Probleme Electrice: Indicatoare De Bord Si Turatie

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Probleme Electrice: Indicatoare De Bord Si Turatie

    M-am pomenit ca indicatorul de bord rosu cu baterie ramanea aprins, iar intr-o buna zi toate indicatoarele au luat-o razna, aprinzandu-se si stingandu-se dupa bunul plac, vitezometrul si turometrul variau ca in filme, radioul se oprea si pornea. Mergand in service, s-a constatat ca pompa de lichid servo curgea pe alternator. S-a schimbat pompa, s-a curatat alternatorul, insa mi s-a atras atentia ca bateria e pe duca (4 ani) si trebuie schimbata pana in iarna.
    Am continuat sa mai merg o perioada - acum led-ul de baterie mai ramanea aprins cateodata, insa a aparut un nou fenomen: uneori se aprindeau si alte indicatoare (abs, airbag, etc) iar motorul isi varia singur turatia intre limite mari (1000-5000). Dupa o rulare de cateva zeci de kilometri, totul revenea la normal. Am sesizat ca fenomenul se intampla mai cu seama dupa pornire urmata de rulare scurta si oprire. Asa ca am mers si am schimbat bateria cu o Varta noua.
    Abia ce am am sosit de cateva ore din service, si constat ca indicatorul cu baterie inca ramane aprins cateva minute uneori, desi masina porneste bine si dupa 10 reporniri consecutive. Cineva imi spune ca e normal la inceput pentru o baterie noua.
    E cazul sa ma intorc in service pentru investigatii mai amanuntite, ori sa mai astept?
    Last edited by tds; 11 October 2012, 15:22.

  • #2
    Nu e normal deloc sa stea aprins martorul, mergi la un electrician sa verifice alternatorul
    INTALNIRE LOGAN CLUB CALARASI DUMINICA ORA 15

    Comment


    • #3
      Adica Fane a vrut sa spuna " sa schimbe " alternatorul, gasesti alternatoare SH de Lgn cu zecile la dezmembrari, lichidul de servodirectie e coroziv si in contact cu izolatia electricii din alternator nu a dat ceva bun...

      Comment


      • #4
        si eu am vazut o masina la care curgea manocontactul ala de servo fix pe alternator , s-a schimbat sonda , iar dupa vre-o luna avea exact problema ta, alternatoru " incarca dar nu prea" adica fix 12 V in loc de 14 cum ar fii normal. probabil la spalarea lui s-a deteriorat ceva
        Pain brings out the truth in us all...
        ...how much truth can you stand?

        Comment


        • #5
          Da, pare extrem de logic ceea ce spuneti. Derutant a fost faptul ca fenomenul dispare complet dupa rulare de cateva minute in regim de autostrada si nu apare decat dupa multiple porniri/opriri. Voi merge sa se uite la alternator.
          Totusi, am o intrebare ce tine de o curiozitatea tehnica: ce anume determina acea supraturare in valuri a motorului, independenta de actionarea pedalei de acceleratie? Cine si cum ia decizia de a tura motorul si de ce? Deasemenea, de ce alimentarea insuficienta cu electricitate face ca indicatoarele de bord sa dea indicatii false?

          Va multumesc
          Last edited by tds; 11 October 2012, 18:00.

          Comment


          • #6
            Recomandarea mea ar fi sa mergi la un electrician, sa-ti verifice rezistenta de izolatie a alternatorului fata de masa si intre bobine)si puntea redresoare. In functie de rezultatul masuratoriilor el va decide urmatorul pas (spalarea si uscarea sau inlocuirea).
            In legatura cu ultima intrebare; aceste simptome au fost semnalate de multi useri in situatiile cand au "pierdut" bateria, masa sau contacte imperfecte.
            Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

            Comment


            • #7
              @tds :
              Ecu injectie monitorizeaza tensiunea in sistemul electric si cind o gaseste micsorata, se tureaza motorul in incercarea de a determina alternatorul ( care in cazul tau are o problema evidenta ) sa incarce mai repede bateria si sa ridice tensiunea la valori normale.

              Comment


              • #8
                Concluzie

                Ca sa concluzionez subiectul acesta pe care l-am deschis acum ceva timp - poate foloseste si altora - intr-adevar, dupa ce am mai mers ceva timp cu martorul aprins, intr-o buna zi masina a refuzat sa mai porneasca. Electricianul a constatat ca alternatorul era bushit zdravan (releu, rotor, colectoare) din cauza lichidului care ajunsese in interior. Partea spectaculoasa a fost demontarea - am crezut ca vor da jos jumatate din masina ca sa scoata paguba de alternator). Cum nu aveam timp de umblat pe la dezmembrari, am optat pentru un alternator nou Bosch, practic identic cu cel initial, care a venit in trei ore de la furnizor si a costat 800 de lei (cu piesa veche la schimb, insa).
                Atentie, deci, la sonda de servo, si nu umblati cu martorul aprins!

                Comment


                • #9
                  Originally posted by alfabit View Post
                  lichidul de servodirectie e coroziv si in contact cu izolatia electricii din alternator nu a dat ceva bun...
                  "lichidul de servodirectie" nu e coroziv,e un ulei special.Adevarat ca are efecte negative asupra bunei functionari a alternatorului,dar de alta natura...!

                  Comment

                  Working...
                  X
                  Anulare DPF
                  Politica de Securitate Google