Salut tuturor
Mașina mea trage ușor dreapta, cu tot cu volan (adică, atunci când las volanul liber pe drum drept, se duce spre dreapta cu vreo 5 grade - nu trage dreapta când volanul e drept).
Am montat la începutul lui noiembrie roțile de iarnă (le am pe jante separate), pe dos față de anul trecut (alea de pe față le-am montat pe spate, alea de pe spate pe față) cu grijă să păstrez sensul de rotație corect. La montarea roților s-a făcut și echilibrarea lor.
După ceva vreme am observat că mașina trage dreapta după cum am descris mai sus. Nu este foarte deranjant (am făcut un drum de 1500km, cu viteze pe alocuri de peste 160 km/h, fără probleme) dar nici nu cred că e normal. Volanul nu vibrează decât la peste 150km/h.
Am sunat la reprezentanță și mi-au zis că e posibil să fie de la cauciucurile de iarnă, una din roți să fie mai grea decât cealaltă din cauza plumbilor, și m-au chemat la o geometrie. Nu mi-a convenit prețul lor (123 lei) așa că am făcut geometria lângă casă. Acolo mi-au măsurat unghiurile și au zis că e în parametri, și mi-au luat doar 40 lei.
Acum, la măsurătoare am văzut niște valori cu roșu dar mi-au zis că sunt de fapt la limită și că la mașina mea nu ar fi reglabile. Redau în continuare fișa (în paranteză sunt valorile min și max):
O să încerc în weekend-ul ăsta să mut din nou roțile față/spate (pe aceeași parte) și să văd dacă se modifică situația. Între timp, poate aveți voi idei despre ce aș putea face...
Mașina mea trage ușor dreapta, cu tot cu volan (adică, atunci când las volanul liber pe drum drept, se duce spre dreapta cu vreo 5 grade - nu trage dreapta când volanul e drept).
Am montat la începutul lui noiembrie roțile de iarnă (le am pe jante separate), pe dos față de anul trecut (alea de pe față le-am montat pe spate, alea de pe spate pe față) cu grijă să păstrez sensul de rotație corect. La montarea roților s-a făcut și echilibrarea lor.
După ceva vreme am observat că mașina trage dreapta după cum am descris mai sus. Nu este foarte deranjant (am făcut un drum de 1500km, cu viteze pe alocuri de peste 160 km/h, fără probleme) dar nici nu cred că e normal. Volanul nu vibrează decât la peste 150km/h.
Am sunat la reprezentanță și mi-au zis că e posibil să fie de la cauciucurile de iarnă, una din roți să fie mai grea decât cealaltă din cauza plumbilor, și m-au chemat la o geometrie. Nu mi-a convenit prețul lor (123 lei) așa că am făcut geometria lângă casă. Acolo mi-au măsurat unghiurile și au zis că e în parametri, și mi-au luat doar 40 lei.
Acum, la măsurătoare am văzut niște valori cu roșu dar mi-au zis că sunt de fapt la limită și că la mașina mea nu ar fi reglabile. Redau în continuare fișa (în paranteză sunt valorile min și max):
Stânga față
Dreapta față
Decalaj roți față: -0°08'
Stânga spate
Dreapta spate
Decalaj roți spate: -0°07'
Unghi pivot: 0°08'
Convergența totală: 0°30 (între 0°29' și 0°59')
- Unghi de fugă: 2°41' (între 2°12' și 3°12')
- Unghi de cădere: -0°08' (între -0°50' și 0°30')
- Convergență parțială: -0°10'
- Unghi înclinare transversală pivot: 9°51' (între 9°47' și 10°47')
Dreapta față
- Unghi de fugă: 2°17' (între 2°12' și 3°12')
- Unghi de cădere: -1°35' (între -0°50' și 0°30')
- Convergență parțială: -0°01'
- Unghi înclinare transversală pivot: 10°42' (între 9°47' și 10°47')
Decalaj roți față: -0°08'
Stânga spate
- Unghi de cădere: -0°30' (între -1°06' și -0°36')
- Convergență parțială: 0°23'
Dreapta spate
- Unghi de cădere: -0°52' (între -1°06' și -0°36')
- Convergență parțială: 0°07'
Decalaj roți spate: -0°07'
Unghi pivot: 0°08'
Convergența totală: 0°30 (între 0°29' și 0°59')
Comment