If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Defectiuni ciudate (Injectie, Aer C., Motor etc.); R = ECU defect/contacte imperfecte
daca nu ai umblat la partea electrica a inj atunci nu ai probleme cu ea. daca ti se ardea pur si simplu, atunci aveai probleme cu calculatorul, dar tu vorbesti doar de electrica injectorului, asa ca lasa-l acolo.
doar curata-i lamelele si verifica mufa de plastic, eventual si continuitatea de la injector la calculator. parca era mufa maro.
Am si eu un logan 1.4 din 2006. Am si gpl. A mai aparut problema pe benzina nu sta la relanti. Tremura, da rateuri. Am schimbat=fise,bobina, buji, ansamblu pompa benzina, curatat rezervor, alta benzina buna, reglat tacheti, verificat injectoare, am pus tester, corectia era de la 128 la 70. Am curatat senzorul de turatie, iar cand am pus un alt calculator de la alt logan a mers perfect. Dupa o luna de zile, a reaparut aceasi problema. Cand am pus un alt calculator de la alta masina iar merge bine. Pe gaz merge bine. Ce ar putea avea? Am vb si cu mecanici de la reprezentanta DACIA LOGAN din ARAD, care este cea mai mare firma de taxi din ARAD. Nici mecanicii nu stiu ce ar putea avea. Abia astept un raspuns bun de la cineva care ar fi avut aceasi problema identica cu a mea.
O zi buna va doresc!
Incearca, te rugam sa scrii corect! E foarte obositor felul tau de a redacta un text:
1) Dupa punct se lasa spatiu.
2) Cuvantul de inceput al unei propozitii, cu litera Maaare!
Last edited by 77sky; 16 May 2014, 19:32.
Reason: Editare text
Salut! Am un Logan din 2006 , 1.5 euro 3 , 150mii km. Am avut cam aceeasi problema: mergeam cativa km si se oprea sau i se taia alimentarea stand cu piciorul pe acceleratie si trebuia sa-i opresc eu motorul si sa-i dau cheie.Am dus-0 pe ladiverse service-uri care ma puneau sa schimb injectoare,filtre,pompa etc insa in Bucuresti la Dacia mi-a zis ca e calculatorul de injectie si era adevarat. L-am schimbat si dupa 3 zile nu a mai vrut sa porneasca deloc. Am rezolvat o problema si am dat peste alta. Mentionez ca de pornit acum porneste dar doar cu spray, are niste zgomote groaznice când e turata, para de amorsare se dezamorseaza imediat si când e motorul pornit se umfla foarte mult.
Un sfat ar fi de ajutor ca deja m-am saturat de ea..! Multumesc! Seara faina!
Detonatiile pe care le auzi pot fi de la ecu, dar pot fi foarte bine si de la injectoare, regulator de presiune, etc...
Eu banuiesc o instalare defectuoasa a ecu nou. Asigura-te ca ecu nou se potriveste cu tipul motorului, ca dupa schimbarea ecu, acesta a fost instalat corect, i-au fost facute setarile in clip si ca functioneaza corect.
Daca nu ai pilitura de la pompa, nu prea ai de ce sa ai probleme cu injectoarele sau cu regularorul de presiune, insa as verifica si asta (sunt putine cazurile in care pilitura nu a aparut).
Probleme de pornire pot aparea de la o para de amorsare defecta, dar nu si detonatii... din care stiu eu...
Succes!
Sunt posesor de logan 1.5 din 2006 varianta ambition, masina se opreste in mers si la relanti. Rezultatul ecu defect.
Daca iau un ecu de la dezmembrari trebuie luat si uch + chip cheie?
Ma poate ajuta cineva cu sfaturi, sunt din constanta.
imi pare rau dar nu stiu daca iti trebuie si uch si chip cheie. Mie un baiat "destept" mi-a facut ecu (deci nu am schimbat calculatorul). Ce anume a facut la el nu ma pricep, dar este cert faptul ca pana in ziua de azi nu a mai facut nicio problema.
Dupa ce m-a consumat fenomenul intalnit-cateva luni de zile bune, neavand logica in simptome (functionare aleatorie si haotica a GMV, cu predilectie in tr II, neautorizarea functionarii AC), descris in detaliu prin postul 94 (cu dedicatie pentru cei care patesc asa ceva) si apare distinct problema contactelor imperfecte (cand se comporta aberant, isi revine daca ciocan usor, cu mana, in carcasa metalica de protectie a ECU), ma aflu in dilema pentru care am apelat si la unele cunostinte.
Am asadar persoana foarte potrivita cu care am discutat si poate reconditiona corect toate lipiturile pinilor din apropierea mufelor din ECU.
DAR, am intrebarea: cum pot dezlipi (Safe!) acel capac-radiator, din ce observ in fotografii are o pasta termoconductoare intre el si placa pe care sunt circuitele (logic...), tinand cont si de maclavaizul cu rol de etansare-rigid.
Am mai observat si un post in care a fost debitat acest capac din Al, strict in zona acelor pini, aplicand ulterior o bucata metalica, prinsa in suruburi si cu pasta de rigoare.
Am mutat acest topic in aria generala a Problemelor Tehnice (era localizat in sectiunea motoarelor diesel), l-am redenumit astfel incat sa poata fi identificat usor la cautari.
