Am parcurs acest forum, precum si altele investigand o problema, care cel putin pentru mine, e deranjanta. Am intrebat mecanici auto, am mers la dealeri autorizati delphi - insa nu am primit un raspuns concret. Este probabil o problema de soft, sau poate a sistemului de injectie, asta e ceea ce incerc sa-mi dau seama.
Am cumparat o interfata, am instalat ddt2000 si m-am pus pe treaba:
- schimbat filtre + diverse marci de ulei
- schimbat curea de distributie, pompa de apa + role intinzatoare
- schimbat tampon motor, bieleta anti-cuplu
- schimbat senzor presiune ulei (poate ca tachetii hidraulici nu primesc suf. ulei)
- verificat/curatat EGR
- curatat/verificat senzor IAT
- curatat senzor MAF
Aceste operatiuni nu au dat niciun rezultat, acelasi zgomot de tacheti/timing dereglat intre 1500-2000 rpm la rece.
Am instalat un termometru si un senzor de umiditate si am observat ca zgomotul este mai mult in relatie cu cantitatea de oxigen: - cand ploua (umiditate mare) sau cand este foarte cald nu apare niciun fel de bataie. Cantitatea de oxigen din aer este invers proportionala cu umiditatea si temperatura.
Am pus ddt-ul si am verificat daca senzorii lucreaza corect, insa am intalnit un comportament ciudat la debitmetru (MAF), si anume, o diferenta de ~100mg intre cantitatea ceruta si cea existenta, insa acesta diferenta apare doar cand motorul sta mai mult la ralenti. Am verificat tensiunea pe senzor si am ~1.9V, daca ating acceleratia scade imediat la 1.5, apoi dupa jumatate de minut revine la 1.9. Incerc sa-mi dau seama daca este o problema de soft sau de senzori.
De asemenea, la motorul meu exista un senzor de temperatura (inlet air temp.) pe langa cel de intake, care nu este conectat, si se poate observa cu ddt-ul ca acolo am 0.00 . Ciudat este ca nu imi apare nicio eroare de la acest senzor. Au existat modele la care s-a lasat neconectat acest senzor, sau de acolo sa fie problema ?

Pentru curiosi, o poza cu MAF-ul:
Am cumparat o interfata, am instalat ddt2000 si m-am pus pe treaba:
- schimbat filtre + diverse marci de ulei
- schimbat curea de distributie, pompa de apa + role intinzatoare
- schimbat tampon motor, bieleta anti-cuplu
- schimbat senzor presiune ulei (poate ca tachetii hidraulici nu primesc suf. ulei)
- verificat/curatat EGR
- curatat/verificat senzor IAT
- curatat senzor MAF
Aceste operatiuni nu au dat niciun rezultat, acelasi zgomot de tacheti/timing dereglat intre 1500-2000 rpm la rece.
Am instalat un termometru si un senzor de umiditate si am observat ca zgomotul este mai mult in relatie cu cantitatea de oxigen: - cand ploua (umiditate mare) sau cand este foarte cald nu apare niciun fel de bataie. Cantitatea de oxigen din aer este invers proportionala cu umiditatea si temperatura.
Am pus ddt-ul si am verificat daca senzorii lucreaza corect, insa am intalnit un comportament ciudat la debitmetru (MAF), si anume, o diferenta de ~100mg intre cantitatea ceruta si cea existenta, insa acesta diferenta apare doar cand motorul sta mai mult la ralenti. Am verificat tensiunea pe senzor si am ~1.9V, daca ating acceleratia scade imediat la 1.5, apoi dupa jumatate de minut revine la 1.9. Incerc sa-mi dau seama daca este o problema de soft sau de senzori.
De asemenea, la motorul meu exista un senzor de temperatura (inlet air temp.) pe langa cel de intake, care nu este conectat, si se poate observa cu ddt-ul ca acolo am 0.00 . Ciudat este ca nu imi apare nicio eroare de la acest senzor. Au existat modele la care s-a lasat neconectat acest senzor, sau de acolo sa fie problema ?

Pentru curiosi, o poza cu MAF-ul:

Comment