Multam de raspuns Kojak. Ce ai spus imi intareste banuiala adica faptul ca sabotii s-au ros putin si de aceea nu se mai aude frecarea la roata. Ramane sa ajustez sistemul de autoreglaj. Legat de asta: dupa monatrea sistemului nou la fiecare frana aud in spate clicuri similare cu cele pe care le face tablita aia ce calca pe piulita cu dinti. Credeti ca e posibil sa se auda din masina clicurile alea sau e altceva si eu in obsesia mea legata de eficienta franelor pe spate ma duc cu mintea pe aratura. Daca ar fi sa se auda clicurile in masina ar insemna intr-adevar ca sistemul de autoreglaj e chiar ineficient (unde mai pui ca am pus si pasta de cupru pe filet sa mearga mai usor). Masina mea are acum 99000km, tamburii nu-s foarte uzati (f.putina bavura pe margine dar nu "sanț" pe calea de rulaj a sabotilor) deci cam exclud varianta in care sabotii nu ar putea sa mai calce eficient din cauza uzurii interioare a tamburului.
Saboti Frana Spate
Collapse
X
-
Am purces la reglat. Cu doar doi "dinti" ai piulitei de autoreglaj modificati spre strangere (prin gaura unui prezon) frana pe spate si-a revenit si implicit frana de mana tine beton la 4 dinti fara ajustarea fortei de strangere a cablului din piulita de sub maneta. Cu siguranta procesul de autoreglare este unul de durata pentru ca depinde de mai multi factori, primul fiind functionarea buna a distribuitorului de frana de spate si conditiile care il fac pe acesta sa actioneze mai mult sau mai putin intr-o franare. Spun asta pentru ca la sistemul de franare inlocuit piulita dintata era stransa la maxim iar frana de mana era ok (am inlocuit sistemul din cauza dezlipirii partiale a materialului de frictiune de pe unul din saboti, indentificat acum un an - avea totusi 12 ani!)
Comment
-
Originally posted by solomonaru View PostLegat de asta: dupa monatrea sistemului nou la fiecare frana aud in spate clicuri similare cu cele pe care le face tablita aia ce calca pe piulita cu dinti. Credeti ca e posibil sa se auda din masina clicurile alea sau e altceva si eu in obsesia mea legata de eficienta franelor pe spate ma duc cu mintea pe aratura.
Inainte de montajul sabotilor, trebuia sa aplici niste pasta ceramica (vaselina rezistenta pana la +400grC) in zona de contact a sabotilor cu talerul rotii (nu-mi vine acum denumirea corecta ).
Acolo sunt 2 zone de contact per sabot (deci 4 in total), care lucreaza si ating de tabla aia la fiecare frana. Rezolvarea e simpla, se poate aplica pasta ceramica si dupa montajul sabotilor, prin departarea usoara cu o surubelina a sabotilor de taler.
Daca ai facut operatiunea descrisa mai sus si ai gresat zonele alea, se inseamna ca zgomotul provine din alta parte.
Pt. clarificare, vezi plansa foto atasata.Attached Files
Comment
-
Multam de indicatii. Am uns zonele respective cu vaselina speciala pentru asta, venita la pachet (ungerea a fost facuta cu atentie si in cantitati rezonabile ca sa nu devina capcana pentru praf) insa eu aud "clic-uri" nu scartaieli. Stiam ca zonele alea neunse provoaca scartait la franare ( am si rezolvat, cu vaselina ceramica Sonax, scartaitul asta la sistemul vechi) nu clicuri. Posibil ca clicurile alea sa provina din alta parte caci acum dupa ce frana tine bine pe spate (am trecut si de ITP unde parca erau hipnotizati de franarea pe spate-atat au studiat-o si testat-o) le aud in continuare insa parca mai rar. Ma mananca sa scot tamburul sa verific dar tinand cont de o experinta mai veche in care am pesnit rulmentul la extragere fara extractor, doar cu levier, ma abtin, deocamdata.
Apropos, stie cineva care-i rostul gaurilor (acoperite de dopuri de cauciuc) din taler? Ce se regleaza pe acolo ca sistemul de autoreglaj in nici un caz nu.
Comment
-
Originally posted by 77sky View PostA venit momentul de a schimba sabotii la trasura din semnatura.
Desi comunicata seria de sasiu, ei nu stiu daca am sistem tip Bosch sau Lucas (TRW).
