La o franare mai violenta , pentru a evita ceva , se duce sanie cu blocare numai pe puntea fata !!! De obisnuit sa zic ca m-am cam obisnuit , am aproape 5000 km , problema apare cand trebuie sa franezi de urgenta .
Probleme Frana Logan
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Originally posted by BRUTUSANFasa se duce si a mea sanie eu am cauciucuri kormoran oricum mai bune decat montana
incearca sa pui si tu mai usor si mai din timp ca sa eviti frana brusca si va merge eu asa fac
Comment
-
givalii pt a evita o franare brusca de ''urgenta''cum ii zici u eu am parte de aceasta frana doar la trecerile de pietonii unde chiar nu am ce face in unele cazuri fa ce scrie la regulament in legislatie pastreaza distanta fata de masina din fata la peste 40 de km/h credema pastrand dinstanta te feresti de multe nu te mai lipii de masina din fata ...si dozeazatii cat mai bine pedala daca vezii ca incepii sa te ducii in fata cand franezii sa iasa fum de la rotii ia piciorul si calco iar fa un joc de pedala ca si cand ai avea abs asa eviti blocarea rotilor si efectiv al derapajului((:~NU FUGI MAI TARE DECAT INGERUL TAU PAZITOR POATE ZBURA ~))
Comment
-
Originally posted by crististreuleagivali, nu mai posta consecutiv! ai buton de edit si 5 minute la dispozitie
on topic. givali, pune alte cauciucuri si vei fi surprins. pune 195/60/15 sau 205/55/15. creste aderenta enorm si scade distanta la frinare
Scuze pt offtic, dar si eu as vrea sa pun 195/60/15, dar nu stiu daca trebuie schimbata si janta... si 205/55/15 si arata mult mai bine, dar problema e daca am nevoie si de alte jenti. MultumescDon't touch! Never ever steal
Unless you're in for the kill
Comment
-
corect golane, pentru 195/60/15 nu trebuie sa schimbi jantele.
pentru 205/55/15 ar cam trebui sa schimbi jantele altfe cauciucul se aseaza pe janta in forma de trapez.
daca sti ca pe viitor o sa iei si alte jante, e ok, poti lua de acuma si cauciucuri 205/55/15. poti sa le folosesti si acum pe jantele de tabla dar v-a aparea o uzura prematura dar nu exagerata si e perfect acceptabila acea uzura.
si ca sa fie ontopic: chiar si cu cauciucuri 205/55/15 pe jantele tabla/aluminiu stock aderenta si eficienta frinarii creste enorm.Daca indeplinesti o sarcina prea bine, vei ramane cu ea pe cap, cum ar fi Tutoriale pentru Dacia Logan
Comment
-
Mutumesc cristi, deja imi fac mici calcule . Cred ca mai bine astept sa pun 205 si jentile care trebuie decat sa ma grabesc.
Desigur ca aderenta creste si eficienta franarii la fel, creste coeficientul de frecare miu. ), si arata si mult mai bine.
Un link cu vreo firma care sa comercializeze jante stie cineva? Eventual ieftine si bune . MultumescDon't touch! Never ever steal
Unless you're in for the kill
Comment
-
Referitor la frinarea de urgenta sa stiti ca daca masina este goala nu va frina de cat cu rotile din fata puternic, iar cele din spate usor, fara sa se blocheze.
Daca ai cumva greutate in masina ai sa vezi ca se blocheaza toate cele 4 roti.
E vorba de un repartitor, care sesizeaza daca ai greutate in masina si actioneaza in consecinta.
Masina asa a fost conceputa si nu e nici prima si nici ultima din clasa ei.
Daca masina venea cu discuri pe spate din fabrica era alta discutie.
Tamburii de pe spate sint complementari si actioneaza doar cind repartitorul a deschis circuitul.
Eu schimb placutele fata din 30 in 30 mii km.
La 90 mii facuti inca nu e nevoie de schimbat ferodourile pe spate.
Are dreptate cand zice de cauciucuri.... dar eu recomand sa se pastreze standardele propuse de constructor.
Un cauciuc mai lat creste aderenta, dar si consumul.
Eu recomand cauciucuri de calitate dar la dimensiunile recomandate.
Salutare
sigpicAmbition 1,5 Dci 85CP stock
:I::N::S::A::N::E: :D::R::I::V::E::R: power by unEL :mafia2:
Comment
-
Originally posted by RocriVi s-a intamplat vre-o data sa nu functioneze servofrana? Mie da o data si nu prea sunt multumit pentru ca-i de ajuns o data.sigpicAmbition 1,5 Dci 85CP stock
:I::N::S::A::N::E: :D::R::I::V::E::R: power by unEL :mafia2:
Comment
-
Originally posted by unELUn cauciuc mai lat creste aderenta, dar si consumul.
Eu recomand cauciucuri de calitate dar la dimensiunile recomandate.
cu 205/55/16 roti de vara si 185/65/15 roti de iarna am acelasi consum in oras, 6%. in schimb cu rotile de vara sesizez enorm de mult aderenta in plusDaca indeplinesti o sarcina prea bine, vei ramane cu ea pe cap, cum ar fi Tutoriale pentru Dacia Logan
Comment
-
Consumul nu are de ce sa se modifice sesizabil cu un cauciuc mai lat, poate cu o roata (anvelopa+janta) cu diametru mai mare, cand masina nu mai are acelasi demaraj si implicit va fi nevoie o apasare mai serioasa a pedalei, deci si un consum mai mare, pentru a fi la nivelul performantelor cu stock (R15 pt janta si talonul de 65 pt anvelopa ( parca asa se numea, talon, nu? ).
cam asa vad eu lucrurile, daca gresec, astept pedeapsaDon't touch! Never ever steal
Unless you're in for the kill
Comment
-
Eu nu cred ca gresiti cu nimic )
Altfel nu postati aici.
Asta este experienta mea , derulata timp de 6 saptamani cu un Opel Vectra B 2.0 TDi ecotech ~3500 km rulati.
Cum e posibil ca pe o alta masina pe care aveam in mod normal 195/65/15 am pus alte cauciucuri 225/55/16 si am observat urmatoarele:
- Demaraj mai greoi.
- Viteza maxima era doar de 180 fata de 195 la dus ... chiar daca erau cu 15 l combustibil mai putin si singura diferenta, erau cauciucurile.
- La combustibil parca(sigur) au scazut mai repede liniutele la revenire.
- Aderenta sporita
- Stabilitate sporita.
Iar consumul in oras a crescut cam cu 0,5-0,8L/100km in oras in aceleasi conditii de drum, acelasi oras, aceleasi trasee.
Cauciucurile printr-o intamplare erau aceeasi marca, acelasi model, si cam la fel ca uzura(ochiometric masurand).
Consumul are de ce sa se maresca, pt, ca suprafata de contact e marita, acea suprafata de contact fiind si singura forta de frecare directa, in afara de aerodinamica.
Asa ca ... eu vb din experienta mea ... PAREREA MEA
Last edited by unEL; 24 November 2007, 05:41.sigpicAmbition 1,5 Dci 85CP stock
:I::N::S::A::N::E: :D::R::I::V::E::R: power by unEL :mafia2:
Comment
Comment