Probleme Frana Logan

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Culisele alea se greseaza la fiecare schimb de placute de frana si se inspecteaza vizual la fiecare revizie, n-avea voie sa se intample asta.
    Pe standul de franare nu a existat aceeasi forta de care ai avut tu nevoie pe autostrada si impactul a fost mai mic, nu a apucat sa ramana blocat.
    Daca prostii ar zbura, ar fi intuneric.

    Comment


    • Am si eu o problema, in sensul ca la viteza de peste 80 km/h cand franez am o vibratie in volan (se simte ca si cand as avea rotile neechilibrate), la viteza mai mica de 80 nu se simte mai deloc... discurile si placutele sunt ferodo premier si au in jur de 3000 km...problema a aparut de vreo 500-1000 de km... sa fie lichidul de vina sau ce ar putea fi?
      Inteleptul nu spune ce stie, iar prostul nu stie ce spune.

      Comment


      • Cel mai probabil, discurile ovalizate
        In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

        Comment


        • Nu cumva se-aude cand franezi si un zgomot ca si cand ar frana un troleibuz/camion, ceva?

          Fara sa glumesc.

          Iar zgomotul asta puternic il auzi dupa ce se "incing" placutele (dupa cateva franari)?
          9! 9! 9!
          sigpic

          Comment


          • Originally posted by popavlm View Post
            Am si eu o problema, in sensul ca la viteza de peste 80 km/h cand franez am o vibratie in volan (se simte ca si cand as avea rotile neechilibrate), la viteza mai mica de 80 nu se simte mai deloc... discurile si placutele sunt ferodo premier si au in jur de 3000 km...problema a aparut de vreo 500-1000 de km... sa fie lichidul de vina sau ce ar putea fi?
            ai discurile ovalizate, daca ai cumparat de la daciashop discuri ferodo pline si placute fdb845 "welcome to the club", schimba-le ca s-au ovalizat
            Daca prostii ar zbura, ar fi intuneric.

            Comment


            • e suficient sa franezi in gropi sau sa incingi bine discurile si o pui de altele noi. se pot rectifica pe strung daca gasesti un meserias cu adevarat bun, mai ales ca ai discurile noi.

              Comment


              • discurile sunt ventilate si placutele sunt fdb845, si intr-adevar de la daciashop le-am luat... nu inteleg de ce s-au dus asa repede, ca nu au vazut franari bruste sau alte minuni...nu se aud niciun fel de zgomote suspecte.

                dupa un drum de vreo 50 de km facut de dimineata am fost mai atent la franare si parca incepe sa trepideze doar dupa ce se incalzesc putin franele, in sensul ca vreo 10-15 km a franat normal fara vibratii dupa care a inceput din nou... zgomote suspecte nu se aud....
                Last edited by popavlm; 26 September 2013, 09:30. Reason: Automerged Doublepost
                Inteleptul nu spune ce stie, iar prostul nu stie ce spune.

                Comment


                • inainte de fiecare drum pe care il fac, la primele3-4 franari, se aude de la roata dreapta spate niste scartaituri ca si cum ai zice ca nu mai exista ferodouri, dupa aia nu mai are nimic. masiana are aproape 50k km si nu a fost condusa intr-un stil care sa necesite suprasolicitarea sistemului de franare peste limita normalului. placutele de frana de pe fata nu au fost schimbate , sunt undeva la 40-50% asta ca idee. si ma intreb daca nu cumva se poate sa fie ferodourile de la roata respectiva. am mai intrebat pe ici pe colo si mi s-a spus ca nu ar trebui sa fie ferodourile ca este prea devreme si ca ar fi din cauza prafului produs de frecarea tamburului cu ferodoul. este posibil asa ceva???

                  Comment


                  • Ai curatat/desprafuit si gresat vreodata sabotii spate? Daca nu, fa operatiunea asta.

                    Sabotii de pe spate tin cel putin 100k, unii merg si pana la 200k cu ei.

