Probleme Volanta?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Probleme Volanta?

    Bun gasit tuturor!

    Vin si eu cu o posibila problema de care incerc sa-mi dau seama impreuna cu voi inainte de a ajunge (daca va fi cazul ) in service.

    De ceva vreme incoace (1-2 luni) cand cuplez in tr.1 sau marsarier si demarez se aude o vibratie metalica (deci exclus curele sau role - cunosc prea bine zgomotul). Se percepe atat cu motorul cald cat si cu el rece. N-am observat nici o diferenta d.p.a.d.v. Parca trebuie o idee turat mai mult motorul la plecare...insa tot se aude.
    NU simt sacadari sau vibratii in pedeala de ambreiaj, cursa pedalei fiind lina, masina trage ok. Urca liniar in ture si viteza creste corespunzator Nu se aude si percepe nimic in mers. Doar la plecarea de pe loc. Scutul e strans f bine...deci nu de aici e buba.
    Toate "simptomele" astea ma duc cu gandul ca as putea avea probleme in primul rand cu volanta si secundar poate si cu ambreiajul, ptr ca uneori mai si trepideaza la plecari de pe loc (ocazional). Nu obisnuiesc sa plec si sa conduc subturat...dincontra. Km la bord cca. 135k

    La o prima cautare, n-am reusit sa gasesc un topic cu probleame asemanatoare ( volanta )...poate ma insel, nu sunt de meserie

    Astept in continuare opiniile / parerile domniilor voastre cu privire la "situatiune" si cam la ce scoruri de reparatie sa ma astept, recomandari etc. Piese (de origine sau aftermarket) + manopera + service reprezentanta sau alternative.
    Eventual daca ma mai tine pana la primavara sa merg asa...si ce riscuri poate implica sau nu.

  • #2
    Este discul de ambreiaj strimb sau placa de presiune cu ceva lamele ( soarele ) sparte sau strimbe ( decalite )

    Feratania aia de volanta n-are ce se strica la ea - are cam 20 kg daca n-ai pus mina pe una asa ' in gol ' - decit dantura de angenare demaror, nu e cazul tau.
    Last edited by alfabit; 15 December 2012, 15:01.

    Comment


    • #3
      Bun, deci e pe duca ambreiajul, sa inteleg....tre' sa ma pregatesc cam de cati bani ptr. o inlocuire totala de kit de ambreiaj? (placa de presiune, disc si rulment)
      Intrebarea e, cat mai pot merge in conditii normale (ca acum, de ex.) asa? Ma mai tine o perioada? Risc sa raman in drum cu ea?
      Ideea e ca stau cam prost cu banii in perioada asta, mai vin si sarbatorile...
      Soarele de la placa de presiune, n-are cum sa fie rupt, zic eu, ptr. ca intra f bine in viteze si de asemenea inca trage ok...stiu ca la ambreiaj pe duca asta e un prim simptom, se tureaza dar nu trage (patineaza) - inca nu e cazul

      Comment


      • #4
        Daca nu patineaza, poti sa mai mergi un timp, pina la primavara, dar sa nu-l fortezi cu schimbari bruste si plecari cu " scirtz ".
        Mergi linistit, cum mergeai cind ai facut scoala de soferi, si te duce fara probleme 3-4 luni.
        Oricum cind demontezi ambreiajul trebuie schimabat tot, disc + rulment + placa presiune, eu as schimba si cilindrul receptor daca e hidraulic ( la 1.4 e pe cablu parca ).
        E mult de munca si trebuie evitat sa demontezi inca o data in dupa un timp scurt
        Last edited by alfabit; 16 December 2012, 09:54.

        Comment


        • #5
          Originally posted by Kojak View Post
          ............................
          Soarele de la placa de presiune, n-are cum sa fie rupt, zic eu, ptr. ca intra f bine in viteze si de asemenea inca trage ok...stiu ca la ambreiaj pe duca asta e un prim simptom, se tureaza dar nu trage (patineaza) - inca nu e cazul
          Nu e rupt pt ca simteai la pedala, dar foarte probabil sa fie uzat puternic, rlmentul sa mai aibe putin si sa treaca prin el, cam asa vad eu dupa cum se manifesta.

          Mai mergi dar trebe sa iei in considerare o strangere tare la buget si interventie la ambreaj (manopera la un service bun e 200 max 250 lei, nu te duce in reprezentanta ca te usuca de bani).
          Kit ambreaj Luk sau Sachs sau Valeo de fabrica, pe ultimul eu nu l-as mai pune pt ca auzi din nou acel zdranganit de tamburina in ralanti.

          Comment


          • #6
            Originally posted by alfabit View Post
            Mergi linistit, cum mergeai cind ai facut scoala de soferi, si te duce fara probleme 3-4 luni.
            Cum naiba sa merg ca acum 15-16 ani, cand am facut eu scoala de soferi?
            Crezi ca mai tin minte cum mergeam atunci.
            Oricum am inteles ideea, fara plecari sportive de pe loc.
            In ture daca-i dau (4500-5000rpm), dauneaza / se accentueaza problema?

            @Octavian:
            Deci zici ca la kitu' de ambreiaj Luk sau Sachs nu se mai aude cloncanitu' ala specific (tehnologic c.f. dacia s.a.) la relanti?
            Nu ma deranja prea tare atat timp cat era doar un zgomot tehnologic si nu influenta performantele masinii, ca sa zic asa.

            Oricum...135k km, parca cam repede s-a dus ambreiaju, o fi contand faptul ca am remapat-o? parca pe la 50k-60k km, daca tin bine minte.

