Ajutor!! Sistemul De Racire Pus La "pamant"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ajutor!! Sistemul De Racire Pus La "pamant"

    Salut!
    Sunt nou pe forumul acesta, de altfel nou si in ale 'automobilisticii''
    Vin la voi cu o mare problema(la care sper ca gasim impreuna si o rezolvare) legata de sistemul de racire a unui Logan 1.4, care sincer...daca ar putea, s-ar ingropa singur. Din cauza faptului ca apa fierbea in vasul de expansiune, am hotarat sa ajung la capatul problemei, adica sa schimb pompa de apa. Dupa ce am desfacut pompa de apa (la service)...SOC!! Las pozele de vorbesca de la sine.
    Prima imagine e cu pompa mea de apa in partea dreapta.
    Cea de-a doua imagine e facuta la zona din care a fost scoasa pompa de apa, in care se vad clar depunerile de...piatra/calcar, care presupun ca se afla pe tot circuitul sistemului de racire.
    Masina o am de 5 luni, si deja nu stiu ce rezolvare exista, alta decat schimbarea motorului.
    Need HELP!!
    Attached Files

  • #2
    Sall
    Pozele nu sunt chiar asa relevante ,acolo arata ca nu sa folosit antigel in sistemul de racire si de aceea s-a ajuns la depunerile alea,daca ar fi fost pompa blocata nu ai fi ajuns cu ea la service ,la tine cred ca ai alta problema daca spui ca nu ai masina de noua ,garnitura de chiuloasa arsa ,sper sa nu fie asa si sa scapi doar cu pompa de apa si poate inveti ceva de la predecesorul tau si adaugi antigel ca tot vine iarna !

    Comment


    • #3
      Probabil s-a folosit apa de la "ghiveta"
      In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

      Comment


      • #4
        Cel care a avut-o inaintea ta si-a batut soc de ea in ultimul hal....macar ca punea apa distilata si tot nu arata asa....

        pardon am vrut sa zic joc
        Last edited by prometheus; 23 October 2013, 18:24. Reason: Automerged Doublepost
        sigpicLogan , from point A to anywhere in the world .....yeap , no problem!!! but hey!!! you said modern roads right ?

        Comment


        • #5
          poate a folosit pilitura daia de pus in apa ca sa astupe gaurile radiatorului

          Comment


          • #6
            Nu nene...ce ai tu acolo...vorba unui coleg de mai sus...nu a folosit antigel ci apa de la chiuveta....tu nu vezi in ce hal arata paletii de la pompa ?

            E posibil sa fi folosit si substanta de astupat gauri din radiator dar nu de la aia s-a facut asa pompa

            Fostul proprietar si-a batut joc de ea dupa care a vandut-o , oare cate dintre loganurile scoase la ora actuala spre vanzare au fost "tratate" in acest fel ?

            Ca rezolvare ? ce pot sa spun... s-a mai amintit ...verifica garnitura chiuloasei , fa o inspectie la thermostat/corpul thermostat cred ca si asta e vai de mama lui...dupa care incearca sa speli cumva radiatorul daca nu are scurgeri...sau cel mai bine schimbal cu unul sh/nou si pune antigel diluat in cantitati corecte in system...asat dupa ce schimbi si pompa categoric , ca prim pas.
            Last edited by prometheus; 23 October 2013, 18:51. Reason: Automerged Doublepost
            sigpicLogan , from point A to anywhere in the world .....yeap , no problem!!! but hey!!! you said modern roads right ?

            Comment


            • #7
              Trebuie sa elimine si piatra aia din blocul motor.
              Pentru blocurile de aluminiu reteta clasica era 10% acid clorhidric si restul apa distilata.
              Dupa ce se umple instalatia se pune motorul in functiune 10min. apoi se opreste si se lasa asa 10h, se pune iarasi motorul in functiune 5min. dupa care se goleste instalatia. Urmeaza o clatire doar cu apa distilata cu motorul in functiune vreo 4-5 min. si se goleste din nou urmand a se pune antigelul pentru functionarea normala a motorului.

              Cam asa se facea pe timpul cand era greu tare cu antigelul si apa distilata.

              Am mai auzit pe unii cu acid citric sau calgon...

