Martor Baterie Aprins Fara Rost

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Asta daca esti deja mai in varsta, ca treaba asta nu te tine prea mult. Esti singurul la care am auzit eu ca se aprinde becul ala degeaba, ceea ce ma face sa cred ca mai ne auzim pe aici cat de curand.

    Comment


    • #62
      Din punctul de vedere al rostului martorului se aprinde degeaba, odata ce are 14,7 volti pe baterie indiferent de cheful becului de a se aprinde sau nu. Celelalte fluturaturi de lumini pe bord sunt total de neinteles. Am ajuns sa ma gandesc si la rosaturi de sobolan printre cabluri. Ce nu inteleg este cum de nu se gaseste un electrician auto printre forumisti si nici altcineva care sa fi patit aiureala asta. Vorbe, de duh sau nu, am primit suficient si sunt bucuros pentru ele.

      Comment


      • #63
        Rezolvare: schimbat din nou releul si merge perfect. Istoric: am pus becuri de 90/100 W; un roman istet din fabrica a facut ca la flash-ul din faza scurta sa se aprinda ambele faze; bateria era in coma deja; la un supraconsum specific iernii si flash cu toate luminile s-a ars puntea prima data; schimbat releul regulator; lesina si moare bateria de batranete (7,5 ani), moment in care se arde iar o ramura (banuiesc) din releul regulator - am masurat pentru un moment 17,5-18 V deci supratensiune; chinuiala-forum-idei-unele faze de misto etc.; imprumutat de la un amic releul si se verifica; cumparat releul (100 lei made in France) si se rezolva incidentul. Epilog: trebuie sa schimb neaparat conexiunea la flash cat sa se stinga faza scurta la momentul flash-ului, ca la oamenii normali; alternatorul este de 70 A adica cere atentie si calcul inainte de orice consumator suplimentar. Multumesc foarte mult pentru ideile formulate care m-au condus prin incercare si eliminare la marea victorie impotriva hidrei regulatoare.

        Comment


        • #64
          Mda......un defect cauzat totusi de exploatare.
          Exista becuri de 55/60 W care lumineaza foarte bine (probabil la fel de bine sau poate mai bine decat cele de 90/100) si nici nu exista nici un risc pentru masina.
          Atentie mare, din cate stiu becurile de putere mai mare pot afecta si plexiglasul farului sau pot topi mufele de pe cablaj care alimenteaza becurile.

          Comment


          • #65
            Sigur ca este un defect datorat exploatarii dar din greseli invatam, nu? Credeam ca asta este si rostul forumului, nu analize gramaticale sau de topica.
            De la o varsta incepe sa functioneze prudenta asa ca prefer o lumina puternica si care sa nu deranjeze pe ceilalti. Normal ca am stat cu ochii pe geamurile farurilor si pe mufe ca pe butelie dar nu am constatat nimic ingrijorator. Deocamdata mi-am propus sa limitez consumul electric pana voi trece la un alternator de 100A. Iar dupa ce rezolv o vand si imi iau Sandero, normal.

            Comment


            • #66
              Eu as recomanda si atentie la cabluri (sunt dimensionate cam la limita) precum si la maneta, deoarece in maneta este contact prin care in cazul tau (cu becuri de 90/100) trebuie sa treaca 15A pt faza scurta. Presupun ca ai schimbat si sigurantele pentru ca in mod normal ar trebui sa fie de 10A (toate patru - faza lunga si scurta).
              Crede-ma ca am vazut si masini care mai aveau un pas pana la incendiu din cauza schimbarii unei sigurante de 10A cu una de 20A....
              GL-22-TOF

              Comment


              • #67
                Nici vorba sa schimb sigurantele. M-am bazat pe faptul ca nu sunt 90/100 W reali si oricum n-are decat sa se arda siguranta decat alte alea. La fel, m-as mira sa fie cate 15A pe fiecare siguranta, odata ce are fiecare siguranta lui. Oricum, atentionarea este bine venita.

                Comment


                • #68
                  Intotdeauna siguranta se calculeaza luand o marja. Nu trebuie inteles faptul ca daca siguranta e de 10A atunci e bine sa functioneze tot timpul cu acest curent - se poate incalzi si se topeste plasticul. Mai ales la sigurnatele de 3 lei duzina.
                  Prin siguranta originala de 10A trec doar 4 - 4,3A cu becurile de 55/60. La becurile de 90/100 curentul prin siguranta este de 7 - 7,5A. Deci siguranta nu se arde, dar este destul de solicitata. De-asta am gandit ca s-au schimbat si sigurantele....
                  GL-22-TOF

                  Comment


                  • #69
                    Originally posted by big_electro61 View Post
                    Demontarea bordului va fi inutila.Problema e in alternator(regulator).
                    Nu comentez...!

                    Comment


                    • #70
                      Am inteles perfect si sunt de acord ca, dupa directie si frana, cea mai mare atentie trebuie sa o dam evitarii incendiilor. Acum sper ca nu mai par atat de penibil cu grija fata de consumuri. Faptul ca nu este din fabrica un selector intre faze la flash nu inseamna ca nu pot sa intreb. Altfel nu invat.

                      Comment


                      • #71
                        Daca tot am deschis topicul, hai sa va spun cum s-a incheiat totul. Bateria emerita, care a tinut peste 7 ani, a decedat si a tras dupa ea doua punti redresoare a cate 100 lei bucata (deci, inca o baterie). Mi-am iesit din lene si am facut toate masuratorile in toate combinatiile de consum, constatand ca nu am nicio problema de supraconsum. Din spirit de prevedere si ca sa imi ramana un semn al necazului, am montat discret langa suportii de scrumiera de sub bord un voltmetru digital care a costat cativa lei si arata permanent, cat timp este contact, tensiunea din instalatie. Astfel pot constata imediat daca apare ceva in neregula pe plaja dintre 12 si 14,5 v.

                        Comment


                        • #72
                          am si eu o intrebare,cam ce consum/descarcare trebuie sa fie pe o baterie,cu motoru oprit,am pus ampermetru si indica 0,8Ma,indiferent daca scot mufa sau nu de la CD,si de la alarma,mi se pare mult,daca las masina mai mult de 1-2 saptamani bateria este consumata,am scos si firele de la alternator si electromotor si mai scade la 0,5-0,6,bateria are un an,Caranda,sa consume UCH si ECU asa mult???

                          Comment


                          • #73
                            Arata 0,8 miliamperi? Cred ca este o greseala undeva. Daca tinem cont de capacitatea bateriei, de cca. 50 Ah, ies cel putin 1000 de ore ca sa scada 1 Ah, ceea ce este ca si cum n-ar fi. Daca este vorba despre 0,8 A este alta treaba. Oricum, eu cand plec undeva mai mult de 7-10 zile scot borna de plus si gata. Gasesc bateria cum am lasat-o.

                            Comment


                            • #74
                              0,08 pe un aparat 0,8 pe alt tip de aparat deci ar fi in miliamperi,daca gresesc astept corectii

                              Comment


                              • #75
                                Un consum normal al UCH-ului este de 80 mA = 0,08A.
                                Cu alarma montata poate urca la 110mA = 0,11A.
                                Ce e in plus nu e normal.
                                Recomand ca masuratorile sa se faca dupa ce se scot mufele de la plafoniera si lampa portbagaj...
                                GL-22-TOF

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google