Deci pot lasa maneta mai jos din iteriorul masinii?.....si nu o sa afecteze deloc...adica sa nu mearga infranata putin?
Probleme Frana Logan
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Nu o sa mearga masina infranata.
Tu doar o sa reglezi sa prinda mai jos, ca sa zic asa. Deci nu mai e nevoie sa tragi pana la capat ca sa tina bine.
Comment
-
pai lasi maneta jos reglezi din "reglaj" si verifici tragand maneta in sus sii numeri clicurile care se aud - sa nu fie mai multe de 7 - repeti aceeasi operatie pina ajungi la 7(ca sa fii sigur ca nu merge infranat ,pe un loc drept o lasi pe liber ...dupa ce ai terminat de reglat...si o impingi cu umarul trebuie sa mearga usor)
Comment
-
Reusesti ca e simplu.
Comment
-
Originally posted by unEL View PostReferitor la frinarea de urgenta sa stiti ca daca masina este goala nu va frina de cat cu rotile din fata puternic, iar cele din spate usor, fara sa se blocheze.
Daca ai cumva greutate in masina ai sa vezi ca se blocheaza toate cele 4 roti.
E vorba de un repartitor, care sesizeaza daca ai greutate in masina si actioneaza in consecinta.
Masina asa a fost conceputa si nu e nici prima si nici ultima din clasa ei.
Daca masina venea cu discuri pe spate din fabrica era alta discutie.
Tamburii de pe spate sint complementari si actioneaza doar cind repartitorul a deschis circuitul.
Eu schimb placutele fata din 30 in 30 mii km.
La 90 mii facuti inca nu e nevoie de schimbat ferodourile pe spate.
La mine ferodourile cred k la 60 000 ar trebui schimbate, cateodata opresc doar din frana de mana.
Frana de pe logan ti se pare asa sensibila din cauza servo-ului frana, poate pe dacia veche naveai deloc servo,eu am avut tot o dacie dar avea servo, dar nu era la fel de eficient ca la logan.
forta de frecare nu depinde de suprafata de contact ci doar de greutate mai precis de normala cu care reactioneaza, deci nu ar conta marimea cauciucurilor, ci doar greutatea masinii si forta ei de apasare in sol. Mie mi se pare logic sa depinda si de suprafata...dar asa am inv la fizica sau profa mea era pe dinafara?
Sunt curios a spus cineva ca multe logane la itp sau dovedit ca nu aveau frana de mana suficient de stransa... Dar oare nu cumva era si din cauza ferodourilor nefol?
Eu am strans frana de mana dupa care sa lasat, so fi asezat cablu, sor fi uzat un pic ferodourile...da de 3 ori la rand? La maneta de viteze este tubulara de 10 nu 13 aia era cheia de la vechile dacii. Maneta are cablul de frana pe lateral daca o fortezi sta si stramba atinge si de ceva metalic si merge mult mai greu sau tre so tii spre mijloc...dar isi revine ea...turbo makes torque and torque makes fun
LowGun-ul meu:http://www.loganclub.ro/forum/lowgun...?t=2081&page=5
Comment
-
Originally posted by Rocri View PostVi s-a intamplat vre-o data sa nu functioneze servofrana? Mie da o data si nu prea sunt multumit pentru ca-i de ajuns o data.turbo makes torque and torque makes fun
LowGun-ul meu:http://www.loganclub.ro/forum/lowgun...?t=2081&page=5
Comment
-
@noyz: Vezi sa nu ai repartitorul de frana dereglat sau blocat, de s-au tocit asa repede ferodourile.
@Rocri: Sigur nu ai apasat pe frana inainte de a porni motorul si s-a intarit pedala?
Ca dupa ce faci asa cum am zis eu, primele 2-3 franari, pedeala e tare.
Comment
-
N-are nici-o treaba repartitorul de frana cu uzura prematura a ferodourilor. Repartitorul nu face altceva decat sa distribuie uniform presiunea lichidului de frana pe ambele roti. Uzura prematura poate apare numai de la frana de mana, uitata ridicata dar nu suficient incat sa nu plece masina de pe loc.
Comment
-
Originally posted by andreiLa deceleratii puternice, puntea fata se incarca, iar cea spate se descarca (adica masina isi modifica repartitia greutatii pe punti), si puntea spate are tendinta de a se bloca. Aici intervine repartitorul care limiteaza presiunea trimisa in cilindri de frana, respectiv ABS-ul daca este cazul.
Daca repartitorul ramane blocat, poate frana mai mult sau chiar numai pe spate, deci sa se toceasca ferodourile.
Comment
-
@Sp!ke, repartitorul de frana este practic un regulator de presiune care face diferenta intre circuitul fata si circuitul spate,adica in functie de sarcina care este prezenta pe axa spate limiteaza presiunea de frinare(la ambele roti in acelasi timp) Ex: sarcina spate aprox 50 /100 -circuit frana fata 80bar-circuit frana spate40bar. Sarcina spate 100/100 circ fata 80 bar-circ spate80 bar.acesta e un exemplu,Loganul la 80bar te scoate prin parbriz,daca nu stai bine in scaun! de regula presiunile sunt mai mici,in functie de cum apesi pedala.
La sistemele de franare cu ABS nu avem repartitor de frina mecanic,ar fi total inutil fiindca calculatorul citeste viteza de rotatie a fiecarei roti ,si nu permite o diferenta de rotatie mai mare de20/100 intre roti(toate 4),sigur e greu de inteles asta, dar sistemul ABS asta face. E mult mai rau atunci cind ai defect la ABS, martor aprins, si rulezi pe mizga,polei,etc,fiindca sistemul cind este defect nu face reglare de presiune pentru axa spate si oricind poti derapa fiindca presiunea din circuitul de frinare fata este aceeasi cu cea din circuitul frina spate!
Diferenta de uzura intre placute frina fata si placute (saboti)frina spate este diferentiata in primul rind de sarcina care e prezenta pe spate fiinca circuitele sunt separate,lucra la diferite presiuni(intodeauna presiunea circuit frana fata este mai mare) si nu in ultimul rind faptul ca ele sunt dimensionate din constructie.Traiesc in ROMANIA SI ASTA IMI OCUPA TOT TIMPUL !
Comment
Comment