie
Collapse
X
-
Originally posted by Gozmin View PostAm reuşit să fac verificarea: 14,15-14,22 Volti la relanti. Bateria 10,25 V cu motorul oprit.
Ce baterie sa pun de la Rombat, adica de cati Ah ?....................
Rombat Calciu sau Premier 50 Ah e arhisuficient la benzinar, banuiesc ca n-ai muzicanti de 1000W in masina.
Nu vad rostul sa mai pui un 2-3 kg suplimentare sub capota cu o baterie mai mare.
Comment
-
Salut.
Azi am îngropat bateria de 7 ani şi 11 luni şi am pus un Calciu de 62 Ah Curent descarcare rapida -18°C 510 A. Să vă spun drept am luat-o să le fac în ciudă celor de la magazin.
Avem o reprezentanţă sau dealer exclusiv al Rombat la noi în oraş şi am ajuns cu maşina la ei. Le-am spus ce baiuri am avut cu bateria, după care intrăm în magazin şi dintre milioanele de baterii au spus că pentru 1.4 i doar Premier şi Tornada de 60 corespund. I-am întrebat că de unde şi până unde doar acestea două sunt bune pentru mine, la care am primit un răspuns mai mult decât ştiinţific: Las că ştim noi de ce O fi secret de serviciu că tot nu mi-au spus de ce.
De ciudă am zis să-mi dea un Calciu, la care miraţi, s-au tras pe cur că vezi doamne are numai 510 A curentul de descărcare, şi că numa celalalte sunt bune, de parcă nu vroiau domnule să vândă Calciu.
Am spus că asta rămâne şi gata. Am ales-o care am vrut-o, deşi am văzut că sunt două feluri, unele cu ochi altele fără !! Fabricaţie 01.2013.
Merge bine, sper să ţină măcar 4 ani.
Aşa am făcut o economie de 45 de lei. Eu zic că la 180 de lei a meritat.Last edited by Gozmin; 15 April 2013, 22:15.Nirvana. Kurt Cobain a arătat fanilor că faima nu înseamnă doar strălucirea scenei, adoraţia mulţimilor şi grămezile de bani.
sigpic
Comment
-
Vin cu o dilema, pentru cei care lucreaza in domeniu.
Va rog pe ceilalti, nu veniti cu presupuneri!
Am avut de curand o disputa. Eu am sustinut ca orice motor ar trebui sa genereze la bornele acumulatorului tensiunea solicitata de producatorul piesei careia i-a fost dedicat acest topic, indiferent de regimul de turatie, in orice moment.
Ideea cealalta, ca anumite motoare, doar le regimuri de rulaj (nu relanti!) furnizeaza aceste valori.
Mie mi se pare ilogic sa existe asa ceva!
Asadar, au fost construite asemenea subansamble?Logan Ambition-dCi, 70 CP (+25); C.V.-JR5, A.H.; barza sosita in 2007, iulie
Comment
-
Masinile mai moderne de exemplu nu incarca in accelerare (scade tensiunea spre 12.8V ) si incarca la vreo 15V in frana de motor.
Pana si un logan, daca pornesti TOTI consumatorii se va "sufoca" putin la ralanti si va scadea tensiunea, alternatorul putand oferi maximul la vreo 6000 de ture turatia sa, sau 3000 rot/min motor.Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.
Comment
-
Nicodata tennsiunea la borne nu e aceiasi iar alternatorul nu furnizeaza suficient curent pentru toti consumatorii( in anumite conditii, vezi mai jos).
Vin eu cu un exemplu concret:
Celebra deja baterie Banner de 5 ani vechime, la mers dimineata si seara cate 2 km, cu radio, incalzire in scaune, dezaburire luneta si climatronic + ger afara am reusit performanta ca in maxim 1 saptamana sa o "golesc" astfel incat la una din porniri a invartit greu si becul de ABS aprins adica sub 10 volti in sistem.
Cum am oprit consumatorii astia la aceleasi drumuri nu am mai patit asa ceva.
Cum am trecut la bateria lu' batranu' o Varta silver aproape noua duce toti consumatorii fara probleme fiind de capacitate MARE...
DEci daca e nevoie de curent mare in masina din cauza consumatorilor tot ce nu poate face fata alternatorul se ia din baterie... cu cat bateria e mai veche si deci deja un pic sulfatata ea nu se mai incarca asa de bine si nu mai tine curentul in ea pentru mult timp asa cum ar face o baterie noua.Last edited by Drogas; 14 February 2014, 11:00.
