Saboti Frana Spate

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Am mers pe ATE. Placute, discuri, saboti...ATE.
    Sa vedem cum o fi.
    Logan Ambition-dCi, 70 CP (+25); C.V.-JR5, A.H.; barza sosita in 2007, iulie

    Comment


    • #32
      Revin cu informatiile dupa sesiunea de lucru.

      Asadar, piesele au fost bune, sistemul de franare este Lucas (TRW). Merci #827sam!
      Pentru ca nu imi place sa ma chinui, mi-am confectionat un dispozitiv de extras tamburii, f simplu si f eficient, in cateva secunde i-am aruncat afara dupa ax, in urma cu ceva ani, m-am chinuit cca 40 de minute la fiecare.
      Cand am inceput sa analizez, am observat un grad de uzura cam mic al sabotilor (sunt masurati toti in atasament si, comparativ, sunt poze si cu cei noi, principalul, secundarul si grosimea tablei-suport ferodou)
      Uzura mica si in raport cu ce gasisem la desprafuire de la 77kkm, 2013.
      Nu ar fi ceva rau, INSA constat o uzura pronuntata a "maieului", ceea ce inseamna ca au fost duri acei saboti din fabrica...Rulajul la momentul interventiei: 117117 km

      Ce mi-a fost ciuda, pentru analiza exacta, nu am avut un subler lung (pentru precizie), cu care sa masor cele 2 diametre: in zona de uzura si in cea neatinsa de saboti...Cele clasice au undeva la cca 150-170mm, aici e vorba de peste 200mm
      I-am reglat f. bine, exact precum anteriorii, la cca 3-4 dinti motorul tinde sa se opreasca, pe liber roata se invarte usor.
      Am cautat mult timp piulitele acelea belicoase (M 20x1.5), le-am gasit la un modic pret de 11 lei. In mod curent se vand doar in colectie cu rulmentul.
      Ce este interesant, strangerea la cuplul indicat de manual, 175 Nm, este exact maximul admis, se simte precis momentul final de strangere. Curatat, gresat cu pasta ceramica etc...
      Attached Files
      Logan Ambition-dCi, 70 CP (+25); C.V.-JR5, A.H.; barza sosita in 2007, iulie

      Comment


      • #33
        Originally posted by 77sky View Post
        Pentru ca nu imi place sa ma chinui, mi-am confectionat un dispozitiv de extras tamburii, f simplu si f eficient, in cateva secunde i-am aruncat afara dupa ax,
        Se pot scoate si fara vreun dispozitiv:pur si simplu dai jos doar piulita de la ax si lasi roata, de care tragi/invarti.

        Comment


        • #34
          Nu cred. Sa iti explic de ce, desi mai sus am punctat un aspect.
          La cca 70 kkm cat ai tu, e posibil sa fie usor de extras.
          Unde apare greutatea? La un tambur cu un grad de uzura considerabil. Gulerul interior dinspre marginea tamburului, care ar cam fi cota initiala din fabrica este piedica.
          Daca este neglijabil acel guler, da, ar putea iesi usor cu roata, levier etc.
          INSA, cand franarea lucreaza permanent in spate si mai avem un rulaj...
          Pentru mine e simplu: un extractor ca acela imi castiga timp (am scris-o: in cateva secunde a facut un trosc! si l-am dat jos), e o metoda sigura, nu stau la gadilat, bocanit etc...

          Voi reveni cu poze si detalii (un coleg a oferit si el solutiile pentru constructia acestuia)
          Last edited by 77sky; 4 May 2016, 23:09.
          Logan Ambition-dCi, 70 CP (+25); C.V.-JR5, A.H.; barza sosita in 2007, iulie

          Comment


          • #35
            La fiecare desprafuire a sabotilor gulerul tamburului trebuie curatat
            eu mi-am cumparat o piatra ca in poza si intr-un minut se curata gradul de uzura, care, defapt, cel putin la mine, gradul ala de uzura era defapt material din tambur umflat ca si pe exterior, dupa ce am curatat bine cu piatra respectiva am vazut ca tamburul in sine n-are uzura, in conditiile in care am avut sabotii de fabrica, frana era reglata corect, iar km nu erau putini, 120.000.
            Attached Files
            Daca prostii ar zbura, ar fi intuneric.

            Comment


            • #36
              Dap, tu ai dreptate, stiam de asta, din nefericire am lucrat in conditii vitrege (ploua) si presat de timp.
              Le-as fi curatat, am mai multe pietricele din acelea, DAR, cel mai limpede era sa masor cota la suprafata de contact, asa imi dadeam seama de uzura exacta a lui.

              Acum imi caut un subler atipic, de peste 200mm
              Logan Ambition-dCi, 70 CP (+25); C.V.-JR5, A.H.; barza sosita in 2007, iulie

              Comment


              • #37
                Buza ce s-a format ca si grad de uzura s-ar putea sa te pacaleasca
                Ori sabotul a sapat in tambur si a mancat din material, ori buza aia reprezinta rugina de suprafata si se inlatura usor cu piatra respectiva de care stiai

                Inafara faptului ca te chinui sa scoti sabotii daca au umarul respectiv, e si foarte greu sa reglezi sabotii sa tina corect, la un dinte de frana de mana.
                Daca prostii ar zbura, ar fi intuneric.

