Motorul "suspina" La Rece (Diesel 85cp)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Motorul "suspina" La Rece (Diesel 85cp)

    Salutare!

    Motorul meu Diesel "suspina" atunci cand este rece si sta la relanti. Acest suspin il pot descrie ca o scadere a turatiei motorului brusca si de scurta durata, dupa care motorul revine la turatia normala.

    Mai exact, motorul sta relanti la o turatie constanta, dar la un interval de aproximativ 30 de secunde, turatia motorului scade brusc pentru jumatate de secunda, dupa care revine la turatia initiala constanta. O singura data s-a intamplat ca din cauza acestui suspin ca motorul sa moara (turatia a scazut mai mult decat de obicei).

    Acest "suspin" nu se manifesta in timpul mersului, ci doar cand motorul este la relanti. Dupa ce motorul se incalzeste, acest suspin dispare complet.

    Mentionez ca acest simptom a aparut in urma cu aproximativ 4-5 luni de zile (posibil odata cu venirea temperaturilor scazute) si a devenit ceva la ordinea zilei. Este prima iarna in care observ aceasta problema.

    Bujiile sunt noi (schimbate acum 2km), distributia a fost schimbata acum 15k, revizia motorului este la zi.


    Care sa fie problema? S-a mai lovit cineva de ea? Ce sa verific? Ce sa schimb?
    Va multumesc.

  • #2
    Bobina, fişele, senzorul de turaţie.
    Last edited by ibuzescu; 15 March 2013, 14:12.
    sigpic

    Comment


    • #3
      @ibuzescu, este vorba de un dci.

      @indispus, cat de mult scade turatia?
      sigpicI don't want you to think like me, i just want you to think.

      Comment


      • #4
        @vitriol, turatia scade pana la limita de moarte a motorului... nu pot spune un rpm fix deoarece acul turometrului nu raspunde la fel de repede precum "suspinul". Undeva la 500rpm.

        Comment


        • #5
          elctrovana pilotare turbo, pompa de vacuum, capsula vacumatica, mecanismul de la wastegate sau furtunele de pe circuitul de pilotare turbo (iti ramane wastegate-ul complet inchis fata de 25% deschis cat este normal la ralenti) eu unul as incerca mai intai sa vad daca tija de la capsula vacumatica la wastegate se misca usor la rece
          sigpic
          Ambition 1.5 dc

          Comment


          • #6
            Video: https://www.youtube.com/watch?v=bD_v...e_gdata_player

            Comment


            • #7
              pune-o pe tester la cineva care se pricepe cu adevarat nu la "meseriasi". eu am avut aceeasi problema nu mai ca nu facea in halul ala. s-a rezolvat prin inlocuirea regulatorului de presiune de la pompa de injectie, pe garantie.

              Comment


              • #8
                Cel mai probabil este regulatorul de debit defect.
                Exact nu putem sa-ti spunem ce are, trebuie pus pe tester de cineva care se pricepe sa citeasca parametrile motorului.
                I HAVE A !sigpic
                fara linkuri externe in semnatura

                Comment


                • #9
                  S-a mai discutat foarte mult despre acest efect al cauzei principale regulator debit pompa inalta presiune. Iti trebuie un regulator debit nou.
                  Un mic search si gaseai ce te interesa.

                  Comment


                  • #10
                    Presiunea in rampa, citita cu motorul oprit, care este? E fixa sau variaza?

                    Comment


                    • #11
                      ups, scuze !
                      sigpic

                      Comment


                      • #12
                        Va multumesc pentru raspunsuri.

                        Marti merg la un service pentru tester, revin cu un update dupa.

                        O zi buna!

                        Comment


                        • #13
                          Problema a fost intr-adevar de la regulatorul de presiune.

                          Am fost la service (Serus - bulevardul Timisoara) unde masina a fost pusa pe tester. La cald toti parametrii se incadrau in normal, asa ca am lasat masina peste noapte pentru o pornire la rece a doua zi. Dimineata s-au observat variatii anormale ale presiunii si s-a concluzionat ca sursa problemei este regulatorul de presiune.

                          Ieri am ridicat masina din service si motorul merge ireprosabil. Problema a fost rezolvata.


                          Pretul a fost destul de piperat:
                          Manopera + Tester = 99 RON
                          Piesa (regulatorul) = 600 RON
                          Garantie 90 de zile.

                          Am pastrat si regulatorul vechi pentru orice eventualitate.

                          Comment

                          Working...
                          X
                          Anulare DPF
                          Politica de Securitate Google