Martor Catalizator Aprins...opaa Si Cablu Rupt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Martor Catalizator Aprins...opaa Si Cablu Rupt

    Astazi inainte sa plec la un drum,am pornit masina,ledurile cu indicatii s-au comportat normal,s-au stins care trebuiau cand trebuiau,numai ca la cateva minute de mers am observat ca s-a aprins martorul catalizator.M-am uitat de cateva ori si nu imi venea sa cred.Asa ca inainte sa ies din oras am trecut pe la un prieten oarecum cunoscator in ale masinilor.Am ridicat capota m-am uitat la mufe ,nivele...Cand a apuarut el zice sa ne uitam putin pe sub masina ...aa da cablul de la sonda catalizator rupt-smuls...nu e problema asa mare,cand ai timp te poti duce la service,dar nu e obligatoriu in viitorul imediat apropiat.
    M-am uitat si eu,se vedea destul de bine cablul-firul smuls din mufa undeva pe linia esapamentului cam in dreptul portierei fata,pe langa catalizator.Acum intrebarea mea e cum afecteaza motorul daca mai merg asa un timp,chiar si un drum la mare,deoarece azi am mers asa cu martorul aprins vreo 50 de km si parca...doar ca parca tragea ceva mai bine cu ACu pornit

    Ma gandesc ca acel cablu e rupt de ceva vreme poate luni,deoarece in ultimele 2-3 luni nu am iesit de pe asfaltul din oras si nici nu am catarat masina(e drept ca a stat o saptamana in service si probabil a fost suita pe elevator acum o saptamana,dar becul s-a aprins doar azi) si zic ca dureaza demult deoarece anul trecut am avut in vreo 3 randuri problema cu turatia la maxim,asa din senin fara sa apas pe pedala fara sa ii pot face ceva...decat sa o repornesc de doua trei ori.
    Inca odata,intrebarea mea e daca pot merge asa ceva timp(vreo 3 saptamani+un drum la mare)fara sa am probleme si sa afecteze cumva motorul...si daca e posibil ca problema sa fie mai veche si eroarea sa fi aparut doar azi,adica sa stea cablul rupt dar totul sa para in regula pana azi?

    Un search poate te ajuta mai mult decat sa imi tai raspunsurile...pe aici ai putea gasi ceva raspunsuri.
    Last edited by viorelu; 5 August 2012, 20:37. Reason: Automerged Doublepost

  • #2
    Ca idee cablul e smuls din mufa in zona marcata cu rosu in poza de mai jos.
    Attached Files

    Comment


    • #3
      eu unu nu cred ca are cu ce sa afecteze .. e ca si cand l-ai anula sau cam asa ceva ... cablu fiind smuls doar o sa iti tina martorul aprins atata tot ..[parerea mea]
      http://www.loganclub.ro/forum/ct_03_fie-t42314.html ..My Ride

      Comment


      • #4
        Mai bine l-ai izola pana remediezi problema ca poate mai face un scurt si arzi ecu sau alte porcarii ! Stima !
        sigpic
        Nu există întrebări proaste, doar oameni proşti.

        Comment


        • #5
          Nush ce sa zic...cel putin trei fire erau pe cablul ala,smulse...acu' nu sunt nici lamurit daca aia e sonda lambda.Intrebarea e daca m-ar tine vreo 700 de km fara efecte negative accentuate asupra motorului si bineinteles sa mearga

          L.E. o idee buna pojejena,cu siguranta o sa fac asta daca temporar nu afecteaza cu nimic problema.Multumesc.

          L.E.E. resoftarea anuleaza functia sondei din zona respectiva?...ca sa stiu daca are rost sa ma mai strofoc?
          Last edited by viorelu; 5 August 2012, 21:28.

          Comment


          • #6
            Sonda lambda aval(cea care la tine nu mai lucreaza datorita faptului ca este rupt cablajul) are rol de control a emisiilor din catalizator.
            Avand in vedere ca ECU nu mai primeste informatii de la ea este posibil sa intre in regim de avarie(martor aprins). Asta inseamna ca nu vei mai putea folosi 100% din puterea motorului, iar pe termen lung s-ar putea sa dauneze catalizatorului pentru ca ECU nu mai stie sa regleze amestecul corect, data fiind lipsa informatiilor pe evacuare si sa comande benzina sau in exces sau mai putin decat este necesar. De aici pot rezulta arderi incomplete(benzina nearsa in catalizator) sau detonatii necontrolate(supraincalzirea catalizatorului).

            Comment


            • #7
              Multumesc.Deci nu e mare problema.Probabil dupa vreo 2 sapatamani voi rezolva problema,ca tot e si vremea schimbului de ulei si am si timp dupa drumul la mare.

              Maine fac schimbul de ulei+filtre la un asa zis service si probabil rezolv si problema cu sonda.O sa revin cu detalii pentru eventualii useri care dau de aceasta problema.
              Last edited by viorelu; 6 August 2012, 18:28. Reason: Automerged Doublepost

              Comment


              • #8
                Innadit cabluri-nu lipit(mai era rupt si mai sus cel spre motor)izolat cu banda pus pe tester,stins martor,rezolvat.La intrebarea daca cumpar sonda(aval) sa o schimb mi s-a spus ca e ceva mai complicat,tre schimbate mai multe cabluri care au legatura bla bla...pe viitor sper sa elimin innaditurile dar tre sa ma mai informez la costuri si specialisti
                Last edited by viorelu; 7 August 2012, 18:09.

                Comment

                Working...
                X
                Anulare DPF
                Politica de Securitate Google