                Comment


                • #38
                  Va salut. Anul trecut am schimbat sabotii spate cu TRW, reglat frana de mana sa tina cat mai jos, toate bune si frumoase, insa de ceva timp am observat ca frana de mana tine iar cam sus. In fine, am mai strans acea piulita, acum tine undeva mai jos, dar cam dupa 4-5 dinti insa am observat la scoaterea tunelului ca frana de mana nu actioneaza egal sabotii, dupa cum se vede in filmuletul urmator: https://www.youtube.com/watch?v=X_60...ature=youtu.be
                  Iar ca observatii, dupa 4-5 km de mers cu masina, am observat ca tamburul stanga este caldut, iar cel dreapta este cald spre fierbinte(1-2 secunde puteam tine degetul pe el).
                  Pe de alta parte, parca mi se pare si frana generala cam slaba, nu prea te pune in nas, dar discurile si placutele au fost schimbate anul trecut (au aproape 30.000 km) cu unele de origine.
                  O sa ajung si la un mecanic probabil cat de curand, dar ascult si parerile de pe forum. Oftica mea e ca sunt schimbate toate(saboti,placute, discuri), reglaje, curatare, si iar tre' sa desfac.

                  Comment


                  • #39
                    Frana poate fi slaba si din cauza aerului pe instalatie.

                    Apropo, cilindrii pe spate i-ai schimbat?
                    Last edited by anto84; 6 June 2016, 22:42. Reason: Automerged Doublepost

                    Comment


                    • #40
                      A venit momentul sa schimb sabotii. Desi sunt 99% sigur ca sistemul e TRW, v-as ruga totusi, sa confirmati daca chiar asa este. Multumesc anticipat.
                      Attached Files

                      Comment


                      • #41
                        Originally posted by anto84 View Post
                        Frana poate fi slaba si din cauza aerului pe instalatie.

                        Apropo, cilindrii pe spate i-ai schimbat?
                        Cilindrii nu i-am schimbat, nu era nevoie in acel moment(am avut cilindri noi la mine in caz de nevoie pe care i-am putut returna la magazin).

                        Oricum, alarma falsa. Mi-a condus un amic mecanic masina si "la ochi" par in regula franele (si cea de mana). Dar mi-a recomandat un test pe stand pentru o verificare mai serioasa.
                        Last edited by andreyi; 7 June 2016, 19:48. Reason: Automerged Doublepost

                        Comment


                        • #42
                          Salut,

                          Anul aceasta am curatat si reglat sabotii si frana de mana. Problema este ca desi acum frana de mana e stransa la maxim nu tine corespunzator. Am impresia ca piedica aceea nu isi face treaba. Nu cumva ea trebuie sa fie in locasul acela mai mic?
                          Attached Files

                          Comment


                          • #43
                            nici nu va lucra bine vreodata
                            trebuie sa inlocuiesti kitu de reglaj al sabotilor,al tau este ruginit/uzat
                            „Nu ne tragem din maimuță, dar ne îndreptăm cu pași repezi spre asta.” — Arsenie Boca

                            Comment


                            • #44
                              +1


                              Sau macar curatat si gresat....




                              L.E : acum am observat mai bine......de ce a ramas o parte din rulment pe ax? s-a scos greu tamburul nu-I asa? pt ca era uzat neuniform pe interior si marginile erau neatinse si frecau in ferodo cumva?

                              Dupa operatiune ai rectificat tamburul? vezi ca rulmentul l-ai cam fortat daca ai lasat "jumate" din el pe ax....
                              Last edited by Hirayama; 10 September 2016, 09:49.

                              Comment


                              • #45
                                Originally posted by ady_green View Post
                                Salut,

                                Anul aceasta am curatat si reglat sabotii si frana de mana. Problema este ca desi acum frana de mana e stransa la maxim nu tine corespunzator. Am impresia ca piedica aceea nu isi face treaba. Nu cumva ea trebuie sa fie in locasul acela mai mic?
                                Nu stiu ce ai facut acolo insa cand am vazut prima poza ochii mi-au sarit pe bucata aia de rulment ramasa pe ax. Sper ca ti-ai dat seama ca ti-a pesnit rulmentul si ca e musai sa-l schimbi. Vorbesc in cunostinta de cauzaȘ asa am patit si eu dupa ce m-am chinuit sa scot tamburul fara extractor. La service, cu tot cu extractor mi l-au plesnit si pe celalalt rulment (ambele aveau 96000 km)
                                Cu siguranta "piedica" aceea, de fapt sistemul de autoreglaj sau mai exact sistemul de compensare a jocului, este intepenit din cvasicauze. Poti incerca sa o cureti, sa scoti rugina dar daca are filetul mancat renunta. Apropos de asta: stie cineva de unde pot achizitiona tija aceea filetata adica sistemul de autoreglaj al sabotilor. Am obosit cautand si inafara de ceva magazine prin Rusia, in Romania se pare ca piesa este omisa total de toate magazinele.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google