Fum in masina prin ventilatie miros de cauciuc ars - R= punga/catalizator

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Fum in masina prin ventilatie miros de cauciuc ars - R= punga/catalizator

    Astazi am ieisit cu masina la un drum mai lung si din senim a inceput sa miroase tare a cauciuc ars in masina...mirosul venea prin gurile de aerisire. La inceput nu am dat atentie si am continuat drumul insa vazind ca mirosul persista am tras pe dreapta si am deschis capota.....surpriza..... a iesit un nor de fum....fiind noapte m-am uitat cu o lanterna la motor si nu era nimic in neregula...adika nu ardea nimic...am constatat ca mirosul de cauciuc ars venea din partea dreapta a motorului (privit de la volan)...am verificat cureaua de accesorii si era ok. Cind m-am apropiat de roata din dreapta parca venea miros si de acolo.....

    Neavind ce face am continuat asa drumul ca nu puteam sa ramin noaptea in cimp... Nu a mai mirosit o perioada mers linistit 60~70 insa cind am ajuns acasa iarasi mirosea.

    Aveti idee de la ce poate sa fie? Planetara? Frine? Ma tem sa nu fie cumva de la distributie ca trebuia sa o schimb prin toamna si avind doar 30.000 km am zis ca mai merge.

  • #2
    pai avand in vedere ca pana la roata nu ai facut , planetara nu prea are de ce sa frece asa insistent cat sa se incinga cauciucul burdufului sa miroasa si excluzand si franele ca sigur nu miros a cauciuc atunci ramane cureaua de accesorii sau distributie , una din ele freaca de ceva, probabil dupa ce ai redus viteza automat s-a redus si frecarea respectiva....Cum distributia e mai ferita avand capace eu zic ca e ceva pe la accesorii, poate intinzatorul nu-si mai face treaba si patineaza cureaua , sau una din role e partial gripata si cureaua patineaza pe ea. Sau fulia de alternator te-a lasat - are ceva cauciuc in ea , sau cel putin modelele mai vechi aveau cauciuc vulcanizat ....maine pe lumina examineaza mai atent , o frecare proaspata ar trebui sa-ti sara in ochi, sau porneste motorul si accelerezi de la corpul clapeta cu mana, ar trebui sa poti vedea- auzi daca freaca ceva. Spor!
    Pain brings out the truth in us all...
    ...how much truth can you stand?

    Comment


    • #3
      Nu cred că e de la distribuţie. Ridică pe cric şi vezi dacă nu cumva e înţepenită roata pe acea parte se învârte uşor în gol. Adică vezi să nu fie frâna blocată pe acea roată. Verifică şi la cealaltă roată ca să fii sigur.
      Later edit. Miros de cauciuc, miros de ferodo, cam acelaşi lucru...
      Dacă nu simţi că ar fi cumva de la ambreiaj...
      http://www.youtube.com/watch?v=pvSt-c_YkTQ

      Comment


      • #4
        Am ascultat motorul la relanti si nu parea sa se frece cureaua de accesorii de ceva. Daca ar fi placutele de frina de la roata de pe dreapta blocate nu ar trebui sa traga intr-o parte? Cind o scoteam din viteza nu simteam ca frineaza deloc. La ambreiaj ce ar putea fi?
        Am sa verific oricum maine dimineata sa vad daca e de la frine.

        Totusi daca era de la distributie trebuia sa se rupa pina acasa ca am mai mers de la locul unde am observat fumul cam 65 km.
        Last edited by usr1; 4 February 2013, 23:41. Reason: Automerged Doublepost

        Comment


        • #5
          vezi de cureaua de distributie... probabil vreo rola gripata

          Comment


          • #6
            Si roata poate freca in plasticul de la aparatoare.

            Comment


            • #7
              Cureaua de distributie este dintata, nu are cum sa frece, altfel s-ar distruge motorul intr-o secunda.
              In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

              Comment


              • #8
                cureaua de accesorii. patesc la suzuki in fiecare dimineata, in acelasi timp are si un usor fluierat

                Comment


                • #9
                  La mine nu fluiera nimic...posibil sa am o problema la carenaj care se freaca de roata la viteze de peste 100km/h...ca am atins luna trecuta un munte de zapada si pe dreapta sa spart plasticul ala care inchide carenajul plus ca si bara fata pe dreapta a sarit din suruburile de linga roata.

                  M-am alarmat mai mult ca-mi era frica sa nu miroase de la distributie dar darksid3 are dreptate.

                  Comment


                  • #10
                    pe youtube este un filmulet cu o curea de distributie frecata... la doru baldean. am vazut si eu dar nu am poze... acum nu zic ca ar fi de acolo, dar eu zic sa controleze prima oara distributia si rolele.

                    Comment


                    • #11
                      Am fost la un service dacia si dupa ce au tinut masina turata aproape de maxim cam 1~2 minute a inceput sa fumege asa cum trebuie faza tare e ca fumul provenea de la catalizator din cauza unei pungi care s-a lipit de el de pe drum. S-a curatat catalizatorul si totul e ok.

                      Comment


                      • #12
                        Buna asta...la asta chiar nu ma gandeam...cu catalizatorul si punga.
                        Tot la o rola gripata ma gandeam.....deoarece era miros de cauciuc. Daca era roata blocata mirosea a ferodo incins si are miros specific + sa se si incingea roata.
                        real power..... diesel power by

                        Comment


                        • #13
                          Mda. Chiar ca nu-mi trecea prin cap de pungi la catalizator. Bine ca s-a rezolvat. Numai bine!

                          Comment


                          • #14
                            Sincer nici eu nu m-am asteptat la asa ceva...dar sunt multumit ca am rezolvat si nu fost ceva mai nasol.

                            Comment


                            • #15
                              dar de curios ce fel de punga era?serios acuma cat fum sa iasa dintr-o punga?daca stau sa ma gandesc se ducea si mama lui de fum din cauza curentului din timpul mersului..
                              Mobila la Comanda(Pal melaminat de 18mm)
                              Cine este interesat ma poate contacta pe privat
                              sigpic

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google