Ajutor..fuge Spatele Probleme Instabilitate+ Directie

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ajutor..fuge Spatele Probleme Instabilitate+ Directie

    Buna ziua,

    De vreo 1 luna la o viteza acceptabila 60-70 la ora maxim.. intr-o curba nu foarte mare.. mi-a fugit spatele si am derapat intr-un copac... cu partea dreapta..(am spart stopul.. si bara din spate) si am indoit janta din dreapta fata pt ca am lovit bordura de pe margine..
    Am scos-o de la vopsit si intr-o curba mai serioasa .. 60-70 grade la viteza mica.. 30-35 km maxim la ora.. (nu parea sa fie gheata pe drum.. era uscat) imi derapeaza spatele .. (aveam o senzatie ca ..parca se blocase volanul)... noroc ca aveam viteza mica.. ca de nu intram in sant)
    Am dus-o la mecanic.. schimbat bielete..capete de bara pe fata ..insa pe spate a spus ca totul este ok...
    Acum am mers pe un drum drept (100 km la ora) si am simtit ca masina isi ia zborul de pe soseaua.. parca iar vroia spatele sa fuga.. ca si cand ar fi fost vant lateral puternic si m-ar fi impins putin spre stanga)
    Ce parere aveti despre asta ?
    masina este berlina.. are 22000 km .. si am folosit-o mai mult pe drumuri nationale.. europene si autostrazi si nu am carat cu ea greutati...etc e masina de familie pentru weekend si excursii.
    Ce parere aveti ??
    Totodata o alta problma:
    la reglajul directiei insa volanul nu a putut fi pus la pozitia normala.. inscriptia DACIA de pe volan nu mai este dreapta.. ci sta putin inclinata spre stanga cu 2-3 grade (mesterul zice ca ceva eroare de la senzorul sau sau este cauza) pentru ca la un test prin trafic masina da semne sa traga intr-o parte...
    Este grav ?? care ar putea fi cauzele ??

  • #2
    La viteza mai mare nu auzi cumva si putin scartait de roti? Sa nu ai cumva puntea strambata , daca iti fuge spatele cum zici tu parerea mea e ca nu are ce sa aibe directia..
    Golan Ambition 1.5 Dci 70 de cai

    Comment


    • #3
      Te-ai gandit la cauciucuri ? Masina poate sa derapeze si din cauza cauciucurilor uzate...Cum stai cu ele ? Cu toate ca ma indoiesc ca in 22000 de se uzeze asa de rau...
      Ar mai putea fi de la amortizoare...dar tot asa nu cred ca este cazul...
      Cel mai bine este sa mergi sa verifici partea din spate la un service calumea.
      sigpic

      Comment


      • #4
        trebuie pusa pe un stand de directie de un inginer care stie ce face , nu schimbate bielete de un Dorel ce le verifica ochiometric...
        iti garantez ca iti va sta volanul drept dupa ce e reparata corect.
        eu suspectez amortizor indoit sau fuzeta indoita.
        o/____\o
        (i)
        .........

        Comment


        • #5
          Mergi la un servis sa iti verifice franele,amortizoare,bucse si unghiul de fuga cu geometria.
          Dar sa fie un servis cu mesteri ,nu dorel si fratesu'!
          Bafta!

          Comment


          • #6
            Acum dupa cateva sfaturi primite am sa dau putine detalii la aspectele ridicate de voi...

            1. Cauciucurile pe care le am sunt cumparate de la un depozit second hand insa cei de la montaj au zis ca sunt bune si mai merg inca 2 ieri bune ( 2000 km am facut cu ele aproximativ) (jantele sunt de tabla si sunt noi aftermarket.. nu originale) iar cauciucurile originale sunt de vara si sunt montate pe jantele de aluminiu.
            2. Reglajul de directie a fost facut dupa accident si dupa ce s-au inlocuit capetele de bara. Pentru reglaj cei de la service s-au folosit de ceva chestii care le-au pus pe toate cele 4 roti si ceva cablu subtire ce leaga rotile fata-spate intre ele, iar pe volan au pus ceva ca sa stea nemiscat.. si aveau un display pe un aparat mai gigantic care arata ceva valori + si -.. dupa care reglau stanga..dreapta... De doua ori au incercat sa regleze directia din cauza pozitiiei volanului..si au scos-o la un mic test .. iar concluzia a fost ca masina merge ok .. nu trage si ca e posibil ca ceva senzor sa fie stricat..
            Oricum am sa incerc sa vad un reglaj la alt service daca va rezolva problema cu volanul
            3. Impactul nu cred ca afectat amortizoarele.. sau alte componente la puntea spate.. deoarece am lovit copacul fix cu coltu dreapta masina .. si nu am indoit nici macar aripa din spate.. numai stopul spate si bara s-au spart iar "fusta" in care se monteaza bara din spate era indoita destul de serios..au avut ce lucra cei de la service la ea... pentru siguranta am sa incerc un test de amortizoare la o statie ITP.
            4. Zgomote sau nu am stat sa analizez.. deoarece deobicei e galagie in masina.. povesti sau muzica.. voi merge zilele astea cu masina mai atent si va voi anunta
            5. Nu am auzit pana acum fluierat de roti.. insa voi incerca sa fac cateva viraje mai bruste zilele astea si va voi anunta daca fluiera sau nu..

            Am sa revin cu informatii insa pana atunci orice sugestie este binevenita si va multumesc tuturor care ati incercati sa ma ajutati

            Comment


            • #7
              Originally posted by Popicaxxl View Post
              iar pe volan au pus ceva ca sa stea nemiscat.
              De doua ori au incercat sa regleze directia din cauza pozitiiei volanului.
              Ori nu era volanul perfect drept cand ti`a pus tija aia ori doreii sunt nepriceputeni.
              obligatoriu trebuie sa iesi cu volanul drept de la standul de geometrie.

              Comment


              • #8
                Acum am mers pe un drum drept (100 km la ora) si am simtit ca masina isi ia zborul de pe soseaua.. parca iar vroia spatele sa fuga.. ca si cand ar fi fost vant lateral puternic si m-ar fi impins putin spre stanga)
                Zic si eu,,nu dau cu parul,, chiar daca era volanul stramb putea sa mearga cu el asa. Volanul stramb nu explica de ce ii fuge spatele chiar si in linie dreapta.
                Mie la dacia veche mi s-a blocat etrierul pe fata dreapta si in 5/7 metri o lua razna pe aratura chiar si la viteza mica,din cauza unei garnituri care numai revenea. Am desfacut etrierul,schimbat garnituri noi la el si problema a disparut.
                Concluzia mea..vezi sa nu iti ramana unul dintre tamburii spate blocat si din cauza asta masina sa iti fuga de cur chiar si in linie dreapta dupa cum ai spus.
                Posibil ca un pistonas sa numai revina 100% la pozitia lui cum trebuie si din cauza asta sa iti fuga spatele.
                Verifica dupa ce mergi mai multi km in linie dreapta daca ti se incing tamburii spate.

                Atentie,,nu pui mana pe janta,,ci pe tambur direct. Acum daca problema e mai grava,ti se va incalzi si janta respectiva.

                Intrebare,,cand calci frana de picior problema se accentueaza? Adica iti fuge de spate si mai tare in acel moment.

                Comment


                • #9
                  jantele sunt identice? Vezi sa nu ai pe spate jante cu et diferit asta sa fie o cauza. Curios sunt ce anvelope ai pe spate ce dot au (la dezmemebrari eu am luat caucicuc cu carne din 2000), adica oricata carne are pe sosea: pe polei, ud sunt varza.

                  Comment


                  • #10
                    mai ai fisa aia de directie? fa-i o poza si pune-o aici ca sa o vad, eu de 2 ani fac directii si ce pot sa iti zic ca la clienti nu am probleme, dar la a mea tot la fel la 120-140 simt spatele instabil pentru ca convergenta pe spate este mai inchisa decat ar trebuii.
                    anvelopele au o importanta foarte mare.
                    sigpic

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Popicaxxl View Post
                      la reglajul directiei insa volanul nu a putut fi pus la pozitia normala.. inscriptia DACIA de pe volan nu mai este dreapta.. ci sta putin inclinata spre stanga cu 2-3 grade (mesterul zice ca ceva eroare de la senzorul sau sau este cauza) pentru ca la un test prin trafic masina da semne sa traga intr-o parte...
                      Este grav ?? care ar putea fi cauzele ??
                      Probabil de la accident ai strambat si puntea spate.
                      Nu exista asa ceva (sa nu poti sa pui volanul in pozitie dreapta). Volanul a fost reglat sa stea drept pe banc, dar tu ai puntea spate stramba, de aia trebuie sa corectezi directia din volan si astfel, in linie dreapta volanul iti sta intr-o parte. Tocmai d-aia iti fuge masina de spate in curbe si simti cum te trage intr-o parte la viteza mare.
                      Last edited by vitriol; 8 February 2013, 13:08.
                      sigpicI don't want you to think like me, i just want you to think.

