Martor Airbag

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • salutare,
    acum cateva zile martorul de airbag a ramas aprins,dar sa stins dupa vreo 3 km. Ieri s-a aprins si asa a ramas,pana azi cand am luat-o la verificat si norocul meu a fost ca am scos si bagat mufa de la aceea panglica de la volan,si martorul sa stins.probabil nu mai facea bine contact acolo.

    Comment


    • Pe Loganul II de 6 ani anul trecut mi s-a aprins prima data airbag-ul sofer. Masina fara incidente, fara drum de tara sau gropi. Vazand ca sta aprins, am demontat consola de plastic de sub bord si m-am uitat la calculatorul de airbag. Mufa acestuia este sigurantata cu faceta prinsa, am apasat pe ea nu s-a miscat din loc. Slabe sanse sa fie de la acel contact. Calculatorul sta foarte bine prins in suruburi si parerea mea ca asta cand se strica se strica, il inlocuiesti si gata. Nu are ce sa se intample neprevazut de la el, daca nu se umbla la contact s-au se demonteaza.

      M-am dus la pasager si am rotit de mai multe ori comutatorul pentru airbag. Nu s-a mai aprins. Bun, dupa o perioada a revenit, am rotit de comutator nu a disparut, atunci am demontat mufa laterala prinsa in bord si am dat-o cu WD40. Am facut un pic de joc intre mufe prin bagare/scoatere. S-a stins. Mama lui de martor.

      Seara trecuta dupa un an si ceva de la evenimentul relatat, pun contactul, astept, se sting toti martori iar ramane aprins cel de sofer. Cu comutatorul n-a mers, mufa curatata la fel, clar de la altceva. Am luat contactul de la baterie pe toata noaptea. Pun astazi contactul la loc, dau cheie a ramas aprins. Misc de volan la maxim in ambele directii nu palpaia becul pe bord. Am demontat cochilia de sub volan si am gasit panglica. Am tot impins-o cu contactul la baterie luat. Sa vezi minune mare, a disparut.

      Parerea mea este urmatoarea, calculatorul de airbag este ultima chestie la care sa te gandesti cand apare o eroare. Comutatorul pasager, mufa de acolo si panglica de la airbag sofer sunt problemele. Este si evident pentru ca o masina nelovita, fara umezeaza in interior nu are ce sa pateasca din senin. Asta cu se stinge se reaprinde este clar un contact.

      Am fost la un service autorizat si mi-a spus aceeasi mizerie de poveste sa schimb calculatorul de airbag cum ca centurile s-au pretensionat si au declansat airbag-ul. Vraja marii, n-am airbag lateral, centurile n-au niciun contact. Foame mare de bani in Romania de cand cu criza asta. O sa schimb probabil panglica de la volan cu una noua indiferent de cat costa si vedem.

      Si asa off-topic n-am stiut ca un catalizator la logan este atat de scump. Unui prieten i s-a dus ceramica in interior si cand bati in el zornaie ca la balamuc. Masina are si mult kilometri. Pretul este 2100 lei in reprezentanta, plus accesorii si manopera inca 200 lei (inel catalizator). Sa te fereasca D-zeu de asa cheltuiala. Asta vine cu alt martor daca nu ma insel, cel de poluare aprins. Am sa schimb tobele curand intermediara si finala ca s-au cam dus in interior si o sa ma coste vreo 1300 lei cu totul. Ce preturi pentru niste fiare. Nu te fac din manopera, din piese.

      Comment


      • Originally posted by Winnie View Post
        Pe Loganul II de 6 ani anul trecut mi s-a aprins prima data airbag-ul sofer.

        Am fost la un service autorizat si mi-a spus aceeasi mizerie de poveste sa schimb calculatorul de airbag cum ca centurile s-au pretensionat si au declansat airbag-ul. Vraja marii, n-am airbag lateral, centurile n-au niciun contact.
        Centurile au un sistem de pretensionare pirotehnic, care se activeaza in cazul unui impact.
        Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

        Comment


        • Sandero parca avut asa ceva. Dar alea nu declanseaza airbagul, ci calculatorul declanseaza centurile SI airbagul daca e cazul.
          Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.

          Comment


          • verifica spirala de la volan sau contact rotativ .aia se rupe

            Comment


            • Eu am iar problema cu martorul de airbag sofer.
              Am desfacut spirala si am masurat-o, era intrerupta.
              Cand s-o scot din melcul respectiv, am reusit s-o rup.
              Ok am desfacut-o, am lipit-o, am masurat-o si are continuitate, cele 2 fire fiind legate impreuna, nu sunt + si -, sunt amandoua pentru 12v de fapt.Cand acolo sunt 12v probabil sa airbagul face boom.

