If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Daca se rupe garnitura de protectie intra mizerie si rugineste pistonasul si se gripeaza..nu revine la pozitia initiala.de obicei cand se schimba placutele se preseaza pistonasul si nu se verifica efectiv ce este sub garnitura.
Este bine sa schimbam placutele inainte sa ajunga " la fier" .
am si eu o intrebare
eu spun ca am frane pe masina ( nu are abs ) , dar am observant ca atunci cand stau la semafor obligatoriu pe liber dar totusi cu picioru pe frana usor nu foarte tare am in pedala mici ghionturi tremura usor pedala parca cineva ar da cu ceva in ea .
am intrebat pe ici pe colo si cineva a sugerat sa ma uit la supapa aia de pe tulumba ca nu mai tine vacum , problema este ca nu am fluctuatii de turatie sau sa moara motoru aiura deci aer fals nu cred ca trage pe undeva
nu e deranjant foarte tare dar ma bat 'piticii pe creier' sa rezolv problema
Am schimbat discurile si placutele + lichidul de frana si curatat tamburii.
Acum, la franare se aude un piuit. Mie mi se pare ca vin de spate.
Mai jos aveti o inregistrare, iar la sec 27 (urmariti ceasul din video) se aude piuitul cu pricina.
De la ce poate sa vina si daca s-a mai intalnit aceasta problema.
Masina este un Lodan dci, 50kw din 2007, ambition, 70k km.
vezi ca ti-au ramas blocate placutele pe disc. da-le jos si curata cu un spray de frane. asa am patit eu dupa ce am schimbat placutele, pe coborare catre moieciu am simtit ca trage foarte greu, am oprit si iesea fum de la stg. fata. noroc ca am gasit la cineva spray de frana si am avut eu niste chei la mine. le-am dat jos,,am curatat bine cu spray si le-am pus la loc. am mai oprit pe drum si am verificat daca se mai incalzeste , dar am ajuns bine la sibiu. bafta!
Aceste evenimente se petrec datorita ignorantei, dragilor.
Cand producatorul masinii recomanda efectuare unei revizii de intretinere periodic, la 12 luni sau la x mii km, nu se reera numai la schimbul de ulei si filttre.
La o revizie de intretinere se fac cel putin urmatoarele operatiuni :
-verificare iluminare interior-exterior, inlocuire becuri arse
-verificare sistem climatizare + degivrare
-verificare sistem stergere si spalare parbriz + luneta
-verificare uzuri placute frana, discuri frana, saboti, tamburi, cabluri frana parcare, oate astea atat pe standul de verificare cat si pe elevator, prin masurare si/sau verificare vizuala
-verificare articulatii, suspensie, directie, atat pe stand cat si vizual pe elevator
-verificare pt scurgeri anormale de fluide
-verificare roti, echilibrare, presiune, uzuri anvelope
Nu este nevoie sa spun ca in fiecare caz in parte trebuie intervenit pentru remedierea problemelor aparute.
Teoretic, daca o revizie de intretinere este corect efectuata, masina nu prea are voie sa mearga la service pana la urmatoarea revizie. Se salveaza astfel timp, bani, si cu siguranta se pot preveni accidente.
In cazul nostru, la frane :
laa revizie, mecanicul trebuie sa demonteze placutele de frana, sa le verifice vizual pt crapaturi, sparturi, orice alta anomalie. In cazul oricarei suspiciuni se inlocuiesc placutele, nu se lasa asa. Se curta bine etrierele de frana de orice depunere de material rezultat in urma frecarii placutelor de discuri, se curata rugina, se pala bine, se verifica starea garniturii antipraf.
Se demonteaza glisierele etrierelor, se spala si se remonteaza cu vaselina noua.
Se masoara grosimea discurilor. Daca sunt sub cota recomandata de producator, se vor inlocui la urmatorul schimb de placute. NU se verifica vizual, asa cum fac cei mai multi : "aaa, n-au grad dom'le, mai au carne"
Un disc prea subtire se poate sparge fix cand ai de coborat o panta abrupta, la munte. Un disc spart duce inevitabil la pierderea controlului masinii.
O data la 2 revizii (sa zicem din 2 in 2 ani sau la 30 000 km) se demonteaza tamburii, se spala, se curata sabotii, se greseaza elementele care trebuie sa gliseze, se verifica starea subansablelor - garnituri cilindri, arculete, parghii.
Se regleaza apoi corect sbotii - nu prin strangerea piulitei de la maneta de frana parcare, ci prin actionarea reglajului sabotilor.
Tot o data la 2 ani sau aprox 30 000 km se acorda o atentie deosebita circuitului hidraulic de actionare a franei de serviciu. Se inspecteaza tevi, furtune flexibile, se inlocuieste lichidul de frana complet, se aeriseste tot sistemul, inclusiv pompa de ABS.
Cei mai multi "mecanici" sau amatori de coltul blocului considera schimbul placutelor de frana o operatiune simpla, ce dureaza maxim 20 minute, cu tot cu bere. Nu este asa, nu scoti placutele vechi ssi le pui pe cele noi, chiar asa, pur si simplu.
Efectuezi toate chestiunile de mai sus : inspectare, curatare, spalare, gresare.
Cati dintre voi ati facut toate cele de mai sus la ultimele 2 revizii???
ce spui tu aici, poate in alta tara, ca la noi nu prea este asa cand ma duc la service cu masina si cer sa stau langa masina , tocmai pt astea zise de tine, trebuie sa le zic eu ce sa faca.
Curățarea saboților la 60 k km Dacia recomanda si la fiecare schimb de ulei se face o verificare a suspensiilor . Lichid de frâna la 2 ani schimbat ,recomandare de service. Revizii făcute la reprezentanta Dacia
Salutare.Am o mare problema cu frana si poate cineva ma lamureste si pe mine.....Masina are 10 ani(1.4 fara abs) si am frana foarte slaba.Am aerisit-o,tine dupa aerisire beton,doar o pisti putin si vii in nas cu masina dar dupa 2,3 sapt incepe sa se lase cate putin pana tine foarte jos deci f. slaba.Cu masina nu merg f des,sta destul de mult in garaj si knd o scot fac km putini dar tot nu mi se pare normal sa fie asta cauza.L aerisire mecanicu a gasit mereu aer cand a aerisit frana p fata.Acum ce sa fie? Daca era pompa nu mai tinea deloc nu?
intrebare:
la MCV-ul se la serviciu(acum vreo 2 ani am constatat asta), am sesizat printr-un mers femeiesc, stand la semafor cu frana calcata, ca pedala de frana daca se apasa mai tare, se duce incet incet la podea...ca sa descriu mai bine: daca fac o pedala, doua si apoi tin apasat pana in punctul ala in care ar trebui sa se simta presiunea din instalatie, se simte cum se duce la fund incet incet, dar sigur; deci nu se simte "arcuit" nici "pietroi".
franele tin beton! abs munceste de mama mama(normal ca problema este hidraulica),
la roti nu se pierde lichid deloc...cumva pompa?
Daca vrea Dumnezeu sa castigi la loto, iti da "noroc" si fara sa joci..
E normal zic eu. Daca se duce incet-incet si doar daca apesi la nivel de apasare de frana de urgenta. Daca tii lejer piciorul pe frana doar cat sa stea pe loc la semafor si nu coboara e ok.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment