Cautator Viteze JH3 - Demontare Si Schimbare Bucsa Sau Intreg?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Cautator Viteze JH3 - Demontare Si Schimbare Bucsa Sau Intreg?

    Salutari! De ceva vreme ma chinui sa rezolv jocul inainte-inapoi al schimbatorului de viteze. Masina este cea din semnatura si are 65k KM. Am achizitionat si bucsa minune vanduta de un coleg de pe forum, care a mai imbunatatit situatia dar nu de tot. Am schimbat si bucsele timoneriei, dar de pomana, caci nu erau deloc uzate. Mai mult le-am schimbat caci dupa ce am dat scuturile termine jos si am curat pe acolo, mi-ar fi parut rau sa nu fac nimic si sa pun totul la loc de pomana )

    Am vazut pe net ca este de vanzare "bucsa cautator viteze" pentru timonerie pe tije. Costa 20 de lei, deci nu mare branza. Problema este ca nu am nici cea mai mica idee cum se schimba, plus ca am vazut ca accesul este incredibil de dificil in zona actionarii CV, cel ptuin la 16V.

    S-a mai lovit cineva de asa ceva si poate sa ma ajute (poze, sfaturi, mecanici in Iasi care sa stie ce sa faca) etc?

    Va multumesc!

  • #2


    Timoneria pe tije poate avea joc din 5 locuri.
    Bucsa cauciuc din habitaclu, bucsa plastic unde face cotul de 90 grd sub masina, levier cautator viteze cv in doua locuri si din bucsa cautator viteze.

    Jocul stanga dreapta il face cel mai des din levier cautator si din bucsa cautator.
    Jocul inainte inapoi de obicei nu exista dar poate fin din bila levierului cautator.

    Nu este bine ca tijele sa fie stranse la maxim si sa nu ai be joc deloc.
    Cum s-ar spune...trebuie sa aibe pe unde sa isi traga treapta.
    Daca schimbatorul este putin mai larg intra mai bine in viteze garantat.

    Bucsa aceea de care vorbesti tu se schimba usor. Este sub vasul de expansiune usor in stanga. Este alba, bagata intr-un suport in cutia de viteze...se identifica usor.
    Trebuie doar un cleste de sigurante si iese. Mare atentie cu siguranta...daca sare si o pierzi...acolo ramai cu masina.

    Bucsa de noua are un cauciuc negru care o ajuta sa stea fixa acolo in locas. Intra foarte foarte greu. Sa nu tai sa nu pilesti nimic...te chinui pana o indesi acolo si pui siguranta peste.
    Bucsa nu are voie sa fie slaba acolo. Daca se misca odata cu levierul cautator o sa iti intre ciudat in trepte.
    Attached Files
    Last edited by alessandro; 24 March 2013, 23:36.

    Comment


    • #3
      Multumesc pentru raspuns!
      Am sa incerc sa schimb acea bucsa, sa vad daca e mai bine. Bila de plastic de sub maneta schimbatorului are sens sa fie schimbara/se gaseste?

      Comment


      • #4
        Cu riscul de a ma repeta iti spun din nou. Bucsa se schimba foarte usor dar ai grija cu siguranta care o fixeaza...o pierzi => nu mai merge masina

        Bila de sub schimbator se gaseste cu tot cu maneta. Se schimba toata tija de la maciulie pana jos.

        Comment


        • #5
          Merci fain!

          Comment


          • #6
            unde este pozitionata acea siguranta? ca eu unul nu am reusit sa o gasesc. ca sa scot bucsa mai trebuie desfacut ceva? sau pur si simplu se trage de tija in sus.

            Comment


            • #7
              Eu cred, sper, ca m-am exprimat destul de clar in postul de mai sus.

              Mai mult de atat chiar nu stiu cum sa descriu incat sa inteleaga toti

              Daca ai descoperit bucsa...imposibil sa nu fi descoperit siguranta.

              Mai simplu : urmaresti timoneria pana unde se leaga de cutie, o urmaresti in continuare ca si cum te-ai duce pe un fir si o sa dai de bucsa.

              Comment


              • #8
                Stie cineva ce fel de bucsa vine in zona indicata (unde este cota X)? Si evetual unde se gaseste?
                Attached Files

                Comment


                • #9
                  Dar de ce vrei sa o schimbi ? Bucsa aia nu prea se uzeaza.

                  Se gaseste ca piesa de schimb si costa undeva la 10 euro

                  Sent from my GT-B5330 using Forum Runner

                  Comment


                  • #10
                    Dupa cum stii, ma chinui sa elimin jocul schimbatorului, care a devenit zgomots, mai ales in trecerea in treaptele 3 si 5. In punct neutru nu prea sunt probleme.

                    Miscand de schimbator din interior si analizand jocul in toate articulatiile, am observat ca fix de acolo am un joc de 2-3 mm. Aproape 0 sub masina unde am schimbat si bucsele dar de pomana, caci nu erau deloc uzate, si foarte mic la capatul timoneriei.

                    De aceea te intreb, cum se numeste piesa, cam unde o gasesc si o poza daca se poate. 10 euro as da oricand numai sa scap de joc si cloncanit.

                    Multumesc frumos!
                    Last edited by teodormircea; 19 April 2013, 16:25.

                    Comment


                    • #11
                      Acum sunt plecat din oras si nu am acces la laptopul meu.

                      Cand ajung iti dau codul

                      Sent from my GT-B5330 using Forum Runner

                      Comment


                      • #12
                        OK! Merci!

                        Comment


                        • #13
                          Salutari,

                          Ai apucat cumva sa gasesti codul pentru reperul respectiv? Merci!

                          Comment


                          • #14
                            Am comandat si eu piesa aia dar nu stiu codul, am vazut ca e undeva la 26 eur fara tva si adaosu lor.

                            Comment


                            • #15
                              Poti sa imi trimiti un link de unde ai comandat-o? Sau o poza cu ceva cutie etc. Pe mine ma intereseaza in special denumirea ei.

                              Merci!

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google