Un sfat, va rog, nu am chef sa plec saptamana viitoare cu alta masina la oras, cu piesele in papornita, ca nu se potrivesc.
La turismul din semnatura s-a dovedit atunci a fi chiar Lucas (TRW).
Acum am ajuns la secunda "trasura" din batatura sa-i schimb. Desi comunicata seria sasiului, apare aceeasi dilema.
Este cumparata in 2006, Mai, tot cu ABS
Acum am mers la ghici, am luat deja Ate, tip Lucas. Sper sa nu fie Bosch.
Ceva pronosticuri?Logan Ambition-dCi, 70 CP (+25); C.V.-JR5, A.H.; barza sosita in 2007, iulie
Comment
-
Da, acum vin cu deznodamantul.
Carte norocoasa, este tot mecanism tip TRW/Lucas
Frana de mana...era praf, actiona undeva suuuus. In rest era fleasca.
Credeam ca sunt sufele blocate. Nu, ele culisau fin.
Ce am gasit, m-a surprins putin: parghiile mobile de care sunt fixate sufele, aveau celalalt cap, prins in bolt de sabot - blocat (unul), sau rula ff greu (celalalt)
Rulaj de peste 140 kkm, cca 12 ani, fara nici o interventie.
Nu intrebati de ce, care sunt motivele
Sfat: la o anumita perioada/rulaj - demontati, analizati, curatati, gresati (neaparat acel bolt, cei care vor demonta, vor intelege exact la ce ma refer!). Mare atentie la curatarea si functionarea corecta a mecanismului de autoreglaj si curatarea bavurii (gulerului) ramas pe tambur.Logan Ambition-dCi, 70 CP (+25); C.V.-JR5, A.H.; barza sosita in 2007, iulie
Comment
-
-
Am fost cam maniac, la masina mea, schimband unele piese chiar daca aveau uzura moderata. Am facut desprafuirea undeva la km recomandati, 77.3 kkm
La masina de serviciu, cand m-am dus in service pt aceasta desprafuire, bodoganea mecanicul (service autorizat!) ce tampenie mai era si asta...
Eu atrag atentia nu atat asupra desprafuirii, ci asupra functionarii corecte a mecanismelor fine-parghii, bolturi care sa nu fie blocate etc.
Daca la rotile din fata mai mereu se umbla, e mult mai usor, la puntea spate...e mai anevoie.Logan Ambition-dCi, 70 CP (+25); C.V.-JR5, A.H.; barza sosita in 2007, iulie
Comment
-
Știu că e cam târziu, daaar... am descoperit asta (sper să nu greșesc, deși am verificat pe două seturi de saboti frână): sistemul Bosch are două șuruburi de prindere a cilindrului receptor, Lucas/TRW are doar unul. Și se vede dacă te uiți prin spatele roții, peste punte, fix lângă șurubul de la aerisire. Când pot, pun și poze (oricum am să dau roata jos să verific exact) Ideea mi-a venit de aici https://www.youtube.com/watch?v=b8NfmDoaD28
P.S. saboții noi ce grosime a materialului de fricțiune ar trebui să aibă? Am văzut prin magazin niște saboți și mi se par cam subțirei, așa...
EDIT: Nu am gasit cum se editeaza mesajul anterior. Am gresit, Bosch are un singur surub pe cilindru, Lucas e cu doua... Graba strica treaba
Comment
-
Dupa 14 ani si 65k km am schimbat sabotii spate , nu pentru uzura ca erau (sunt) ca noi dar frana era ineficienta , frana dar ca trenul in gara cu spatele avand in vedere ca trebuie sa poti face si intoarceri cu frana de mana daca doresti .
Am avut 2 dileme : ori sistemul e defect ori sabotii sunt FOARTE duri - s-a adeverit a doua
Sabotul e dur, aluneca pe tambur , este cu insertie metalica TRW original
Schimbat pistonase cu TRW, schimbat lichidul frana cu ATE sl 6 , aerisit cu pompa de vid , montat saboti Ferodo de pe dacia shop - frana este beton , mai trebuie reglata cursa la levierul frana mana care prinde la 5-6 dinti , vreu sa-l aduc la 2-3 .
Foarte multumit de ce a iesit ! Ferodo mult peste ce avea original . Duritatea se constata si prin faptul ca dupa 65k km pusi unul langa altul nu prezentau uzura perceptibila vizual .
- Likes 2
Comment
Comment