If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
e na si tu acum? cum d,,,u ca doar nu ingheata lichidu de frana
ai tu o parere
sunt discurile ude de la jegu de pe jos si trebuie sa apesi mai tare pe frana
plus ca sunt atatea topicuri despre frane incat sigur ne mai trebuia unu
pe masura ce imbatraneste, lichidul de frana contine din ce in ce mai multa apa. care, stiti deja, ingheata la temperaturi foarte scazute. deci, cu prima ocazie, pune lichid de frana nou, efectuand si o "spalaree" a sistemului de franare cu ceva lichid ieftin dot.4.
Sa inteleg ca exista posibilitatea sa am gheata pe conductele de frina.....oricum il schimb la sfirsitul saptamineii acesteia cind o sa avem temperaturi pozitive. Nu am abs sau alte minuni....iar discurile sunt neventilate.
eu zic sa fi fericit daca frana prinde si nu se duce pedala la fund, daca ai avea problemele astea .. atunci ai avea o problema La tine sa nu fie cumva si o problema de la servo-frana, ca normal aia e responsabila cu sensibilitatea actionarii pedalei, fa testul asta : cu motorul orpit tine apasata pedala de frana apoi cat inca ti piciorul pe pedala porneste motorul, in mod normal ar trebui ca pedala sa iti mai inainteze un pic 2-3 cm, daca face asta .. servo-frana e ok, mai poti sa faci o aerisire care nu iti ia mult prin presiune facuta ,,la pedala„ de o alta perosna,rotile din fata nici nu trebuie sa le dai jos...e destul doar sa le virezi, iar daca frana prinde cum trebuie nu te stresa prea mult poti sa astepti sa traca frigul ... dar daca cumva duci masina in service ai doar grija ce iti mesteresc aia pe acolo. si un mic sfat la aerisire desfa de tot aerisitoarele si pune pe filet vaselina pentru gresare , daca nu ai faut asta deja si ca sa nu patesti ca mine sa nu mai poti desface aerisitoarele de la rugina.
du-te in service ca nu e de joaca la frane. ai in joc atat siguranta ta cat si a altora.
ca idee... mi s-a marit sensibilitatea la franare dupa desprafosarea tamburilor si reglajul corespunzator al acestora. astept sa se schimbe vremea sa pot schimba lichidul de frana. 23 de lei nu-i un capat de lume la schimbarea lichidului. (1 litru ferodo dot 4)
la vw din ce citeam pe forumuri se recomanda schimbarea la 2 ani daca nu ma insel. al meu are aproape de 3 ori mai mult.
Cam imediat dupa perioada de "inzapezire" crunta in care aproape 2 saptamani nu am mutat masina din parcare(nu am avut cum), sesizez un zgomot de la rotile spate in fiecare dimineata(sau la rece), banuiesc ca de la tamburi, si la franare(asta doar la rece, si cand face zgomotul ala destul de urat) masina trage intr-o parte si nu este foarte eficienta franarea.
Dupa scurt timp isi revine, nu mai face zgomot si franarea e buna(chiar daca am si discurile pe duca), insa am observat o crestere usoara a consumului(mai ales extraurban). E posibil sa mearga infranata cumva? Oricum ajung zilele astea pentru o verificare si curatare a tamburilor, eventual ce operatii ar mai trebui sa solicit in cazul asta?
Salut poti sa pui mana pe roti si sa vezi daca se incalzesc excesiv si daca da atunci roata respectiva merge infranata. Daca mergi la service ai grija sa mergi la unul bun .
E posibil sa mearga infranata cumva? Oricum ajung zilele astea pentru o verificare si curatare a tamburilor, eventual ce operatii ar mai trebui sa solicit in cazul asta?
Cel mai simplu test: ridici fiecare roata in parte, incerci sa o invarti usor, mai repede, sa asculti eventualele zgomote. Batut cu pumnul tare, in fiecare roata (fara mila, nu o doare).
In felul acesta iti dai seama imediat daca este, sau nu...infranta vreuna.
Desprafuirea tamburilor se realizeaza undeva la 90kkm (conform caietului de intretinere, daca nu ma inseala memoria; eu am facut-o personal pe la 77kkm, era ceva mizerie acolo)
Spor!
Logan Ambition-dCi, 70 CP (+25); C.V.-JR5, A.H.; barza sosita in 2007, iulie
Am aproape 78.000 km(cat or fi de reali), m-am programat deja la o desprafuire(mi-a zis mecanicul ca s-ar putea sa apara niste cheltuileli pe-acolo gen arculete si/sau saboti, deoarece s-ar putea sa se duca naibii la demontare). O sa fac initial testul cu rotile sa vad daca e vreuna infranata.
Sa stii ca n-am mai avut un drum lung extraurban de nu mai tin minte. Aproape numai urbane scurte si cateva de Braila-Galati la doua saptamani (mers cu 90 kmh).
eu n am schimbat lichidul de frana niciodata , si nici n am umblat la rotile din spate si am aproape 85 de mii si 7 ani , oricum am compensat mult la fata
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment