Ma interesa acest aspect, din curiozitate, am gasit piesa cu pricina in "pachet" - setul de saboti cu accesoriile - integral (resorturi si mecanism autoreglare)
Saboti Frana Spate
Collapse
X
-
Asa este, asa am gasit-o si eu insa mi se pare cumva ilogic sa dai o gramada de bani pe tot ansamblul (desi nu arunci banii) cand tu nu ai nevoie decat de o piesa. Am gasit setul de arcuri, cuiele de prindere, sabotii, totul cu exceptia acelei tije cu filet. Undeva, tin minte ca am gasit-o si pe ea insa, dupa prostul obicei al multor site-uri romanesti de specialitate, produsul nu avea descriere, specificatii, nu avea fotografie de prezentare, nu avea nimic decat titlul "set autoreglaj saboti" si pretul 110 lei. Dat fiind faptul ca nu avea foto am dedus ca pretul era doar pentru tije insa chiar si asa nu mi-a fost de folos pentru ca sunt mai multe variante (poate gresesc desi nu cred) si telefonic nu se lamurea treaba decat daca le trimite-am si o fotografie cu sistemul meu. Daca cineva este totusi mai norocos, rog calduros sa-mi dea si mie o cale de unde se pot procura tijele implicate in autoreglajul sabotilor.
Uite asa, vedeti, mintile inguste si haosul organizatoric al celor de la Dacia (si in general al celor pusi sa administreaze treburile in tara asta) care au amestecat componentele in diferite variante constructive, ne face pe noi sa pierdem timp din viata noastra cautand solutii, piese.Last edited by 77sky; 29 September 2016, 17:23.
Comment
-
-
Motrio e brend de brend, ca e din reprezentanta?
Era pe la Renault odata si schimbam distributia. Ii zic mecanicului sa desprafuiasca si tamburii, desface asta si imi zice ca-s cam uzati sabotii. Cum imi era pesta mana sa ma apuc sa caut ATE/TRW/Ferodo, am zis sa puna ce au in stoc. Aveau decat Motrio, cum se zice pe la Bucale.
Bine, la pret de Renault, sabotii Motrio au costat cat ATE.
Cat i-am testat eu pe vreo 40.000 km, frana a fost ok.
Comment
-
Cati Km aveai in acel moment? Fara ABS, nu? Deci si mai putin lucrati...
Am un post in prima pagina cu detalii (uzura, cote). Mi s-au parut f putin uzati.
ATE am, asadar, impresii f bune de franare, luati la 102 lei, AprilieLogan Ambition-dCi, 70 CP (+25); C.V.-JR5, A.H.; barza sosita in 2007, iulie
Comment
-
Originally posted by solomonaru View PostNu stiu ce ai facut acolo insa cand am vazut prima poza ochii mi-au sarit pe bucata aia de rulment ramasa pe ax. Sper ca ti-ai dat seama ca ti-a pesnit rulmentul si ca e musai sa-l schimbi. Vorbesc in cunostinta de cauzaȘ asa am patit si eu dupa ce m-am chinuit sa scot tamburul fara extractor. La service, cu tot cu extractor mi l-au plesnit si pe celalalt rulment (ambele aveau 96000 km)
Cu siguranta "piedica" aceea, de fapt sistemul de autoreglaj sau mai exact sistemul de compensare a jocului, este intepenit din cvasicauze. Poti incerca sa o cureti, sa scoti rugina dar daca are filetul mancat renunta. Apropos de asta: stie cineva de unde pot achizitiona tija aceea filetata adica sistemul de autoreglaj al sabotilor. Am obosit cautand si inafara de ceva magazine prin Rusia, in Romania se pare ca piesa este omisa total de toate magazinele.
Apoi rulmentul...si la mine s-a desfacut intr-o parte cand am scos tamburul. Nu l-am schimbat insa, i-am mai pus niste vaselina si l-am pus la loc sunt vreo 10.000 de km de atunci si nu da inca semne de oboseala.
Comment
-
Salut! Am nevoie de un sfat.
Am schimbat recent sistemul de franare pe spate (adica saboti, arcuri, parghie si piulita autoreglaj) cu unul TRW (am dat cam 390 lei). Dupa montare si reglajul piulitei de autoreglaj (odata inainte de montare tambur apoi ulterior printr-o gaura pentru prezoane) astfel incat tamburul sa frece usor de sabot, totul era ok iar frana de mana bloca rotile spate la al 4-lea dinte. Pentru a nu complica lucrurile am lasat sistemul de autoreglaj sa-si faca treaba insa acum, dupa 3 saptamani si aproape 500 km, acel fasait la rotatia rotilor spate nu se mai aude iar frana de mana tine (bine de tot) cam la al 6-lea dinte. Mentionez ca nu am schimbat cilindrii de franare (nu erau scurgeri), nu i-am aerisit iar surubul pentru reglajul franei de mana nu a fost atins (frana tinea la al 5-lea dinte si am mers pe ideea ca odata inlocuiti sabotii va trebui sa tina mai bine fara a avea nevoie de intindere cablu) iar centrarea sabotilor am facut-o la ochi dupa foto facute pe sistemul vechi. Am gresit undeva sau care ar fi motivul pentru care frana de mana a slabit?
Comment
-
N-ai gresit cu nimic.
Sistemul ala de autoreglaj, de fapt nu prea functioneaza cum trebuie.
Ca dovada, ca si la unul nou autoajustarea, nu se prea face.
Las-o asa, mai ajustezi manual piulita aia din cand in cand sau mai strangi piulita de la reglajul cablului franei de mana, a.i. rotile sa fie doar usor atacate (sa se auda frecarea tamburului de saboti usor) cand le invarti la liber.
Oricum, faptul ca a mai slabit eficeineta franei de mana e si datorita faptului ca inca se mai pasuiesc sabotii noi. Dupa 1000km parcursi, mai strange-i (a se citi, departeaza-i) putin.Last edited by Kojak; 8 May 2017, 13:10.
Comment
Comment