                      Comment


                      • #12
                        Nu ai derapat de fiecare data in curbe in aceeasi directie?
                        sigpic

                        Comment


                        • #13
                          Mulltumesc de sfaturi.. dar iata cateva mentiuni ...
                          Derapajul l-am simtit prima data in momentul cand am avut accident... deci nu cred ca este un efect al accidentului ci mai degraba o cauza care a determinat accidentul.
                          Si inca o chestie.. in curba in care la 30-35 la ora era sa intru in santz.. volanul era aproape de maxim inspre stanga.. si cand am derapat am avut o senzatie ca si cum pt o fractiune de secunda volanul a ramas blocat la pozitia respectiva. (si nu era efectuata in momentul respectiv reglarea directiei) bielelete si captele de bara si reglajul au fost facute ulterior..
                          Legat de derapaj... spatele fuge in partea dreapta... si in momentul accidentului si dupa accident tot in partea aia simt ca ma trage.. Insa chestia ciudata este ca nu la fiecare curba derapeaza masina (e o chestie imprevizibila) iar in linie dreapta la viteza de 100 ora numai de 2 ori am avut senzatia ca masina isi ia zboru de spate.. si da sa derapeze in partea dreapta.
                          Cauciucurile sunt de accelasi producator...acelasi model.. nu ma pricep foarte bine.. dar in weekend sau la inceputul saptamanii viitoare am sa fac o poza la cauciucuri...pt detalii
                          Legat de fisa de reglaj directie nu am primit asa ceva niciodata de la service.... sau nu am fost curios sa cer.. (merg pe incredere-sunt ceva prieteni si nu au motive sa ma prosteasca). Oricum ei au zis ca este posibil ca ceva senzor de la aparatu lor sa nu fie bun si de aia sa imi stea volanul intr-o parte.. dupa al 2-lea reglaj la directie .. masina sta drept pe drum..numa volanu nu e drept.. oricum intr-o luna maxim voi trece la jante de vara.. si voi face un nou reglaj de directie (la un alt service)

                          Legat de puntea spate.. luni sau marti voi merge la service sa o ridice pe stand si sa faca o verificare amanuntia la amortizoare.. punte.. si alte chestii mentionate de voi aici .. e posibil ca sa fie indoita dar ma cam indoiesc... din moment ce nu tot timpul derapeaza..

                          Duminica seara dupa ce se goleste parcarea unui mall din orash voi merge sa fac putine teste cu masina...

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Popicaxxl View Post

                            1. Cauciucurile pe care le am sunt cumparate de la un depozit second hand insa cei de la montaj au zis ca sunt bune si mai merg inca 2 ieri bune ( 2000 km am facut cu ele aproximativ) (jantele sunt de tabla si sunt noi aftermarket.. nu originale) iar cauciucurile originale sunt de vara si sunt montate pe jantele de aluminiu.
                            uita-te si la datele de fabricatie inscriptionate pe cauciucuri (undeva pe langa inscriptia DOT)


                            eu as zice in primul rand sa-ti cumperi gume noi, de calitate (exclus resapate/reconstruite)

                            ps. ce curba era aia de aveai volanul virat aproape maxim si mergeai si cu 35km/h? 90 de grade? in cazul asta, probabil mergeai prea repede, probabil era si carosabilul ud, etc.
                            internal combustionizer

                            Comment


                            • #15
                              Poate chiar asa e ....masina n-are absolut nimic si supraevaluezi tu capacitatile ei . La orice masina aflata in viraj la un moment dat spatele incepe sa fuga , rotile pierd aderenta cu solul din cauza caucicurilor , amortizoarelor , starii carosabilului sau pur si simplu forta centrifuga domina aderenta la sol. Statistic vorbind la 22.000 km sunt toate in regula la masina - amortizoare , bucsi punte spate , jocuri etc , deci ori cauciucurile sunt proaste ori tu nu adaptezi viteza la conditiile de trafic (carosabil umed, nisip pe drum , inclinarea drumului etc)
                              Pain brings out the truth in us all...
                              ...how much truth can you stand?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google