Martor Baterie Aprins Fara Rost

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Cand am desfacut alternatorul nu m-am uitat dar mai de mult am avut deaface cu un alternator Bosch de pe un VW caravelle care avea regulator incorporat.
    La acel alternator pe langa grupul de diode redresoare mai era un grup de 3 diode fiecare dioda lagata pe care o faza.Ele redresau un plus pentru releul regulator incorporat.
    Presupun ca si la asta de pe logan este aceeasi schema.
    La alternatorul ala trebuie verificare acele 3 diode daca mai sunt bune.
    Attached Files
    Captain of the black pearl

    Comment


    • #32
      Originally posted by GFN View Post
      La alternatorul ala trebuie verificare acele 3 diode daca mai sunt bune.
      A schimbat puntea. In majoritatea cazurilor diodele pentru excitatie sunt integrate in aceasta; daca una din diode ajunge sa conduca in ambele sensuri, in majoritatea cazurilor se arde statorul alternatorului.
      Baiet destept fiind (cica) am schimbat puntea.
      Ce sa fie? O fi un scurtulet in baterie si simte releul?
      Din documentarile mele, e si asta o ipoteza, chiar daca la un moment dat am exclus asa ceva.
      Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

      Comment


      • #33
        Ipoteza scirtiie,dar nu-mi permit sa contrazic pina nu vad argumentatia.

        Comment


        • #34
          Desi postezi in acest topic, inca nu avem si punctul dumneata de vedere, vizavi de subiect; Martor baterie aprins fara rost.; daca ne limitam doar sa analizam posturile celor care incearca sa ajute un coleg, fara sa venim cu propria-i parere, solutie, atunci...chiar scartaie.
          Deci, baterie in scurt, curent mare cerut pe circuitul de excitatie, risc ardere diode, risc ardere stator; regulator in suprasarcina deconecteaza incarcarea; martor baterie aprins.
          Last edited by IancuMIC; 11 October 2012, 22:51.
          Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

          Comment


          • #35
            Referitor la punctul meu de vedere,precizez ca,daca un coleg da solutia corecta,eu nu intaresc sau aprob ce s-a spus(n-are rost).In schimb daca un coleg,lanseaza informatii inexacte,gresite,ma simt obligat moral fata de cei ce stapinesc mai putin domeniul sa intervin si sa corectez in limita posibilului si cit ma pricep(sunt destul de limitat). Referitor la bateria in scurtcircuit,ca posibilitate teoretica,ai dreptate,ca posibilitate practica las colegii sa spuna de cite baterii in scurt au auzit.Marea parte a celor de pe forum sunt ancorati in practica.Acesta-i motivul...scirtiielii...!

            Comment


            • #36
              Originally posted by IancuMIC View Post
              Deci, baterie in scurt, curent mare cerut pe circuitul de excitatie, risc ardere diode, risc ardere stator; regulator in suprasarcina deconecteaza incarcarea; martor baterie aprins.
              Prin prisma realitatii informatiilor,nu sunt deacord cu doua efecte enumerate la baterie in scurt.Efectele vizate sunt:curent mare cerut pe circuitul de excitatie si regulator in suprasarcina deconecteaza bateria.La primul efect,consider ca valoarea curentului este determinata de rezistenta rotorului si de valoarea tensiunii ce ajunge la periile colectoare.Acest curent de excitatie(valoarea) nu este conditionat de valoarea curentului generat de alternator. Referitor la al doilea efect,ca nu am auzit(posibil sa existe) de un asemenea model de regulator,cu aceasta functie de deconectare a incarcarii.Sunt curios cum ar fi determinat pragul la care se considera suprasarcina,deoarece regulatorul fece corectii numai in parametrul tensiune. Scuze,pentru lungimea post-ului,dar aceste probleme sunt greu de comprimat...!

              Comment


              • #37
                Originally posted by albinoium View Post
                In primul rand, bateria merge pe al optulea an. Primavara trecuta s-a aprins martorul bateriei de cateva ori apoi a ramas aprins. Baiet destept fiind (cica) am schimbat puntea. Perfect, s-a stins. Dupa inca vreo luna iar a inceput sa se aprinda/stinga aleator, apoi a ramas aprins. Abia atunci am masurat tensiunile pe baterie si erau absolut normale, respectiv 12,3 oprit si 14,3 relanti. Deci, nu destept, ca am dat 90 de lei aiurea.
                Ce sa fie? O fi un scurtulet in baterie si simte releul? Sa nu o bag in seama si sa ma rog de ea sa treaca si iarna asta, masurand din cand in cand tensiunea?
                Mi-ar fi de ajutor o parere a cuiva care a patit-o la fel sau cunoaste in amanunt problema, nu dezvoltari filozofice.
                @big electro
                Astept totusi sa-ti exprimi pana la urma si o parere despre subiect; daca poti. Adica cel citat mai sus. Eu am facut-o. Pana acum absolut toate posturile dumneata au fost analize asupra posturilor mele; nu ma deranjeaza absolut deloc, dar e bine sa stim si parerea unui specialist; numai asa forumul capata valoare.
                @albinoium.
                asteptam un post in care sa ne spui daca ai rezolvat sau daca s-a rezolvat de la sine, adica martor baterie stins, dupa pornire.
                Last edited by IancuMIC; 13 October 2012, 14:22.
                Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                Comment


