Martor Baterie Aprins Fara Rost

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Martor Baterie Aprins Fara Rost

    In primul rand, bateria merge pe al optulea an. Primavara trecuta s-a aprins martorul bateriei de cateva ori apoi a ramas aprins. Baiet destept fiind (cica) am schimbat puntea. Perfect, s-a stins. Dupa inca vreo luna iar a inceput sa se aprinda/stinga aleator, apoi a ramas aprins. Abia atunci am masurat tensiunile pe baterie si erau absolut normale, respectiv 12,3 oprit si 14,3 relanti. Deci, nu destept, ca am dat 90 de lei aiurea.
    Ce sa fie? O fi un scurtulet in baterie si simte releul? Sa nu o bag in seama si sa ma rog de ea sa treaca si iarna asta, masurand din cand in cand tensiunea?
    Mi-ar fi de ajutor o parere a cuiva care a patit-o la fel sau cunoaste in amanunt problema, nu dezvoltari filozofice.

  • #2
    Pai tu ce crezi...? Cu bateria actuala sigur nu o sa mai treci si de aceasta iarna... Daca are opt ani... Din cate stiam durata de viata medie a unei baterii este de 5 ani...
    MY CLA

    Comment


    • #3
      Sa nu fie ceva probleme cu cureaua(poate e slab intinzatorul si "topaie" cureaua pe fulii), sau poate un alt defect al alternatorului, in afara de puntea de diode schimbata.
      Vechimea bateriei nu cred sa aiba treaba odata motorul pornit.
      Si a mea face 8 ani pe 24 octombrie si nu am avut niciodata astfel de probleme.

      Comment


      • #4
        Daca scoti mufa care duce la martorul de baterie ce face becul? Daca este tot aprins cauti defectiunea pe retea pana la bord, daca se stinge...defectiunea este la alternator sau la mecanismul de antrenare al alternatorului. Poti cauta deasemenea si cablurile de masa de pe cutie si caroserie, sa nu fie slabe sau oxidate.

        Comment


        • #5
          Repet ca am masurat iar tensiunile sunt bune, cureaua este in regula. Cand scot firul subtirel de la punte se stinge becul cel urat dar se si "usureaza" discret mersul motorului ca si cum ar disparea un consumator. Dupa mine, ramane doar un scurtulet in baterie. Ma gandesc daca sa ii fac o spalatura usoara cu apa distilata si schimbat electrolitul.
          Oricum, multumesc pentru urarile de viata lunga a bateriei.
          Am postat doar pentru a cauta un loganist pozitiv care sa se fi ciocnit cu defectul acesta mai ciudat si care sa ii fi dat de capat.

          Comment


          • #6
            Exclud din start probleme legate de baterie.
            Last edited by IancuMIC; 3 October 2012, 19:24.
            Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

            Comment


            • #7
              daca ai posibilitate, probeaza cu un alt releu de incarcare! eventual masoara tensiunea si la iesire din alternator! poate sunt carbunii...

              Comment


              • #8
                Cert este faptul ca acel martor este un rezistor defapt, montat in serie cu circuitul de excitatie, are are rolul de a evidentia circulatia curentulul de la baterie spre alternator; in momentul in care alternatorul genereaza tensiune, prin circuitul acelui martor nu mai circula curent, deci nu va indica "lipsa incarcare"; asdar nu se aprinde fara rost, in nici intr-un caz.
                Fac si eu aceiasi recomandare; proba cu alt regulator.
                Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                Comment


                • #9
                  Singrul lucru adevarat din postul de mai sus e ca martorul nu se aprinde degeaba...
                  INTALNIRE LOGAN CLUB CALARASI DUMINICA ORA 15

                  Comment


                  • #10
                    Argumenteaza te rog, care sunt minciunile sau neadevarurile despre care faci referire.
                    Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                    Comment


                    • #11
                      Am verificat din nou tensiunea pe baterie si este 12,4 cu motorul oprit si 14,3 cu motorul pornit, fara diferente la conectarea unor consumatori normali. Nu vad cum sa masor daca sunt diodele in regula dat fiind ca este capsulata puntea. Partea neplacuta este ca urmeaza ITP-ul. O sa verific si masa intre caroserie, motor, alternator, ca prea sunt frumoase tensiunile.

                      Comment


                      • #12
                        Albinoium, sugerez sa schimbi bateria, cei mai multi dintre noi au schimbat-o dupa maxim 4-5 ani.

                        Comment


                        • #13
                          eu zic sa faci si-o proba cu o alta baterie, macar te convingi daca e din baterie sau nu.
                          bafta.

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by IancuMIC View Post
                            Cert este faptul ca acel martor este un rezistor defapt, montat in serie cu circuitul de excitatie
                            Informatia nu este reala.Intr-un circuit serie martorul din bord s-ar comporta ca un limitator de curent,curent limitat la curentul solicitat de bec,de ordinul miliamperilor(100mA),iar circuitul de excitatie solicita curent de 3-5A.Teoretic asa-zisul circuit serie este nefunctional,practic la fel...

                            Comment


                            • #15
                              albinoium, scoate firul martorului din alternator si pune contactul. Daca martorul din bord ramane aprins atunci iti face masa pe undeva. Altfel problema e in alternator.
                              [Decât mult şi fără rost mai bine puţin şi prost!

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google