                    Comment


                    • nu nu am facut nici-o data operatiunea asta. si nu am idee cat de complicata este, ceea ce am observat, acum cateva saptamani cand am strans putin frana de mana (nu a mai fost stransa nici-o data, am strans 2-3 filete de la surubul de sub maneta), cablul de frana care vine de la roata din dreapta este cam cu 1 cm mai lung fata de cel din stanga( se prind de o bara mica si bara aia sta inclinata dat fiind faptul ca e unul mai scurt si celalalt mai lung) si de aici ma gandesc sa nu se fi intamplat ceva cu tamburul respectiv de s-a lungit cablul de frana. oricum cand am timp o sa umblu sa curat acolo si sa arunc o privire, dupa ce ma documentez putin cum se umbla pe acolo. )

                      Comment


                      • Salut.Ai grija ca si pe mine m-a mancat sa strang frana de mana si m-am trezit ca mirosea a ferodou incins.Acolo la saboti este un reglaj automat de uzura in momentul cand sabotii incep sa se uzeze acel auto reglaj ajusteaza distanta intre sabot si tambur pana la fier pe fier.Tu ai strans ai mers cu ea infranata si s-au ovalizat.Da acele 3 filete inapoi si se va aseza cum era.da un pm sa stiu ce ai facut
                        Last edited by kornelush24; 7 October 2013, 17:01. Reason: corectare

                        Comment


                        • Autoreglajul acela al tamburilor functioneaza cat e nou, dupa ceva timp, uzura si praf rezultat din frecarea sabotului cu tamburul autoreglajul nu mai functioneaza si atunci se mareste spatiul dintre sabot si tambur determinand astfel "lungirea" cablului franei de mana si chiar "lungirea" cursei pedalei de frana.
                          Eu pur si simplu am scos tamburul, am desprafuit cu un spray de frane, am curatat bine, am gresat sistemul de autoreglare apoi am dat 3,4 dinti de la rotita aia in sus apoi am pus la loc tamburii. Acum vin la fix, frana de mana s-a strans si tine de la primul dinte, pedala de frana nu mai trebuie apasata asa mult (oricum greu sesizabil insa exista acea diferenta) si nici nu mai scartaie atunci cand iei piciorul de pe frana arcul ce strange sabotii sa nu atinga de tambur.


                          PS: ca prima solutie lasati frana de mana si cablul in pace si desprafuiti sabotii, aduceti-i cat mai aproape de tambur apoi mai vedeti ce-i cu frana de mana, in general cablul nu se lungeste, ori se rupe ori ramane pe pozitie.

                          PS2: mallibu : ai aici tot ce ai nevoie sa stii, nu e mare branza, nu trebuie sa desfaci mecanismul respectiv daca nu schimbi sabotii
                          Initial am inceput filmarea acestui tutorial cu intentia de a schimba sabotii de frana. Dar am constatat ca sabotii mei, dupa 105.000km, in...
                          Last edited by 827sam; 7 October 2013, 17:56.
                          Daca prostii ar zbura, ar fi intuneric.

                          Comment


                          • @827sam,

                            Exact operatia pe care ai descris-o tu mai sus am facut-o si eu de curand.
                            Rezultatul: o imbunatatire considerabila a eficientei franei de mana si chiar a celei de serviciu.

                            Comment


                            • kornelush24: la mine nu e cazul ca am dat decat 2-3 filete, tine mai de pe la jumate in sus. dupa ce am strans frana de mana am saltat -o cu cricul sa vad daca tine vr-o roata si nu tinea.

                              827sam: am sa fac operatiunea asta , poate sambata asta daca timpul si vremea imi permite si mersi pentru link.

                              kojak: sper ca si la mine sa aibe acelasi efect.

                              Comment


                              • mie mi-a zis la itp ca nu imi tine bine frana pe spate. am desfacut asa cum zice si 827sam am dat cativa dinti la rotita si cand am iesit pe strada era cat pe ce sa musc din volan. frana de mana de asemenea la al 3-lea dinte era ok. tutorialul ala al lui streulea cu reglajul franei de mana nu il consider tocmai ok, mai ales cum baga la loc tamburii. nu prea aveti ce cauta la reglajul cablului din interior. cautati pe net manualul dacia si o sa vedeti ca ferodourile au niste cote de montaj, nu dupa ureche. masurati cu sublerul. riscati sa va rotiti cu masina pe zapada/polei/ apa daca va tine mai mult o frana pe spate..... sau poate gresesc eu?? daca nu gasiti manualul il caut si postez eu aici.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google