                • #38
                  Originally posted by IancuMIC View Post
                  Fac si eu aceiasi recomandare; proba cu alt regulator.
                  Fiind deacord cu ideea de mai sus,nu am mai precizat suplimentar.Adevarat ca nu am fost deacord cu alte afirmatii,unde mi-am precizat punctul de vedere,citeodata insuficient argumentat(as deranja prin lungimea spatiului)

                  Comment


                  • #39
                    Scuze pentru intarziere dar am fost plecat departe. Aproape sigur asta e deoarece a aparut dupa activarea CB. Super sclipirea. Ramane sa gasesc rabdare pentru desfacerea bordului. Multumesc pentru idee.

                    precizez ca ma refeream la ideea lui vi_escu referitoare la un contact rebel in bord
                    Last edited by albinoium; 19 October 2012, 21:49. Reason: Automerged Doublepost

                    Comment


                    • #40
                      Poate nu uiti sa ne spui si noua rezolvarea (e in spiritul forumului, pana la urma); ca prea ne-am sucit mintile pacilea.Mersi
                      Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                      Comment


                      • #41
                        Originally posted by albinoium View Post
                        Cand scot firul subtirel de la punte se stinge becul cel urat
                        Demontarea bordului va fi inutila.Problema e in alternator(regulator).

                        Comment


                        • #42
                          Of. Rezolvat dar mi-e si rusine sa spun ce avea. Bateria "fara intretinere" avea electrolitul scazut cat sa stea 2-3 cm din placi afara (logic dupa 7 ierni nedesfacuta)! Am desfacut capacul care tine dopurile si am zis ca mor. Pus apa distilata cat trebuie, incarcat 10 ore cu 4 A si totul este la boloboc. Bine ca nu m-am apucat de desfacut bordul aiurea. Multumesc pentru preocuparea colegilor de suferinta.

                          Comment


                          • #43
                            Originally posted by IancuMIC View Post
                            Din documentarile mele, e si asta o ipoteza,(bateria) chiar daca la un moment dat am exclus asa ceva.
                            Originally posted by IancuMIC View Post
                            .
                            Deci, baterie in scurt,( cu probleme) curent mare cerut pe circuitul de excitatie, risc ardere diode, risc ardere stator; regulator in suprasarcina deconecteaza incarcarea; martor baterie aprins.
                            Curios este faptul ca bateria este inca buna, asa cum zici; e pentru prima data cred, cand aud ca releul opreste incarcarea datorita nivelului scazutdoar 2-3cm(se putea si mai rau). Temerile mele tineau de faptul ca bateria e compromisa. Ceva imi spune ca nu e inca rezolvata problema definitiv; atentie la baterie!
                            Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                            Comment


                            • #44
                              Dupa 35 de ani de chinuit cu covrigul asta a fost si motivul pentru care nu mi-a trecut prin cap asemenea chestie. Chiar pare nitel aberant tehnic. Fiind pozitiv si optimist prin definitie ma gandesc cu drag ca am salvat 160 de lei pentru o baterie noua si o sa iau huse antiderapante. Hihi. Oricum, multumesc pentru parerile postate care m-au ajutat sa baleiez toate posibilitatile.

                              Comment


                              • #45
                                Originally posted by albinoium View Post
                                Of. Rezolvat dar mi-e si rusine sa spun ce avea. Bateria "fara intretinere" avea electrolitul scazut
                                Prin "rezolvat",se intelege ca ai completat nivelul si ai incarcat bateria.Fondul problemei nu l-ai rezolvat.Inchipuieti ca in timpul incarcarii,bateria se comporta ca orice consumator de curent si nu pote influienta functionarea alternatorului decit prin valoarea curentului absorbit.Nu poate influienta regulatorul de tensiune sau martorul din bord,indiferent de starea de incarcare a bateriei.Un semn de intrebare este referitor la cauza scaderi nivelului atit de alarmant,doar e fara intretinere...!(discutabil).

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google