            Deci m-am dus dreq la anu'...am de schimbat si distributia pe langa ambreiaj in cazu' cel mai fericit, daca nu mai intervine vreo bucsaraie pivotaraie dupa iarna asta.
            Cam ce kituri de ambreiaj au baietii de pe dacia-shop, sunt ok, calitate buna? A pus cineva de la ei?
            Last edited by Kojak; 16 December 2012, 13:15.

            Comment


            • #7
              Cel mai ieftin kit ambreiaj e cel de Valeo cu care vine din fabrica eu am asa ceva pe masina.
              La mine ambreiajul original m-a tinut 225 000 km sper sa ma tina si asta vreo 200 000 km

              Comment


              • #8
                O volanta de mpi nu are de 20kg, are 6.6kg.
                E cam offtopic dar poate intereseaza pe altii.
                AG 16 Y M A

                Comment


                • #9
                  Am gasit o oferta de kit ambreiaj de la Sachs - aprox. 370lei + cablu de ambreiaj la vreo 70lei

                  Intre Luk si Sachs, care e de preferat? Cred ca o sa merg in final pe una din marcile astea 2.

                  La caracteristici, am obs. ca ca Valeo (banuiesc ca si ala original de pe masina) are D=181.5mm, restul marcilor inclusiv Sachs si Luk au 180mm. Sunt ok, perfect compatibile alea de 180mm pe cutia de 1.4?

                  Comment


                  • #10
                    Practic Sachs ar fi mai bun dar nu este cel de Germania, este de Slovacia paremi-se si e reconditionat. Daca vrei de Germania singura varianta la 1,4 este Luk si ar mai fi Exedy- Made in Japan.
                    Fabrica de care Valeo monteaza - de Turcia sau de Franta?

                    http://www.loganclub.ro/forum/kit_am...05-t43308.html
                    Last edited by Cromatic; 16 December 2012, 14:28.

                    Comment


                    • #11
                      Daca e adevarata treaba cu Sachs reconditionat in Sovacia, nu prea e ok. De unde pot afla sigur?
                      Atunci de unde cel mai mare pret comparativ cu celelalte marci, care se presupune ca n-ar fi reconditionat si dupa aia vandute de noi?
                      TRW cum e? Vad ca e made in Germany.
                      Vreau ceva de calitatea buna, si compatibilitate 100% pe masina. La preturi vad ca variaza in juru' la 100lei plus / minus oricare din marcile Valeo, Sachs, TRW, Luk

                      Comment


                      • #12
                        Pai daca tot esti din Bucuresti, de ce nu mergi pana la sediul piesenet.ro sa te convingi personal? Pe site scrie ca e fabricat in Germania sau Cehia si costa 395lei !!! Daca mergi acolo, fa comparatia cu cel de 1,6 fabricat in Germania.
                        Last edited by Cromatic; 16 December 2012, 16:06.

                        Comment


                        • #13
                          Update:

                          Am bagat capu' pe la servis azi, o reprezentanta dacia, p-aproape de casa.
                          Concluzia e ca ambreiaju' e beton, n-are nici o problema, nici placa de presiune si nici rulmentu'. De volanta nici nu incape vorba. Cica la cum se prezinta din teste si daca merg cum am mers pana acum ma mai tine cel putin pana la 200k km. E unu' 's cam sceptic.
                          Zgomotul usor pe care l-a sesizat si la plecarea de pe loc (mai greu sesizabil azi ca altadata, probabil de la umezeala) provine de la planetara - stanga prinderea din cutie, dar cica mai tine mut si bine...asa ca maistrul mi-a urat drum bun si m-a asigurat ca e totu'-n regula.
                          I-am dat de un profiterol si-un cico la cofetarie, a fost domn cu mine si io sir cu el.
                          Nu avea nici un interes sa-mi zica ca e totu' ok, daca nu era cazu', nu ma cunosc cu el.

                          Acuma, eu stiu...sa mai intreb si a 2-a parare in alta parte, s-o las asa...?
                          Last edited by Kojak; 17 December 2012, 19:07.

                          Comment


                          • #14
                            2nd upadate:

                            S-a rezolvat problema cu "volanta naspa"!

                            In final n-a fost nici ceea ce am crezut eu (ambreiaj & shit) si nici ce-a dibuit nea mestru' de la service (planetara).
                            Datorita faptului ca zdranghanitu' incepuse sa se auda destul de bine si la relanti aproape permanent in ultiam vreme, am mai tras o data capota motorului...asa, intr-o doara poate prind defectu' in flarant :P , banuiam din nou ca nu observ nimic suspect...si ce sa vezi, surpriza:
                            am identificat (doh...era chiar sub nasu' meu ) sursa zdranghanitului ca fiind o ureche rupta de la prinderea sirenei de alarma pe masina. Aia prinses joc si la vibratiile motorului suna ca o tinichea tabla pe tabla, cum ar veni.
                            Prinderea respectiva se face de exteriorul carcasei metalice, ca sa-i zic asa generic, a locasului bateriei. Pe o laterala, inspre compartimentul motor, in zona tubului ce vine de la filtru de aer. Asa au prins-o aia la reprezentanta cand am cumparat masina, nu fabrica, alarma fiind montata ulterior. O ureche facuta dintr-o tablie de kkt, nic macar nu era ruginita, pur si simplu a fisurat.
                            Odata identificata sursa si defectu', a fost o nimica toata de surubarit 5 min., accesu' fiind f. facil...asa ca deocamdata am liniste.

                            Comment


                            • #15
                              O problema a zanganitului am avut-o si eu. Urechea de la goarna si tevile de la aer conditionat atingeau intre ele.
                              Toata lumea se plinge ca nu are memorie, dar nimeni nu se vaita ca nu are logica.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google