Comment
-
Se pare ca nu m-am facut deplin inteles
Asadar, sa precizam mai multe detalii.
Producatorul principal (sunt destul de convins ca majoritatea ACM sunt Rombat) precizeaza:
"Tensiunea releului trebuie sa se mentina la valoarea ( 14,2 ± 0,2 V )"
Asadar, prima axioma!
Total de acord cu voi, tensiunea va avea fluctuatii (nu discutam de cauza acestora) DAR, chiar si asa, acestea trebuie sa se incadreze in plaja de mai sus.
NU discutam de ACM cu probleme!
Indiferent de regimul de turatie, de numarul consumatorilor si puterea absorbita de ei, eu gandesc ca alternatorul si releul regulator au fost gandite sa respecte axioma mai-sus enuntata.
Mi s-ar parea ciudat ca un ACM sa primeasca valori care ies din acea gama (mai mici, ori mai mari), in acest caz, in scurt timp, ar fi kaput "piesa cu energia" (poate unii mai merg si distante scurte si atunci...distractie).
Am avut o asemenea disputa si ceva mai in urma, cu un pardalnic de tractor romanesc, care "sugea" bateriile (si alea mai mari nu-s deloc ieftine!). Pana la urma, dupa ce propritarul a reparat alternatorul si releul acela mecanic a fost inlocuit cu unul nou, "culmea", tensiunea la borne, chiar in relanti (!) respecta...axioma.Logan Ambition-dCi, 70 CP (+25); C.V.-JR5, A.H.; barza sosita in 2007, iulie
Comment
-
Originally posted by 77sky View PostSe pare ca nu m-am facut deplin inteles
Asadar, sa precizam mai multe detalii.
Producatorul principal (sunt destul de convins ca majoritatea ACM sunt Rombat) precizeaza:
"Tensiunea releului trebuie sa se mentina la valoarea ( 14,2 ± 0,2 V )"
Asadar, prima axioma!
Total de acord cu voi, tensiunea va avea fluctuatii (nu discutam de cauza acestora) DAR, chiar si asa, acestea trebuie sa se incadreze in plaja de mai sus.
NU discutam de ACM cu probleme!
Indiferent de regimul de turatie, de numarul consumatorilor si puterea absorbita de ei, eu gandesc ca alternatorul si releul regulator au fost gandite sa respecte axioma mai-sus enuntata.
Mi s-ar parea ciudat ca un ACM sa primeasca valori care ies din acea gama (mai mici, ori mai mari), in acest caz, in scurt timp, ar fi kaput "piesa cu energia" (poate unii mai merg si distante scurte si atunci...distractie).
Am avut o asemenea disputa si ceva mai in urma, cu un pardalnic de tractor romanesc, care "sugea" bateriile (si alea mai mari nu-s deloc ieftine!). Pana la urma, dupa ce propritarul a reparat alternatorul si releul acela mecanic a fost inlocuit cu unul nou, "culmea", tensiunea la borne, chiar in relanti (!) respecta...axioma.
"problema" asta am patit-o si eu tot la un tractor, la un u650, a picat incarcarea si am zis ca e cazul de o revizie generala pe partea asta de incarcare, ce am facut, prima data am reparat alternatorul(el era cauza de nu mai incarca, picase cateva diode) l-am montat si la masurat tensiunea nu da cat trebuie, arata o valoare de ~13v(fara consumatori) ceea ce nu era normal, si la turatii varia foarte putin si am decis sa schimb releul regulator (model mecanic) cu unul electronic tot romanesc pe care scria 14.4V ~0.2V variatie si surpriza la masurare arata exact 14.3v in relanti si turat urca pana la max 14.5v. am probat si cu consumatori( faruri +proiector +pozitii) ca decat consumatorii astia ii am pe el ) si arata 14.2v in relanti si 14.3V turat.
deci mai sunt cazuri si cu tensiune buna la incarcarea la turatii joase.
bateria este un rombat terra de 180Ah de 3 ani vechime, cam la sfarsitul perioadei de viata.
Comment
-
Originally posted by einstein1984 View PostMasinile mai moderne de exemplu nu incarca in accelerare (scade tensiunea spre 12.8V ) si incarca la vreo 15V in frana de motor.
Pana si un logan, daca pornesti TOTI consumatorii se va "sufoca" putin la ralanti si va scadea tensiunea, alternatorul putand oferi maximul la vreo 6000 de ture turatia sa, sau 3000 rot/min motor.
Cu toti consumatorii porniti in ralanti tensiunea la borne ramane in valorile prescrise/impuse de fabrica, adica peste 14V, asta daca alternatorul si puntea e in parametri.