Astept sfaturi de la cei care "s-au jucat" cu asa ceva
Salut! Am o Dacia SuperNova, și nu pornește pompa de Benzină nu primește curent și nici Bujiile. Am verificat cablajul în proporție de 90% e în stare perfectă, Relee, Siguranțe, Mase sunt ok.
Azi am desfăcut ECU si are o mică problemă bănuiec că asta e problema, cred..
Dupa ce m-a consumat fenomenul intalnit.....si apare distinct problema contactelor imperfecte (cand se comporta aberant, isi revine daca ciocan usor, cu mana, in carcasa metalica de protectie a ECU),
Am asadar persoana foarte potrivita cu care am discutat si poate reconditiona corect toate lipiturile pinilor din apropierea mufelor din ECU.
DAR, am intrebarea: cum pot dezlipi (Safe!) acel capac-radiator, din ce observ in fotografii are o pasta termoconductoare intre el si placa pe care sunt circuitele (logic...), tinand cont si de maclavaizul cu rol de etansare-rigid.
A venit si momentul in care s-a realizat operatia. Mi-am dorit zile calduroase (sa fie incalzita bine piesa), dar si zile viitoare calde, pentru a testa comportamentul dupa interventie.
Am demontat ECU destul de repede din locasul sau si in cca 45-55 de minute era desfacut.
Primul pas a fost retezarea niturilor de plastic (4, nu are suruburi precum alte ECU)
Am incalzit cu o suflanta de aer cald marginea de contact (nu excesiv). Gradual am infipt surubelnita lata, putin cate putin, cu rabdare, a cedat (ajutat si de un cutter)
INSA, a nu puteam desface capacul (din aliaj), pozele gasite anterior pe net m-au convins ca acea pasta nu este termo' ci una pentru a elimina vibratiile placii suport pentru circuite. Nici rigida, nici flexibila.
Asta e cea mai mare dificultate, ca acea placa sa ramana in cutia de plastic si piesa metalica, capacul din Al sa fie indepartat.
Colegul si-a executat foarte bine job-ul, pasta veche indepartata, toti conectorii au fost resudati.
Canalul unde este pasta de etansare am curatat-o foarte bine de resturi, degresata cu acetona si alcool izopropilic. Acelasi tratament cu alcool I l-a avut si placa verde. Am folosit mastic rosu, rezistent la 300 de grade (uzitat la etansarea pompelor de apa), suruburi cu piulita.
Sper ca din poze sa se vada esenta, microfisuri in lipituri (eram in contratimp, pozele nu sunt stralucite). Microfisuri aparute in aliajul cu un continut redus de Pb, care sa-i confere o anumita elasticitate in timp.
Fenomenele se petrec cu predilectie vara, din motive lesne de inteles.
Foarte posibil ca deficientele sa dureze de ceva timp, cel putin de anul trecut, dar anul acesta au fost prea evidente (uzura pronuntata a GMV, zgomotul, precum si neinregistrarea consumului corect de motorina)
Pana acum, mecanismele raspund corect.
Au trecut cateva zile, am prins calduri buuuune, peste 50 de grade in interior.
Functionarea sistemelor este corespunzatoare.
Litrajul indicat este corect (NB la un traseu de sute de km imi rezultase un consum mediu de 3.7 L/100km, semn ca nu erau constante transmisiile de date)
Ma intalnesc cu colegul meu, aproape zilnic si el rade de mine..."merge calculatorul"? Sincer, de atat vreme de cand ma sacaie problema asta, au aparut piticii, care danseaza
Daaar, eu am fost un caz fericit, pe langa altii care schimba piese bune, de mii de lei
Logan Ambition-dCi, 70 CP (+25); C.V.-JR5, A.H.; barza sosita in 2007, iulie
77sky Cum se mai comporta masina dupa mai bine de 1 an?? Am acceasi problema cu ventilatorul care porneste haotic, cate o data la rece chiar la pornirea motorului, direct pe treapta II, timp in care AC nu cupleaza, plus computerul de bord care face figuri, ba indinca consumul, ba nu... Sa inteleg din pozele de mai sus cu ECU desfacut, ca trebuie sa refac toate lipiturile care se vad?? Multumesc mult!
Dupa mai mult de 1 an, masina functioneaza foarte ok. Din momentul in care am pus lupa deasupra acelor lipituri am fost convins de cauza acelor fenomene neobisnuite.
In unele fotografii, marite, se observa microfisurile (da, intr-adevar, nu sunt de o calitate prea buna)
Ma repet: MAAARE grija la demontarea carcaselor, este extrem de dificil, risti sa rupi placa circuitelor.
Si al doilea sfat: un "meserias" cu mana buna, care se curete, aspire vechiul aliaj si sa il foloseasca pe cel corect
Din ce descrii tu, foarte posibil sa fie aceeasi cauza. Pe mine m-a scos din sarite, daca ai citit mai sus, verificasem cam tot ce era de verificat si nu exista conexiunea intre acele simptome diverse. Mai mult, nu gaseai detalii pe internet despre ele, doar cateva posturi, in unele forumuri, care doar descriau fenomenul, fara sa revina si sa scrie si cauza, modul de reparare
Logan Ambition-dCi, 70 CP (+25); C.V.-JR5, A.H.; barza sosita in 2007, iulie
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment