Martor Baterie Aprins Fara Rost

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Multumesc frumos pentru idei. Pe toate le-am aplicat in timp pana acum. Azi a palpait nitel si s-a stins dar doar pana la prima curba mai stransa. Sunt aproape sigur ca este un contact aiurea in bord si tare nu as da bordul jos pentru asta. Daca statea stins si doar se aprindea balbait era sigur contact prost la bec dar asa...Poate este legat de momentul in care am activat computerul de bord, cu toate ca necazul a aparut mult dupa. Stie cineva concret de unde isi ia becul tensiunea si in ce fel?

    Comment


    • #17
      Pe alternator e o mufa cu un fir subtire, aia e comanda martorului de incarcare.
      INTALNIRE LOGAN CLUB CALARASI DUMINICA ORA 15

      Comment


      • #18
        Becul (care de fapt este un led) isi ia plusul din panoul de bord printr-o rezistenta smd. Ai un traseu in panoul de bord pana la mufa neagra, pinul 13. De aici pleca un fir portocaliu pana la mufa din cutia cu relee din compartimentul motor si mai departe la alternator. Din alternator isi ia minusul si se aprinde.

        Daca ai activat cb, semnalul pentru debit carburant este pe mufa cealalta, aia bej cu mai putine fire. Sa nu fi ramas ceva cositor pe acolo.
        Last edited by vi_escu; 5 October 2012, 23:34.
        [Decât mult şi fără rost mai bine puţin şi prost!

        Comment


        • #19
          Originally posted by IancuMIC View Post
          Cert este faptul ca acel martor este un rezistor defapt, montat in serie cu circuitul de excitatie, are are rolul de a evidentia circulatia curentulul de la baterie spre alternator; in momentul in care alternatorul genereaza tensiune, prin circuitul acelui martor nu mai circula curent, deci nu va indica "lipsa incarcare"; asdar nu se aprinde fara rost, in nici intr-un caz.
          Fac si eu aceiasi recomandare; proba cu alt regulator.
          Cand am postat, incercand sa ajut colegul @albinoium am avut in vedere o schema a instalatiei de incarcare; la punerea contactului becul se va aprinde-lipsa incarcare, luand + din clema 30 iar - din punctul 31, excitand rotorul alternatorului. Odata cu primele turatii, becul de va stinge-deci incarcare, pentru ca punctul D va avea potential de +, alternatorul generand tensiune.
          Deci chiar nu inteleg cum se poate explica p, faptul ca alternatorul incarca, iar becul sta aprins.
          Originally posted by Fane View Post
          Singrul lucru adevarat din postul de mai sus e ca martorul nu se aprinde degeaba...
          Originally posted by big_electro61 View Post
          Informatia nu este reala.Intr-un circuit serie martorul din bord s-ar comporta ca un limitator de curent,curent limitat la curentul solicitat de bec,de ordinul miliamperilor(100mA),iar circuitul de excitatie solicita curent de 3-5A.Teoretic asa-zisul circuit serie este nefunctional,practic la fel...
          Sa urmarim pozitia becului in circuit; si da, avem prin bec cca 2.75 volti pentru magnetizarea rotorului.
          Attached Files
          Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

          Comment


          • #20
            Ce alternator e in schema? Ce alternator are Loganul? De autoexcitatie ai auzit? Daca ar fi cum ti-a zis dumitale prietenul cel mai bun, GOOGLE, daca dai bordul jos sau intrerupi cumva firul care merge la martor alternatorul nu ar mai incarca. Scoate mufa mica, cea cu firul care merge la bord si vezi, incarca? Eu zic DA.
            INTALNIRE LOGAN CLUB CALARASI DUMINICA ORA 15

            Comment


            • #21
              Poate n-ai observat; acea schema e a unui generator cu autoexcitatie.; tensiunea de excitatie este autogenerata de stator, si livrata prin cele 3 diode de 1 A. Prin bec se da doar un impuls pentru magnetizare; daca pornirile sunt dese si nu se demagnetizeaza rotorul, cred ca se poate si fara acel "sfichi"
              Pana la urma nu mi-ai argumentat care sunt neadevarurile de care m-ai acuzat ca le-am spus.
              Last edited by IancuMIC; 8 October 2012, 13:12.
              Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

              Comment


              • #22
                Ce bec, ce impuls de demagnetizare? De logan vorbiti? Unde are loganul becuri in bord?
                [Decât mult şi fără rost mai bine puţin şi prost!