Daca nu e asa, sunt probleme la incarcare, sau alternatorul e subdimensionat (rare cazuri).
PS: la masinile "mai moderne" daca se duce incarcarea la 15V inseamna ca au ceva stricat la partea de incarcare.
Comment
-
Sunt de acord cu Octavian, alternatorul nu are voie sa incarce mai mult de 14.7 v, daca incarca peste are o problema, cu o mica mentiune...daca tensiunea la ralanti nu este mai mica de 13.4v cu toti consumatorii porniti (faruri, muzica, ac, aeroterma la maxim, dezaburire) , alternatorul este in parametrii, asta scrie in cartea tehnica de la logan la sectiunea despre acumulatori. Insa nu scrie acolo ca tensunea variaza in functie de accelerare/decelerare.
p.s daca tensiunea scade spre 12.8 are o problema alternatorl iar daca urca la 15, iar are o problema...si inca o chestie trebuie sa fie si multimetrul bun, adica nu unul de 5/6 lei ..pentru ca e posibil sa nu arate exact ce trebuie.
Comment
-
Originally posted by einstein1984 View PostGandesti gresit, si tocmai ti-am explicat vreo 2 ca nu e asa. Nu e indiferent, e in majoritatea cazurilor.
Eu unul, ma recunosc un profan in domeniu, insa gandesc logic:
Daca producatorul ACM iti specifica o conditie imperativa, tu vii si imi spui: nu are importanta asta, realitatea e alta. Fara sa aduci argumente!
Vorbim asadar, nu de tensiunea debitata de alternator, ci de cea primita la bornele ACM.
Sa vii sa spui ca alternatorul nu debiteaza tot timpul curentul necesar...consider ca este nefondat tehnic.
Sa ai tensiuni de 12.8 sau de 15, la borne (!) ar insemna sa distrugi prematur un ACM, poate unii au un regim subturat ce nu asigura necesarul, sau altii supraturat.
Tocmai asta este rolul regulatorului! Sa asigure acea plaja de valori impusa de producatorul ACM.
Ieri am fost curios si am testat in fel si chip, relanti, supraturat, diversi consumatori (chiar ful!) si tooot timpul era in acei parametri. Exista, intr-adevar o mica fluctuatie (in afara regimului impus), de 1-2 sec. insa revenea.
Cand o sa ajung la servici, voi testa si pe 1.6, sa vedem si acolo.Logan Ambition-dCi, 70 CP (+25); C.V.-JR5, A.H.; barza sosita in 2007, iulie
Comment
-
Originally posted by Ivan Marian View PostAm masurat si eu tensiunea zilele astea si cu motorul pornit am avut tensiunea la borne de 14,10V-14,25V. Am aprins si faruri(faza scurta/lunga),proiectoare,etc,,si nu a scazut cu mult tensiunea. Deci e OK incarcarea la mine si nu am probleme.
Deci,,eu la relanti, turat cu consumatori porniti, fara ei porniti, tot aceiasi tensiune am la borne. Tocmai ala este rolul releului/regulatorului sau cum se mai numeste el,,,sa asigure o tensiune constanta la bornele bateriei indiferent de starea consumatorilor(ON/OFF) sau a turatiilor.
Comment
-
Originally posted by 77sky View PostVorbim asadar, nu de tensiunea debitata de alternator, ci de cea primita la bornele ACM.
p – numărul de perechi de poli [-].]
Deci la o sarcina mare si turatie scazuta se intampla ca bateria sa nu mai primeasca, curentul necesar incarcarii, adica 5-6 A acolo cat cere bateria(desi daca masuram cu multimetru constatam ca avem 14v) de aceea ECU, creste turatia motorului. Pentru incarcare avem nevoie de putere; de I si U. Daca avem 14v si doar 1A, NU putem incarca o baterie, desi noi credem ca ea se incarca. Incercati sa incarcati o baterie cu ajutorul unui transformator cu 14v in secundar si ...25VA si vedeti ce se intampla.
Sa vii sa spui ca alternatorul nu debiteaza tot timpul curentul necesar...consider ca este nefondat tehnic.
Un alternator Valeo de 75A va genera la 1000rpm ale motorului termic, doar 46 A si 71A la 3000rpm.
OFF.
Scuze pentru complexitatea raspunsului, dar vreau sa cred ca m-am facut inteles si multumesc, pentru ca m-ati suportat.Last edited by IancuMIC; 15 February 2014, 20:41.Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.
Comment
Comment