              Am pus spirala reparata la loc si degeaba, tot sta aprins martorul de airbag sofer.
              Am cedat, nu stiu ce sa-i mai fac.
              Am dat toate contactele cu spray de contacte, inclusiv mufa de sub torpedou.
              Degeaba.
              Ultima data cand am pus testerul obd2 pe masina, nu avea erori.
              Mai incerc.
              Last edited by me_catalin; 6 April 2015, 11:08.
              Celor care nu stiu sa mearga cu diesel cautati pe google: "Exploatare diesel ! MAK"

              Comment


              • Te-ai gandit sa iei o spirala noua??????
                Asa doar ca pentru ca ar putea sa-ti salveze viata??????
                Nu ai cum sa declansezi nimic cu 12V pe ambele cai pentru ca nu ai diferenta de potential intre ele si deci nici curent. ca sa declansezi airbagul.
                Daca nu stii ce faci, de ce umbli la chestii periculoase? daca te uiti in conectorul de airbag, o sa vezi un sunt care scurcircuiteaza cele 2 cai cand e decuplat de pe airbag. Asta ca sa stie ECu airbag ca nu e nimic activ acolo si sa nu declanseze!!!!!!!!!
                NU VA REPARATI SINGURI CENTURILE, AIRBAGURILE SI ELEMENTELE DE SIGURANTA! VA PUNETI VIATA IN PERICOL SI PE A CELOR DIN JUR IN CAZ DE DECLANSARE INTEMPESTIVA!
                Last edited by Cristi_Xp; 31 July 2019, 20:03.
                Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.

                Comment


                • Intr-adevar acum realizez ca partea metalica ce uneste cele 2 fire de la spirala se da laoparte cand se pune mufa.
                  Deci imi cer scuze, ai dreptate, cele 2 fire n-ar trebui sa fie impreuna.
                  Celor care nu stiu sa mearga cu diesel cautati pe google: "Exploatare diesel ! MAK"

                  Comment


                  • Daca sunteti siguri ca nu e de la panglica (n-ai dat volanul jos, n-ai lasat masina cu rotile pe drept), atunci este comutatorul din dreapta si cupla. Cand se mai aprinde airbag-ul sofer si sta aprins, cautati cupla de sub bord in partea dreapta. Vedeti sa fie bine infipta, eventual o desfaceti si dati cu WD40. Aseara mi s-a aprins martorul airbag sofer si m-am enervat tare. Calculatorul de airbag are mufa prinsa cu colier, exclus sa iasa, asta daca se duce se duce si se aprind ambele luminite pe bord. Ce am facut? M-am dus la cupla, bine infipta. Apoi am apasat de mai multe ori pe comutatorul din bord dreapta cand deschizi usa si l-am tot dat la stanga si iar inapoi de mai multe ori. Ei ce sa vezi minune, s-a stins martorul (nu vezi asta decat luand contactul si punandu-l iar). La masina asta am mai patit-o de vreo 3 ori, vad mai sus o postare de-a mea. O sa-i schimb complet acel comutator si termin povestea.

                    Comment


                    • Da, eu reusisem sa rup panglica si am cumparat una noua.
                      Intr-adevar, mufa de sub torpedou face figuri si trebuie mereu s-o verific atunci cand se aprind martorii.

                      Am rezolvat problema, deocamdata , sper
                      Celor care nu stiu sa mearga cu diesel cautati pe google: "Exploatare diesel ! MAK"

                      Comment


                      • Salut,

                        vad ca sunt multi mecanici iscusici in tara asta care au tot feluri de diagnosticuri si solutii la problema asta. Iar noi soferi nu stim ce sa facem......stim ca uneori problema nu este asa simpla, dar vorbim la general acum.

                        - uni spun trebuie doar schimbat "panglica airbag"
                        - alti "calculator airbag"
                        - alti airbagurile trebuie inlocuite
                        - alti tabloul de bord
                        - alti resatarea in computer al airbagurilor,
                        - alti schimbarea mufelor de sub scaun

                        Deci, problema este ca martorul de "airbag" sta aprins constant sau uneori face asta.

                        Deci care ar fi pasii cei mai simpli de facut intr-o ordine corespunzatoare?

                        Va multumesc din avans,



                        -
                        Last edited by viorelica; 28 November 2017, 14:29. Reason: am uitat sa adaug incheierea

                        Comment


                        • Un posibil test ar putea fi urmatorul: deconectezi airbagul si apoi conectezi un "airbag simulator" si vezi daca martorul din bord se stinge. Bine, acest test iti spune doar daca exista o problema la airbag. Daca problema e in alta parte, pe traseul care duce de la calculatorul airbagului pana la airbag, atunci martorul ar trebui sa ramana aprins.
                          Airbag simulator gasesti pe ebay sau aliexpress la cativa dolari.
                          Offtopic: acest dispozitiv e folosit de unii bisnitari de masini pentru a mima prezenta airbagului. Atentie mare cand cumparati o masina second care a avut accident.

                          Trimis de pe al meu LG-H818 folosind Tapatalk

                          Comment


                          • Va salut,am un prieten posesor logan1 ,1.6 mpi,laureate,an 2007,Din senin se aprinde martor airbag sofer,nu se mai stinge deloc.Eu ferm convins ca este spira de la airbag,il pun s-o cumpere,noua,o montam,martorul ramane aprins.Punem testerul pe masina,ZERO erori.Martorul a ramas aprins,merge asa cu ea de vreo 2 saptamani.Ce ar putea avea?Va multumesc!
                            KISS ,1.6 mpi , 90 de gloabe ... inviorate

                            Comment


                            • Care tester ?
                              Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

                              Comment


                              • Din acela prin Bluetooth, conectat la obd 2.
                                KISS ,1.6 mpi , 90 de gloabe ... inviorate

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google