                Comment


                • #23
                  Martor luminos, poftim; ideea de bec, generic vorbind e folosita si de altii mai priceputi, poate ca mine.
                  Originally posted by big_electro61 View Post
                  ci doar de stingerea becului(asta insemnind ca incarca,in conditii normale) .
                  Originally posted by zlate58 View Post
                  altenatorul va continua sa incarce la valorile normale.la pompa de servo va ajunge un plus prin becul de la bord
                  Eu am prezentat o schema generala privind incarcarea bateriei de catre un generator cu autoexcitatie, cum e si cel de pe Logan, (principiul e acelasi) in speranta ca ne va ajuta sa gasim rezolvarea colegului, nicidecum pentru a polemiza; haideti sa-l ajutam daca se poate.
                  Eu raman la parerea expusa mai sus; regulatorul.
                  Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                  Comment


                  • #24
                    Tarasenia cu pricina arata mai degraba asa. Semnalul din bord nu face decat sa aclanseze regulatorul (cu firul scos la pornire alternatorul nu incarca). Odata pornit motorul ledul din bord are + pe ambele terminale si nu mai lumineaza.
                    Attached Files
                    [Decât mult şi fără rost mai bine puţin şi prost!

                    Comment


                    • #25
                      Originally posted by IancuMIC View Post




                      Eu am prezentat o schema generala privind incarcarea bateriei de catre un generator cu autoexcitatie, cum e si cel de pe Logan, (principiul e acelasi)
                      Daca se vor observa atent cele doua documentatii prezentate,va iesi in evidenta diferenta care schimba datele problemei si suprima o serie de neintelegeri.In prima documentatie,reglajul releului este pe -(minus),iar in a doua documentatie(logan),reglajul este pe +(plus),nemaifiind posibil a se discuta de "inserieri"...si altele.De multe ori putem merge pe acelasi drum...,dar in directii diferite

                      Comment


                      • #26
                        Nu e nici un reglaj pe minus; ce vezi tu potentialul 31 la regulator e pentru perii, care sunt incluse in regulator, care potential e si in desenul colegului @vi_escu; inainte de pornire martorul baterie care primeste (+) prin contact, ia (-) prin intremediul periei de (-);despre inserierea asta vorbeam; schemele nu contin diferente notabile; interpretarea difera de la user la user. In punctul D avem in functie de starea incarcarii, pe rand (+) cand incarca alternatioul si (-) cand nu incarca.
                        Dupa parerea mea una din perii sau ambele nu inchid la un momentdat circuitul, martorul se aprinde cu potential de (-) din baterie, punctul 31- prin diode in sensul conductiei.
                        Poate colegul @albinoium se hotaraste sa ne dea un semn cum sau daca a rezolvat sa punem capat acestei spete, destul de interesante.
                        Attached Files
                        Last edited by IancuMIC; 9 October 2012, 12:31.
                        Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                        Comment


                        • #27
                          Rotorul este alimentat in cc, doua perii calca pe doua inele paralele (v. pozele). La mufa firului cu senzorul din bord sunt doi pini; cu unul nu m-am lamurit cum sta treaba si nu este conectat la logan. Intre celalat si masa sunt aprox. 5 kohm cu motorul oprit respectiv tensiunea de la bornele bateriei in sarcina.
                          Regulatorul electronic este diferential cu referinta interna.
                          Rezolvare? Posibil firul sa dea pe undeva la masa (putin probabil), ceva fludor vagabond prin bord de la interventia cu cb-ul (posibil avand in vedere pozitia/traseul martorului in panoul de bord dar nu cred). Cel mai probabil, regulatorul busit. Se gaseste ca piesa separata la reprezentantele bosch, cod reper: F 00M 145 388 compatibil cu F 00M 145 319.
                          Attached Files
                          [Decât mult şi fără rost mai bine puţin şi prost!

                          Comment


                          • #28
                            Al doilea pin din mufa comanda pornirea pompei de servo la cele cu directie electrohidraulica.
                            INTALNIRE LOGAN CLUB CALARASI DUMINICA ORA 15

                            Comment


                            • #29
                              Originally posted by IancuMIC View Post
                              Nu e nici un reglaj pe minus;
                              Daca nu vrei sa intelegi e una,daca nu poti e mai trist. In schema ta initiala punctul D si peria de plus au acelasi potential(exista si un punct pe schema care inseamna conexiune,legatura).Acceptind ideea ca o perie(in timpul incarcarii) are in permanenta plus,cum se face reglajul incarcarii? In schema colegului "vi_escu",o sa vezi ca o perie este in permanenta conectata la masa,in aceste conditii,reglajul se face obligatoriu pe +(plus).Schemele contin diferente notabile,trebuie sa vrei si sa poti observa!

                              Comment


                              • #30
                                @ Fane
                                Merci.
                                Am vazut ca apare o tensiune pe el in functiune dar sa ma uit intr-o schema de dci nu mi-a dat prin cap. Acum vad un fir duce in ecu si celalalt in tabloul de bord.
                                [Decât mult şi fără rost mai bine puţin şi prost!

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google