              Comment


              • #8
                Pentru curatarea instalatiei de racire de depunerile de calcar sigur se gaseste o solutie care se introduce in instalatie dupa care se goleste si se introduce antigel preparat.Pe vremuri ceausiste solutia se prepara cu soda calcinata si petrol.Pana la garnitura de chiulasa verifica daca se incalzeste radiatorul de racire in intregime.si deasemenea furtunul de iesire din radiator.Banuiesc ca termostatul este verificat deja.Porneste motorul la rece si daca lichidul de racire bolboroseste in vasul de expansiune atunci e foarte probabil sa fie arsa garnitura de chiulasa.Ar fi bine ca diagnosticul sa-l puna cineva care stie pentru ca inlocuirea garniturii este o lucrare mai costisitoare si e pacat sa o faci de pomana.

                Comment


                • #9
                  Nu ar fi o atat de mare problema inlocuirea garniturii de chiuloasa, dar tot nu stiu ce sa fac sa scap de depunerile, care app...nu se desprind nici cu cutitul! In schimb, termostatul culiseaza, adica e in parametrii de functionare! Si da...mi s-a spsu ca ar fi posibil ca cel dinaintea mea sa fi folosit vreo solutie de astupat porii radiatorului, dar nu in cantitatea recomandata, ci una mult mai mare!
                  Last edited by mh_stanciu; 23 October 2013, 19:35.

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by sergiu2010 View Post
                    Pe vremuri ceausiste solutia se prepara cu soda calcinata si petrol.
                    Asta era valabil pentru blocurile de fonta (solutie bazica).

                    Comment


                    • #11
                      Radiatorul la randul lui are cativa pori
                      , iar de incalzit...se incalzeste doar jumatatea de sus

                      Comment


                      • #12
                        E full de calcar si ala.

                        Radiatorul se curata mai intai cu jet de apa si aer comprimat, apoi se fierbe in solutie cu soda caustica 10% pentru indepartarea pietrei si impuritatilor depuse, dupa care se supune controlului in baia de apa, introducand in interior aer comprimat sub presiunea de 1.5 bar; se constata defectiuni ca dezlipirea bazinelor de miez, spargerea corpului (miezului) sau tevilor; remedierea se face prin lipirea cu aliaje moi.

                        Daca numarul tevilor sparte este sub 5% atunci se izoleaza.
                        Dupa lipire, radiatorul se supune din nou probei de etansare.
                        P.S.
                        Sincer, ala care in ziua de azi pune in motor apa de la robinet nu merita sa aiba masina!
                        Last edited by Cromatic; 23 October 2013, 19:44.

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by mh_stanciu View Post
                          Nu ar fi o atat de mare problema inlocuirea garniturii de chiuloasa, dar tot nu stiu ce sa fac sa scap de depunerile, care app...nu se desprind nici cu cutitul! In schimb, termostatul culiseaza, adica e in parametrii de functionare! Si da...mi s-a spsu ca ar fi posibil ca cel dinaintea mea sa fi folosit vreo solutie de astupat porii radiatorului, dar nu in cantitatea recomandata, ci una mult mai mare!
                          Daca motivul fierberii motorului este calacarul depus atunci solutia ti-a dat-o colegul "cromatic",altfel nu tre sa te deranjeze prea mult depunerea de calcar ca nu afecteaza functionarea normala a motorului.Depunerea de calcar in special pe radiatoarele de racire se vede int-o racir edefectuoasa a motorului.

                          Comment


                          • #14
                            Multumesc mult Cromatic si tuturor pentru ajutor. Daca e cazul, il voi schimba cu unul nou. Problema mea cea mai mare este cum sa scap de depunerile din motor? (din bloc si tot ce mai e pe interior), sa nu fiu nevoit sa-l schimb. Tin sa mentionez ca voi schimba si radiatorul, pompa de apa si furtunele necesare.
                            Last edited by mh_stanciu; 23 October 2013, 19:52.

                            Comment


                            • #15
                              Clar iti trebuie un radiator nou. Cat despre curatarea blocului motor, mai bine spus a circuitului de racire, eu foloseam "borax", o solutie pe care o procuram din combinatul de la Pitesti (sunt din Pitesti), o bagam cu apa in instalatie, iar dupa circa 100km de rulat scoteam namol. Si repetam chestia de 2-3 ori.
                              sigpic

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google